Alla inlägg den 10 september 2008

Av Jenny-Blue - 10 september 2008 23:12


Ännu en dag är slut och så är även jag..


Min onsdag började ganska bra, tvunget tidigt, men ändå mänskligt.

Inga större slagsmål mellan mig och sonen, varken gällande hans kläder eller pålägget på frukostmackan, vilket gjorde morgonen behagligare än vanligt.  Lämnade Jojo hos dagmamman utan problem!


Allting var fortfarande under kontroll innan OCH efter det att 

rör-rensar-killen kom och fixade med brunnarna här hemma (på uppdrag av föreningen) Inte en droppe vatten på golvet - En klar stjärna i kanten!


Det var först någonstans på vägen till jobb, i rondellen för att vara exakt som dagens irritation kom smygande.. 

Filbyte bortom alla tillåtna gränser..ja det är väl en sak, men ska det vara så förbannat svårt att slå på BLINKERSEN?! Tänk så mycket smidigare det hade blivit för dem som inte är tankeläsare..


Resten av dagen var bra, trots allt.. (Det är det bästa med att inte vara långsint, de flesta irritationerna försvinner lika snabbt som de kommer)


Det var först på kvällen, ja egentligen strax efter jag hämtat Jojo hos dagmamman, som helvetet bröt ut.. Ja, det är jag och min son i ett nötskal.. Vi är så fruktansvärt lika varandra till sättet, vilket ofta leder till både det ena och det andra...

Det tråkiga idag var att jag hade gjort mig till och köpt ett nytt spel till Jojo, som jag ville ge till honom för att han varit så duktig på morgonen, men så blev det så tokigt och presenten får vänta till ett annat tillfälle..

  *Suck*


Jag tror att jag är som de flesta andra mammor, trots min korta stubin och mitt häftiga humör. Jag vill ju så väl!! Fan! Man tvättar och städar och lagar mat, om och om och om igen. Man tjatar och tjatar och tjatar och ibland undrar jag till vilken nytta.. Men så plötsligt händer det och man vet att alla tårar, skrik och smällar i dörrarna inte har varit förgävas.

Det är DÅ man älskar sina barn som mest, ja, förutom när de sover.. 

Det är då man känner sig stolt och det är dem stunderna man kommer ihåg sedan.. när tiden läkt alla sår.. 


Ja, ja alla dagar kan ju inte vara en bal på slottet, men visst hade det

varit roligare än en dag som denna..


Ps. Vi blev vänner igen, jag och Jonathan och resten av kvällen blev 

      faktiskt ganska så trevlig!


Av Jenny-Blue - 10 september 2008 12:16


Ska snart iväg, men vill ändå lite snabbt ge lite tröst till den som eventuellt behöver det. Vi lever ju trots allt i en egotrippad värld..

   -Dagens svin är morgondagens bacon!


Grodan Boll hälsar..

Av Jenny-Blue - 10 september 2008 01:27

Jaha, så har jag också gått och blivit en bloggare..

Klockan är mycket och det var egentligen meningen att jag skulle gå och lägga mig för länge sedan, men.. ja, sånn é jag.. en riktig nattuggla. Det finns ju alltid nått att göra, som att skapa en blogg till X-empel..


Mycket mer än så blir det inte idag.. eller ska jag säga i natt..

Även vi nattugglor måste få lite sömn. Det kommer ju en dag imorgon också och tyvärr börjar den alldeles för tidigt..


Televinken!



Tidigare månad - Senare månad

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards