Alla inlägg den 12 september 2008

Av Jenny-Blue - 12 september 2008 22:53


Vilken dag det har varit idag! Jag har idag, fredag, varit utomlands..

Och flera gånger dessutom.. tro det eller ej..


Ja, det låter nog bättre än vad det egentligen har varit. Jag har jobbat på Aurora, en av båtarna, som går mellan Helsingborg och Helsingör. Tur och retur tar cirka en timme, så du kan ju själv räkna ut hur många gånger jag lämnat Sverige bakom mig och rest över havet.. (Ja, om du nu inte har något annat att göra, såhär en fredagskväll.) Jag gick ombord ca kl 13:00 och gick i land ca kl 20:00. Visst låter det spännande? - Knappast! 


Så vad har jag då pysslat med ute på havets farliga våg? Faktiskt något så odramatiskt som att skylta om 19 stycken skyltskåp..  Sommaren är slut och vare sig vi vill det eller inte så är det dags för hösten. Så idag har jag bytt ut alla glada blomsterkransar (som suttit i skåpen hela sommaren)

mot lite mer höstinspirerat.. 

Som sagt, ganska så odramatiskt, men tillfredställelsen, när man är klar och man får se det färdiga resultatet, ger mig en kick varje gång!!


Men shit, vad e klockan?! Aaah, jag får nog hoppa in i duschen innan klockan blir alldeles i överkant. Granntantan har en viss tendens till att bli lite butter om man inte följer ¨reglerna¨.


Skalman har kommit på en ny uppfinning.. såg den idag.

Av Jenny-Blue - 12 september 2008 01:07


Nu äntligen har jag tid att sitta ner och skriva några rader..

Jag tänker inte bli speciellt långdragen ikväll, eftersom jag är astrött..

..har varit det hela dagen om ärligheten ska fram.


Trots tröttheten har jag ändå lyckats jobba mina timmar, både på jobb och hemma. Ja, hemma har jag faktiskt inte gjort mycket mer än att laga mat, resten lämnade jag helt enkelt bara över till Tomas.


Jag har lätt för att bli lite gnällig, när jag är trött, eller hungrig eller när saker o ting inte går som jag vill = smidigt..

Men hur gnällig jag än kan vara eller verka, så är jag fruktansvärt tacksam över min älskade sambo! Han är en klippa och förmodligen den enda som vet hur jag fungerar.. PLUS att han vet hur han ska återbringa mitt innersta lugn.. (Det tog nog inte mer än sju år för honom att lista ut) *Hi hi*


Ja, ja.. nu ska vi inte höja honom allt för högt upp i skyarna, då kanske han blir kaxig.. kaxigARE..


Pga min extrema trötthet.. har jag faktiskt suttit ner och tittat på en HEL film ikväll. Transformes, hette den.. Och ja, vad säger man om den..?

I mitt tycke o smak.. OK..

Jag kan ju säga att nu har jag sett den, men jag har nog inga större behov av att se den igen.


Däremot har jag ett större behov av min säng just nu.. Känns som om jag skulle kunna spy av trötthet. Det är väl ett tecken på att det är dags att borsta tänderna, kissa och gå och lägga sig..


Askungen går också och lägger sig nu.. Over and out!

Tidigare månad - Senare månad

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards