Alla inlägg den 26 september 2008

Av Jenny-Blue - 26 september 2008 23:14


Sitter och stirrar på skärmen.. Vet inte vad jag ska skriva..

Skulle kunna skriva något i stil med:

-Fan, helvete och jävla skit.. men vad hjälper det..


Har haft en riktig SKITDAG idag, där allting har gått emot mig, känns det som.. När jag har sådana dagar, så är jag skitförbannad hela tiden, men framåt kvällen känner jag mig bara ledsen.. Jag låser in mig på toa och bölar hysteriskt och när jag är klar blir jag apatisk..


Sitter och stirrar.. Det är vid sådana här tillfällen som jag hatar att vara jag. Trots att jag känner mig fullständigt lugn inombords, så hatar jag mig själv.. Det är bara det att jag inte orkar göra något mer väsen av det..


Känner mig ensam och bortglömd, förbisedd och fruktansvärt orättvist behandlad. Uppgiven, ingen fattar hur det är.. ingen i min omgivning i alla fall..


Det värsta är, att jag vet, att det är detta som är jag. Har alltid varit sådan, trettio år.. och kommer förmodligen att vara såhär i resten av mitt ruttna jävla liv..


-Åh, denna typiska fisk..

Kreativ och spontan och världens lyckligaste, när allting ligger på topp.

Men samtidigt en av de mörkaste, mest hatiska, när något är fel.

Fylld med tankar och lika lätt som lyckans rus, kan hon falla handlöst ner till det mörkaste mörker.. Denna ständiga kamp inombords..

Ensamheten, upprymdheten, omständigheten.. evigheten..


-Visste ni att en ¨fisk¨ har större tendenser till att bli alkoholist än andra stjärntecken.. I wonder why..?! Kan det vara behovet av att fly från sig själv?! Och ska man ta den lätta vägen, passar flaskan alldeles utmärkt.

-Och så är det lagom fegt också..


Min mamma sa till mig, för många år sedan nu, men vid ett tillfälle som detta:

-Det kan inte vara lätt att vara en sådan tuff tjej som du och ändå vara så sårbar och skör som du..

De orden ekar fortfarande..


Om man är svag, blir man trampad på.. Om man är stark, ska man tåla hur mycket stryk som helst..

Jag är en människa, som man inte trampar på.. men tyvärr klarar jag inte hur mycket som helst..


Nu skiter jag i detta för idag.. Pallar inte mer!

Vi ses väl imorgon.. som förhoppningsvis blir bättre än idag..

Av Jenny-Blue - 26 september 2008 17:25


Egentligen är jag bara så jävla trött!! Men nu ska vi inte vara negativa..

Jag ska i alla fall försöka att låta bli.. även om det känns som om det kommer att bli svårt..


Kan berätta att jag har två hundar i stället för en, just för tillfället..

Mina päron har lämnat landet, till Turkiet närmare bestämt.. så deras hund ska bo hos oss under en veckas tid..

Ja, det är väldigt underhållande!!

Lite svårt, eftersom hon har helt andra rutiner än vad Bella har, så det känns som om jag bara är ute och rastar hundar hela dagarna.. (sedan igår) Men det går förhållande vis bra och dem är faktiskt väldigt duktiga! Och tur är väl det, tycker lilla, gravida jag, med mina förverkar, som kommer krypande mer och mer..


Här kommer en bild på Kenzo, the dog..

Tidigare månad - Senare månad

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards