Alla inlägg under oktober 2008

Av Jenny-Blue - 3 oktober 2008 00:45


Inte nog med att man måste ringa och beställa tid, man måste vänta

också.. Sen ska man ta sig dit, anmäla sin ankomst och vänta lite till,

innan man får komma in och sätta sig, för att bli torterad..

-Nja, riktigt så illa tycker jag inte att det är.. jag är inte rädd för

att det ska göra ont eller så.. min stora skräck är när man är klar.. 


- NOTAN! -    Om inte det är skräck, så vet inte jag.. ?


Jag hörde i alla fall ett rykte, för ett tag sedan, om att det

snart kunde vara möjligt att få gratis tandvård i Sverige..

-Men, nu när jag tänker efter så, gäller det nog inte mig.. ?!


Av Jenny-Blue - 2 oktober 2008 01:58


Glöm det jag skrev för snart två timmar sedan.. Det blev sent i alla fall..

Jag får nog erkänna att jag inte kan tvinga mig själv i säng.. *Suck*

-Men jag kan ge mig en: Tummen Upp! för att jag är jag och för min otroliga kreativitet, även om det oftast är den som håller mig vaken..

-Hur som helst.. som sagt:

Av Jenny-Blue - 2 oktober 2008 00:07


Sådär ja, så har klockan passerat 00:00 igen..

Tänker inte vara uppe till klockan, överdrivet sent, som jag varit den senaste tiden.. jag MÅSTE sova.. ! .. så är det bara..

Får väl gå in och titta till Jonathan, innan jag kryper ner i min lilla

loppelåda.. * Gäsp *

Tomas gick och lade sig för en liten stund sedan, så han snarkar nog

redan.. precis som Bella, som följde med honom in i sovrummet.


Sov Gott alla Vackra människor!

- Ja, alla ni andra också..


Av Jenny-Blue - 1 oktober 2008 23:09


Från det ena till det andra.. Satt här i soffan och fick en sådan enorm halsbränna.. skulle kunna spy.. men samtidigt inte.. ?!

Och så slog den stora frågan mig:

-Är det mer obehagligt att spy ärtsoppa, än annan mat.. eller är

det kanske lättare.. ?! Jag har inte ätit ärtsoppa idag, tycker inte om ärtsoppa, så egentligen vet jag inte var frågan kom ifrån.. men är det någon som har ett erfaret svar..?


--- FÖRLÅT!! --- 

-Fan va´ äcklig, jag var nu.. Typ lika äcklig som min förbannade halsbränna.. men det är ingen ursäkt..

-Man blir väl skadad när man är småbarnsförälder och hundägare..

det blir mycket kiss o bajs o spya.. då.. kanske..


-Aaaah! Jag lägger ner..


Av Jenny-Blue - 1 oktober 2008 23:03


Ännu en bild på min lilla ögonsten Bella.. fast som valp..

-Världens sötaste valp om du frågar mig, men sen är det ju också min hund..

Av Jenny-Blue - 1 oktober 2008 22:51


En bild på min älskade lilla Bella.. som jag är sååå kär i..



Av Jenny-Blue - 1 oktober 2008 21:42


Det är egentligen galet, hur snabbt man vänjer sig vid saker och ting..

Kenzo - the dog - har fått komma hem till sitt riktiga hem idag och det känns redan lite tomt..

Det var likadant som när vi passade svärmors fågel en vecka, en sommar när hon var i Spanien.. Det tog säkert en vecka, efter det att fågeln lämnats tillbaka, innan jag slutade säga: God morgon Hilma, varje morgon när jag kom ut i köket, där hon hade stått..

Det var innan vi hade Bella, så det var snäppet värre.. Nu när Kenzo - the dog - inte är här längre, så fyller ändå Bella upp platsen ganska så bra..


-Åååh, jag är ju så kär i min lilla hund.. min lilla ögonsten!


Imorgon är allt som vanligt igen..

Upp, frukost, tjat om skorna, ut, Bella kissar, in i bilen, lämna Jonathan, köra till jobb, träffa Kenzo - the dog - Dricka en kopp kaffe och jobba..


Höjdpunkten blir ju att träffa Kenzo och det tror jag att Bella tycker också, efter en natts paus..


Av Jenny-Blue - 1 oktober 2008 01:36


-Åh, jag kan få fullständig krupp på mig själv ibland!

Jag hade tänkt mig ikväll att jag skulle sitta i köket och pyssla en liten stund.. Sedan skulle jag gå dagens sista runda med Kenzo - the dog - och sedan, på ett harmoniskt sätt, skulle jag lugnt och sansat krypa ner i min säng och sova..


Men hur gick det egentligen med det..?!

-Ja, inte så där jättebra, som ni kanske ser..

Klockan har passerat halv två på natten..!! Till o med jag kan tycka

att det är lite sent..


-Fan också! Jag behöver ju sova.. fattar inte varför jag ska ha så himmelens svårt för att bara gå och lägga mig..

Det kommer ju alltid en dag imorgon..


Så, nu får det vara bra! Jag tar mig själv i nackaskinnet och

säger till på skarpen:

-GÅ OCH LÄGG DIG!!


..och det lovar jag att jag ska göra.. jag ska bara plocka undan lite på köksbordet.. röka ett bloss.. kela lite med Kenzo - the dog - kissa och borsta tänderna.. SEN.. ska jag gå och lägga mig!


-Det är underbart att somna i soffan, men ett helvete att vakna i den..

Fråga mig, jag vet.. gjorde det igår.. eller natten till igår, blir det ju, efterom klockan bara tickar på, utan hänsyn..

Det var i alla fall därför som jag inte skrev någonting.. igår.. eller vad det nu blir.. ?! .. orka tjata..

-Fan, nu måste jag komma i säng! Jag kommer ALDRIG upp annars..




  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards