Alla inlägg under december 2008

Av Jenny-Blue - 12 december 2008 01:11


Jaha.. så var det snö igen.. Vet inte riktigt om jag gillar det eller inte..

-Kan liksom inte bestämma mig.. Jag tycker ju inte om när det är så förbannat kallt.. men måste ändå erkänna att jag tycker att det är himla fint.. Det känns ju trots allt lite mer som om det var vinter när det är snö ute.. Men jag avskyr fortfarande kylan!

Av Jenny-Blue - 10 december 2008 17:21


Idag jobbar Tomas till sent.. imorgon ska han ut och festa med sina polare.. och på fredag ska han på julbord med jobb..

-Jätteroligt.. för honom.. men även om jag glädjs med honom.. så kan jag inte låta bli att vara lite avundsjuk..

-Jag vill också göra nått.. annat än handla, tvätta och laga mat.. amma, natta och ta hand om barnen.. Roligast hade varit att få göra något med Tomas.. men det är en utopi, just för tllfället.. *suck*


-Ja ja, vad är väl en bal på slottet..


Får väl bita ihop ett tag till.. har väl inget annat val..


-Måste rusa.. Charlie kallar.. (skriker)

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 9 december 2008 20:44


*liten trudilutt* Dagens middag *Boink* Precis som jag sa: Lax, sås och potatis..

-Nu vaknade Charlie och det  betyder.. *liten mindre trudilutt*  Blöja, pyjamas och mat.. Vi kanske ses senare..


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 9 december 2008 00:46


Igår fick jag ett ryck och storstädade Jonathans rum.. idag har jag plockat undan i hallen.. och pantat en jädrans massa burkar och flaskor.. i samband med att jag var och handlade bröd till frukosten i morgonbitti..

Detta var då utöver det vanliga.. så som lagat mat, plockat undan på diskbänken och fylla tvättmasinen med en ny omgång kläder..


-Det känns så jädrans gött!! Rent och snyggt.. Det börjar synas att jag är mamma¨ledig¨ här hemma nu.. Ja ja, det spelar egentligen ingen roll.. Jag har varit flitig och tack vare det känner jag mig duktig.. och tack vare mitt nu ännu renare hem mår jag toppen!!


Nu ska jag gå och lägga mig.. det kommer ju en ny dag imorgon.. med nya spännande utmaningar.. så som att para ihop strumpor och vika lakan..

Vi ses.. Sov gott!

Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 9 december 2008 00:13


-Från det ena till det andra.. är det någon annan än mig som har slagits av tanken på det här med hårfärgningsreklamerna.. (långt ord) ja alla sminkreklamer också för den delen.. De personerna som gör reklamen.. kändisarna.. produkternas ¨ansikte utåt¨  varken sminkar sig eller färgar håret på sig själva.. 

-Det är kanske bara jag, men jag finner inte denna reklam speciellt trovärdig.. Blir mest bara irriterad faktiskt.. men som sagt.. det är kanske bara jag..


Ps. Tro nu inte att jag sitter här med nyfärgat hår..i någon grönare nyans än på förpackningen och gråter över ett misslyckande..

Tro inte heller att jag är förbannad pga att jag tycker att det är svårt att färga håret.. fast reklamen säger att det är så lätt..

-Nä.. jag har färgat mitt hår.. många gånger tidigare.. utan problem.. dock i många olika, spännande färger.. med flit.. Så det är inte det.. men ni fattar..   

Av Jenny-Blue - 8 december 2008 23:54


.. pepperkakor och ett stort glas mjölk..

Kan få vem som helst att känna sig som ett litet barn igen..

Jag har fyllt trettio.. så jag räknas till de vuxna.. men när julen nalkas kommer barnasinnet tillbaka och CHOKLADKALENDERN med den.. Ingen jul utan en chokladkalender..

-När jag bodde hemma var det mamma som köpte dem till mig.. Sen flyttade jag hemifrån.. men fick ändå en chokladkalender varje år av mamma.. det var inte förrän året som Jonathan föddes, som jag fick köpa min chokladkalender själv.. 25 år gammal..

Sen blev det ju automatiskt att jag skulle köpa chokladkalender till Jonathan.. och varför ska bara han ha en.. min tradition har ju faktiskt funnits längre.. Jonathans har ju just börjat.. (tack vare mig)


-Det hade inte fungerat.. Jag tror inte att jag hade överlevt en jul utan chokladkalender.. Det är bara så.. Tomas tycker att jag är knäpp.. men jag och Jonathan har kommit på att det är Tomas som är knasig som inte vill ha en egen chokladkalender.. Så det så..


-Nu ska jag knapra i mig lite fler pepparkakor, men först måste jag hämta ett glas mjölk till..


Av Jenny-Blue - 8 december 2008 00:25


Kalla mig dum, när jag skriker mig stum..

Det verkar ju som om ingen hör, ingen ser vad jag gör.

Jag kanske skulle lägga av, se vad det gav.

Nej det skulle kännas fel, jag måste ju få spel.

Jag är född till den jag är, det är därför jag är här.

Det är ju inte så hemskt som det låter, inte ens om jag sitter och gråter.

Egentligen är mitt liv underbart, med barn fyllda med fart.

Och en man som älskar mig trots allt, även när mitt hjärta verkar kallt.


Jag vet inte var detta kom ifrån.. Jag känner mig inte ett dugg nere..

Det är väl bara det att känslan ligger nära och orden rinner av mig..

Det är skönt att skriva, utan att riktigt känna det man skriver, har

fått för mig att det tar längre tid till nästa gång som tårarna rinner då.

Att skriva i förebyggande syfte är aldrig fel..

Även om det inte händer allt för ofta..

------------

Det är snart måndag igen.. måste sova en stund..

-i förebyggande syfte.. *hi hi*


Vi ses.

-Tjingeling! 

Av Jenny-Blue - 8 december 2008 00:17


Jag känner en tant, som har en elefant..

De är stora båda två, och saknar vars en tå..

Tanten är som oftast snäll

och läser saga varje kväll..

Elefanten är också snäll

och lyssnar därför varje kväll..

Tillsammans är de ett sött litet par och tänker leva så i alla sina dar..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards