Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Jenny-Blue - 7 januari 2009 23:25


Larmet skulle ha väckt mig klockan 08:00, men jag vaknade redan klockan 06:57 och var förhållandevis pigg.. Så jag gick upp, klädde på mig och gick ut i köket för att äta frukost.. Fil och flingor.. som vanligt.. (har käkat det i stort sett varje dag sedan i somras.. något mina smaklökar krävde under graviditeten..)


Charlie sov.. Jonathan sov.. och mina extrabarn (kusinerna Dennis och Elin) sov.. så jag kunde sitta i mitt mysiga kök och läsa min tidning i lugn och ro..


Klockan halv nio hörde jag hur de stora barnen börjde vakna till liv.. och sen var dagen i full gång..

Efter frukosten och att Charlie fått mat, ny blöja och kläder.. ville de stora barnen spela X-box, vilket de fick eftersom jag lovat dem detta redan under gårdagen.. Detta skulle bli den mest kaotiska delen av dagen.. Pojkarna ville hela tiden ha hjälp med spelen, Elin ville att vi skulle måla naglarna.. som jag lovat henne under gårdagen.. och Charlie ville inte göra något annat än skrika..


Men ljuset uppenbarade sig, när Tomas kom hem för att hämta sin glömda lunch. Han hjälpte killarna med spelet, Charlie somnade och Elin kunde få sina naglar målade..


Sen var det dags för oss att äta lunch.. ungarnas favorit.. korv och mackaroner.. snabbt och enkelt.. Det blev en mysig stund vid bordet, med samtal om allt möjligt.. Har man bara tid till att lyssna, förstår man att det snurrar en hel del i huvudet på en 8-åring, en 6-åring och en 5-åring.


Efter lunchen gjorde vi oss klara för att gå ut. Tre glada, tjoande ungar.. en barnvagn inkl bebis.. och en hund.. Hela kittet kan man säga.. Och det var jättemysigt.. trots kylan.. som jag verkligen inte tycker om!!


Det blev en runda till den stora lekplatsen en bit hemifrån, med lek och många skratt.. sedan gick vi en ganska så stor omväg tillbaka hem igen..

Det var skönt att komma ut en stund, men det var nästan skönare att komma in igen..


När vi kom hem, gjorde jag varm choklad till oss och sedan satte vi på en film, som vi kunde mysa till.. Strax innan filmen var slut kom Dennis och Elin's pappa för att hämta hem sina barn.. Han drack en kopp kaffe och vid 17-tiden stod de alla tre i dörren påväg ut..


-Det har varit en trevlig dag.. hela dagen.. och mestadels av tiden har ägnats åt barnen.. Jättemysigt och kul!


Klockan är inte överdrivet mycket, men jag hade tänkt mig att hålla ungefär samma morgontid i morgon.. Då ska Jonathan till dagmamman igen och förväntas att vara på plats klockan nio..


-Såååå, jag ska chocka världen genom att komma i säng, mycket tidigare än vad jag brukar.. så håll i er.. för nu säger jag god natt..


-God natt och sov gott!

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 7 januari 2009 00:31


-Jaha, ännu en dag till historien.. men imorgon kommer det en ny.. och då är jag fyrabarns-mamma.. Jonathan och Charlie's kusiner har nämligen studiedag imorgon och eftersom deras föräldrar måste jobba, ställer jag upp och blir en hjälpande hand.. jag går ju ändå hemma..


Det ska nog gå bra.. Dennis är 8 och Elin fyller snart 6, så de är relativt stora och klarar mycket själv.. Och så är de ju så duktiga och snälla.. i alla fall när de är här..

-Jag älskar "våra ungar" så det blir säkert en rolig dag imorgon! Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på.. om vi ska göra något speciellt..? har inga direkta planer.. vi får väl se vad dagen ger..


Men som sagt.. det är imorgon det.. Nu ska jag faktiskt gå och knyta mig.. är lite trött efter duschen jag precis tog.. och dessutom har jag bestämt mig för att få lite bättre rutiner vad gäller mina dagar här hemma.. Man kan ju inte slappa hur mycket som helst.. Bestämde mig redan när Charlie föddes (11/11-08) att jag skulle ta dagen som den kom fram till nyår, men att jag sedan skulle skärpa till mig.. imorgon börjar de flesta jobba igen efter julhelgerna, i alla fall Tomas, så jag tycker att det verkade som en bra dag att börja med lite självdisiplin.. Och man kan ju faktiskt inte sova bort hela förmiddagen, när man är fyrabarns-mamma och ensam hemma..

-Nä det går ju faktiskt inte!!


Sov gott, alla mina medmänniskor.. för det ska jag göra..

-Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards