Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Jenny-Blue - 9 februari 2009 20:29


Hörde i ett inslag på tv-nyheterna, att det inte finns boende till studenterna i Lund, så att det räcker.. I ett annat inslag sa dem att de vill bygga femvåningshus i Hjärup.. Detta skulle i så fall innebära att Scoutparken i Hjärup (tydligen det enda grönområdet) skulle försvinna.. ?!

I vårt område med omnejd har de byggts en himla massa nya hus, men de står tomma, sedan länge, och det verkar som om de kommer förbli så ett bra tag till..


Hörde ett rykte om att några hus här intill var till salu som friköpta villor.. de skulle kosta ca 4 mille.. -Ingen ville köpa.. så husen ändrades till bostadsrätter i stället, vilket sänkte priset till ca 2 mille.. Hyran i sin tur skulle vara 14 tusen i månaden.. ???!!! -Gissa om det är någon som flyttat in..


Jag förstår mig inte på politiken och har väl därför egentligen ingenting att tycka till om.. För det finns säkert någon bra förklaring till allt om alla dessa nybyggen.. Men håll med om att det verkar aningen skruvat.. SPECIELLT nu, när bostadsmarknaden nästan står helt still..

Kollar på nätet lite då och då.. och där finns hus som har legat ute till försäljning sedan i höstas.. Från att ha legat på 2,3 mille är de nu nere i 1,5.. Alla dessa gamla, men charmiga hus.. som bara står och väntar.. Och alla dessa nybyggen, som kostar mer pengar än vad jag kan förstå.. som också bara står och väntar.. Och som pricken över i:et, alla dessa bostadslösa/ sökande.. som bara går och väntar..


-Kalla mig dum, men jag förstår inte riktigt logiken i detta..

Om du råkar veta, får du mer än gärna förklara detta för mig, för jag begriper som sagt ingenting..


-Tjingeling.. 

Av Jenny-Blue - 9 februari 2009 16:18


Så.. nu sitter jag här.. igen.. vid min lilla bärbara och skriver.. passar på att ta ett bloss samtidigt. Charlie sover och Jonathan fick sätta sig ner och se en film..


Idag har jag och barnen varit hos mormor och morfar och fikat.. Kaffe och ¨smällekakor¨  egentligen är det Ballerina muffins. Anledningen till att vi kallar dem för smällekakor är att när Jonathan var liten och vi skulle äta dessa kakorna för första gången, kom morfar på att man kunde smälla påsen, när man ska öppna den.. Och sedan dess har vi kallat kakorna för smällekakor..


När vi kom hem från mormor och morfar passade jag och Jonathan på att göra trolldeg, under tiden som Charlie sov.. Det blev en massa fina figurer.. som vi ska måla sedan.. när de torkat.. Kanske inte idag, men när vi får tid nästa gång att sitta och pyssla tillsammans..

-Det ser vi fram mot!


Nu kom Tomas hem och jag ska faktiskt börja med maten.. Jag är vrålhungrig, så det får bli en tidigare middag idag.. annars brukar vi inte äta förrän vid sju.. men som sagt.. INTE idag..

Det blir bruna bönor och bacon.. Massor av bacon!! -Gott!!


Ja ja.. vi ses..

-Tjingeling..  


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards