Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Jenny-Blue - 15 februari 2009 18:31


När jag var liten fick jag lära mig, av mamma, att hata, är ett väldigt starkt ord. Just ordet Hata var därför inte så vanligt hemma hos oss.. Vi sa alltid att vi avskydde något, eller att vi inte tyckte om det..


Men idag, när jag anser mig själv vara vuxen nog till att säga vad jag vill, så säger jag att jag HATAR att laga mat!! Det e fortfarande ett starkt ord för mig.. men jag menar det verkligen..


-Och kan man bli annat än irriterad, när man måste stå där i köket och göra det man hatar mest, nät Tomas ligger i soffan o softar.. Och inte nog med det.. han ligger o tittar på MATLAGNINGSPROGRAM..

-Om han nu tycker att det e så jädrans interessant kan han väl laga maten..?! Eller i alla fall hålla mig sällskap i köket..??!!


-Grrrrrrrrr!

-Får väl återgå till mitt kök.. så jag inte bränner skiten, nu när jag snart e klar..


-Tjingeling..


Av Jenny-Blue - 15 februari 2009 17:34


Jag e inte speciellt romantisk av mig.. men jag gillar att skriva små lappar till Tomas.. men det är väl det enda..

Sen å andra sidan tycker jag om att få blommor.. vilket jag dock inte fick igår.. och jag kommer nog inte få några heller.. inte av Tomas i alla fall..


Ibland e det lite tradit att vara tillsammans med (vad jag tror) världens oromantiska kille.. Det orginella med gårdagen, för mig, var att båda barnen skulle sova hos farmor och att jag o Tomas fick en stund för oss själva.. annars var allt som vanligt.. Det blev en kass film, vi åt pizza och sen skulle Tomas spela X-box.. *Suck*


-Ja ja, vad är väl en bal på slottet..


Men man ska väl inte gnälla.. Han gjorde ju inte slut med mig, så jag förmodar att han fortfarande älskar mig..


-Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards