Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Jenny-Blue - 16 februari 2009 23:23


Måndagen är snart slut.. och det är väl okej.. för vilken måndag det blev..

-Som jag sa i förmiddags, så har jag varit och hämtat ut min bil.. Som privatkund kunde jag inte få det på faktura.. Men på avbetalning.. räntefritt i 6 månader.. om man vill.. Skönt! då var det löst.. Att gå och oroa sig över pengar är det tråkigaste som finns.. eller ja, kanske inte det absolut tråkigaste, men ni fattar vad jag menar..


Under dagen har jag också ÄNTLIGEN fått pantat alla våra förbaskade tomburkar.. som för övrigt stått i min bil.. sedan..? ja, typ sedan jag fick den.. Hade en vision om att jag skulle komma ihåg dem lättare om jag hade dem med mig i bilen när jag var i väg och handlade, men det hjälpte inte ett dugg.. då jag glömde dem likt förbannat varje gång!

Hur som helst, så kände jag mig nöjd, när jag gjort mig av med dem idag!


Jag har också lämnat in Jonathans senaste engångskamera för framkallning, vilket innebär att hans semesterbilder, som han tog när vi var i Spanien under september månad förra året, nu sitter i hans fotoalbum.. -BRA JOBBAT Jenny!!


Strax innan klockan tio rusade jag iväg till affären för att köpa filmjölk, som jag är beroende av på morgonen.. När jag kom ut från kassan hittade jag en lyckopeng på golvet.. Alltid lika kul, tycker jag..!


När jag kom hem satte jag mig vid datorn och fick för mig att jag skulle försöka logga in på miljonlotteriet (som Tomas är med i) Jag har haft lite .. eller ja.. FETA problem med att logga in och har därför inte kunnat registrera de senaste lotterna.. Och kan ni tänka er.. på det första försöket kom jag in! När jag registrerat alla åtta lotter hade vi vunnit 240kr..

-Kuligt! Även om man inte vinner direkta pengar, (man får välja vinster ur olika prisklasser) så kändes det bra.. Bara det att jag kunde logga in kändes som en vinst.. *Hi hi*


Ja.. det var min måndag.. och nu är den slut..

Klockan slog precis tolv och jag funderar på om jag ska färga håret..

Jag fixade ju faktiskt till mina naglar igår.. och ska sanningen fram har jag funderat på att byta hårfärg ett tag nu.. Det var alldeles för länge sedan sist!! Klockan är ju bara tolv.. -Aah! Det är ju gott om tid.. dessutom är Jonathan hemma imorgon, så vi måste inte upp tidigt för att komma iväg till dagmamman.. 


-Ja.. så får det bli.. måste avsluta nu.. Vi ses..

-Tjingeling.. 





Av Jenny-Blue - 16 februari 2009 11:53


Till skillnad från i fredags, som blev en riktig fredag den trettonde, då jag fick lämna in min nya bil på lagning.. för 2400:- Så är det inte en typisk måndag idag.. För idag får jag hämta ut min bil och jag är återigen fri som en fågel till att ta mig vart jag vill..


-Me like!!


Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 16 februari 2009 00:27


-Dagen e slut.. har i alla fall gjort alla måsten.. och lite till.. Men nu e, som sagt, dagen slut.. och jag ska faktiskt ta mig tid till att fixa till mina naglar.. De växer inte som ogräs längre, som de gjorde under graviditeten.. men med blöjbyten o kräktork..blir det många handtvättar och naglarna ser ut därefter..


Ni har kanske fått en uppfattning om att jag skulle vara fin i kanten, då jag tjatar om mina naglar.. och då vill jag bara berätta att så är inte fallet..

-Grejen är den att jag har varit nagelbitare i hela mitt liv.. fram till för några år sedan.. Och för att inte falla tillbaka in i nagelbitarbeteendet.. (långt ord) så försöker jag att hålla dem i skick.. 


Som nagelbitare, gömde jag mina händer, men nu när jag lagt av med att gnaga på mina fingrar, har jag slutat att skämmas och visar gärna upp mina händer.. 


Personer som slutar att röka, brukar vanligtvis vara mer anti rökning än de som aldrig rökt.. Jag vill påstå att det är något liknande mina naglar.. De såg förskräckliga ut innan, men sedan jag slutat kräver jag att de ska se bra ut.. -Knas, men sant..


-Hur som helst.. nu har jag inte tid att sitta här längre för nu ska jag måla om mina naglar!!


-Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards