Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Jenny-Blue - 16 mars 2009 23:19


Denna veckan jobbar Tomas kväll.. så imorse var det han som åkte och lämnade Jonathan.. Innan de åkte, sa Tomas till mig: ¨Gör dig klar tills jag kommer tillbaka.¨ Jag fattade ingenting.. men jag gjorde som han sa..

Och det var ju en jädrans tur.. för vår resa gick till Siba! Och gissa vad vi gjorde där..?!


-Oh YEEEEEES!! Jag har fått min kamera!! Den är så fiiin! Och så lätt.. både i vikt och att hantera! AJ LÖÖÖÖÖÖV ITT!! Och bilderna ska vi inte snacka om hur bra de blir!! Åååh.. ME LIIIIIKE!!

(känner mig lite skrikig, ni får ursäkta, men jag är HAPPYYYYYYY!!)


För er som är intresserade så är det en Nikon D60.. Inte den senaste modellen, men sååå förbaskat mycket bättre än min gamla.. och det räcker för mig.. 4 now ;)


Ja, ni kan ju själva räkna ut vad jag har gjort idag.. FOTOGRAFERAT såklart!

Mest en massa testbilder, nu såhär i början.. Det tar en del timmar med att gå igenom alla inställningar, fotografera och jämföra bilderna med varandra.. Men det är det värt! Jag har gjort likadant med alla mina kameror.. Som en inskolning kan man säga..


Tyvärr brukar de som finns i min omgivning, få vara med om denna inskolning.. mer eller mindre.. mot deras egen vilja..

Men vad gör man inte för konsten..?!

Av Jenny-Blue - 16 mars 2009 00:03


I fredagskväll.. klockan var väl cirkus tjugo över tio.. halv elva.. ringde telefonen.. Tomas var inte hemma.. så först trodde jag att det var han som ringde för att fråga om allting var bra och för att säga god natt.. men så var det inte..

Det var Tomas kusin som ringde för att bjuda in oss på middag dagen efter.. lördag alltså.. Som en blixt från klarblå himmel.. TREVLIGT!!


Lördagen kom och vi åkte till kusinen i total ovisshet om vem som skulle komma eller hur många vi skulle bli.. Träffade ett par ute på gatan utanför porten.. och det visade sig att de skulle på samma middag som vi.

Totalt var vi tio personer vid bordet.. varav jag kände fyra stycken inkl. Tomas.. Det spelade egentligen ingen roll.. för det var ett trevligt sällskap och kvällen blev lyckad! God mat.. Rött vin.. Kaffe.. Choklad.. annat snacks.. och Öl.. Många skratt, en del dans.. och inga skandaler!


När klockan var halv tre kom jag och Tomas hem.. Mamma hade suttit barnvakt.. Innan jag och Tomas kom upp i lägenheten gissade vi på att mamma skulle ligga i en av sofforna och snarka.. men så var inte fallet.. Hon är ju nattuggla precis som jag.. så hon satt och stickade, när vi trillade in genom dörren..


Det kändes inte svårt igår.. på något sätt.. trots både rödvin och öl..

-Däremot kändes det liiiiiite svårare imorse!! Men det är väl smällar man får ta..? Det kostar att ligga på topp, som de säger!


Min söndag har alltså varit väldigt lugn och jag har bara gjort det jag har varit absolut tvungen till.. Bortsett från att ha varit ute med hunden några rundor och gett Charlie mat och ny blöja.. har jag bara softat.. Slumrade till i sängen vid elva.. och sov i cirkus en timme innan jag vaknade av att Charlie skrek.. Tomas hade koll på läget, men jag gick ändå upp.. Bytte plats från sängläge till soffläge..


Det ända vi har gjort idag har varit att hämta min bil.. eftersom vi körde till middagen igår.. (lördags) Och ja.. så hämtade vi pizzor på vägen hem..

Det må hända att vi är tvåbarnsföräldrar.. men en bakfull söndag.. mer eller mindre.. kräver sin rätt till skräpmat!!


Charlie somnade efter maten som vanligt strax efter klockan åtta.. och Jonathan kom i säng strax innan klockan nio.. Sen var det jag och Tomas i vars en soffa.. med ¨Bäck¨ på tv.. Jag öppnade mitt choklad.. som legat och väntat på mig hela helgen.. och nu är söndagen snart slut.. även för mig..


-Det har varit en trevlig helg!

Fredag, ensam hemma med barnen.. Myspys med Jonathan..

Lördag, med Tomas på trevlig middag.. Mat och dricka till belåtenhet.

Och söndag, en riktig slappedag.. nästan som förr.. innan man hade barn.

Hur som helst.. ME LIKE!!


Imorgon är det en ny vecka och jag har ett nytt uppdrag.. Ska hämta ut dopklänningen som jag var och lämnade in i fredags. Det ska bli spännande att se hur det blev med namnen: Färgen, stilen, storleken och placeringen.. Ja.. det blir nog bra!


-Oj oj oj.. det var en gäsp som heter duga! Jag tror att jag kanske ska avsluta detta nu.. Har nog skrivit en hel del.. känns det som.. Kul om ni fortfarande är med.. att ni inte gett upp på vägen menar jag..

-F*n.. Detta blev ju en hel roman för tusan..

-Somebody stop me.. Please!


-Tjingeling.. ding ding..      :)

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards