Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Jenny-Blue - 18 mars 2009 23:22


Tomas jobbade länge idag, så han kunde inte komma till middagen hos mamma.. Jag pratade med honom tidigare under dagen och då sa han att skulle fixa något till sig själv att äta..  Vi kom hem för cirkus en timme sedan, mätta och belåtna.. Tomas däremot hade inte ätit något ännu.. han hade nästan precis själv kommit hem..

Hur som helst.. för en liten stund sedan tog han tag i saken.. och nu osar här korv i hela lägenheten.. *suck*


-Ja ja.. jag är glad över att han klarar sig själv.. -Duktig pojke!

Av Jenny-Blue - 18 mars 2009 22:40


Halloj! Nu är vi hemma igen från middagen hos mamma. Min lillebror hade gjort någon geggig goja på pasta av potatis, mm.. Fråga mig inte vad det heter.. jag frågade honom fem gånger.. men kommer ändå inte ihåg vad det heter.. Men det spelar egentligen ingen roll, för oavsett namnet så var det gott! Annorlunda.. men gott!


Middagen blev lite försenad.. vi skulle ha ätit klockan sju.. men vi satte oss inte ner vid bordet förrän tio i åtta.. Anledningen till att jag vet det, är att jag tittade på klockan pga att Charlie började bli otålig.. han ska ju äta vid åtta..

-Kaoset hade börjat..


Det blev en relativt stressig middag för mig, eftersom Charlie blev mer och mer otålig.. Under hela middagen, i stort sett, satt han och gnällde.. Sen hade vi Kenzo (päronens hund) i köket som satt och gnällde.. De hade stängt in henne där, för att hon är lite tiggig vid bordet.. vilket inte är någon bra kombination med Jonathan, som sitter och fäktar med sina bestick..


Middagen var över och Charlie hade fått sin mat.. Det var dags för kaffe.. Mamma dukade fram koppar vid vardagsrumsbordet och vi satte oss ner för att njuta av en kopp kaffe och vars en snickersglass.. Vips hade vi tre hundar runt omkring oss.. Mammas och pappas hundar, Kenzo och Sherrie, har dåligt inflytande på Bella, så alla tre satt och tiggde vid bordet.. Min lilla ögonsten gick dock och lade sig, efter tillsägelse.. de andra två var kvar.. Kenzo satt med huvudet upp i lillebrorsans knä och Sherrie satt i mammas.. Jag sa till dem några gånger, men gav upp ungefär lika snabbt igen.. Orkar inte tjata.. tycker inte att det är min sak att ta tag i..

-Inget illa mot mina päron, men det är ytterst irriterande tycker jag..


När vi skulle åka hem, ville lillebror ha skjuts och höjdpunkten av kaos var nådd.. Bella var överlycklig, för hon ville hem.. vilket ledde till att Kenzo helt plötsligt skulle busa.. En stor och en liten hund sprang fram och tillbaka.. runt benen.. Jonathan som började bli trött, höll igång för att inte somna.. Charlie som somnade efter han ätit, vaknade och började att skrika..

- Ja, ni kan kanske se bilden framför er.. Jag slipper helst..


Hur som helst så är det skönt att vara hemma igen..

Men jag tackar för maten, efterrätten och kaffet!!

Av Jenny-Blue - 18 mars 2009 18:07


Om en liten stund ska jag och mina små pojkar, åka hem till mamma och äta middag.. Egentligen är det min lillebror som bjuder på mat, men eftersom han bor i en liten etta, mitt inne i stan, ville han hellre vara hos mamma.. så får vi plats också.. och det är ju bra.


Tomas jobbar.. förmodligen så länge att han inte hinner till middagen, men än så länge vet vi inte säkert.. Hoppas att han blir klar i tid.


Dagen för övrigt har varit jättenice! Jag var och lämnade Jonathan på lekgruppen vid halv tio.. Klockan tio var jag på IKEA för att köpa en timer till akvariet..


När klockan var kvart i elva parkerade jag bilen utanför BVC.. Charlie vägdes och mättes, sedan satt jag och vår barnmorska och snackade i nästan två timmar.. Hon är hur härlig som helst.. mysigt..


När vi var klara på BVC och Charlie hade ätit åkte vi till Mobilia för att kolla läget.. Och det var under kontroll.. Köpte två tröjor för priset av en, vilket kändes bra! Sen var jag på Kicks och köpte smink och nagellack, för presentkorten jag fick när jag fyllde år.. Också väldigt nice!


-Nä, nu måste vi iväg.. Jonathan är redan färdig och står och väntar på mig med ytterkläderna på.. Vi ses kanske senare..


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 18 mars 2009 01:07


-Ännu en dag att lägga till historien..


Har suttit och vikt servetter den senaste timmen.. *suck* Det känns drygt, men det blir bra! Och det ska bli kul att duka lite speciellt, på Charlies dop. Om jag inte glömmer bort det så ska jag lägga in en bild på hur det blev..


Tomas gick och lade sig vid halv tolv, men är uppe igen.. Tulle lille kan inte sova.. Faktum är att jag faktiskt tycker lite synd om honom.. men bara lite.. *hi hi* Nä, skämt å sido.. Han har så förbannat mycket på jobb just nu, vilket gör att han inte kan sova.. Tankarna snurrar..


Jag ska själv gå och slagga nu.. Att Tomas är uppe stör mig faktiskt lite.. Nätterna är MINA!! och då vill jag inte ha någon i närheten.. Då vill jag vara ensam! Att Tomas sitter i soffan och tittar på tv, stör kanske ingenting.. men att ljudet på tv:n måste vara så högt retar gallfeber på mig.. och jag kan inte koncentrera mig.. 


-IRRITERANDE!!


Hur som helst.. Nu skiter jag i detta och hoppas på att jag kan sova.. med tanke på tv ljudet.. Får skriva imorgon i stället.. i hopp om att jag får vara ensam då..


-Tjingeling..


Ps. Jag ska på BVC med Charlie imorgon.. Ska bli spännande att se hur mycket han väger nu.. det har ju gått en hel månad sedan sist..


-Ja ja.. God natt då.. 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards