Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Jenny-Blue - 20 mars 2009 22:25


-Ja oj vilken dag det har varit idag.. i positiv mening måste jag tillägga!


Den började redan fem i sju i morse.. hör och häpna.. Jag gick upp för att ta Charlie. Han fick en ny blöja och frukost i mammas säng.. som vanligt.. När han ätit klart låg han kvar i sängen medans jag gick upp för att göra frukost till mig själv.. Jonathan hade redan ätit..

Det var den vanliga morgonrutinen.. bortsett från att vi var klara en timme tidigare än vanligt.. Jag passade på att ringa några viktiga samtal innan vi åkte till lekgruppen för att lämna Jonathan. Sen var min dag på G.


Jag åkte och tog ut pengar för att sedan köra till kyrkan där jag hämtade nyckeln till lokalen som vi ska vara i efter dopet på söndag. När det var avklarat åkte jag och Charlie vidare till Staffanstorp för att träffa mina flickor.. Egentligen hade jag inte tid, men våra träffar är guld värda och de får mig att känna mig sååå bra, så det var bara ett måste!!


Tanken var att jag skulle umgås en timme eller två, men istället blev det att jag lämnade Staffanstorp först när klockan var fyra.. *hi hi* Ja trivs man, så trivs man och varför ska man jäkta något som känns bra..?!

Att få träffa flickorna är.. vad ska jag kalla det..?

-Det gör gott för själen! helt enkelt..

 

Ja, det blev i alla fall en paus, från alla mina måsten, från klockan 10:30 till ca 16:00.. En NICE paus! Men såfort jag satte mig i bilen igen för att köra hem till Malmö var det dags att ladda..

  

När jag kom hem hade Tomas och Jonathan varit hemma sedan två cirkus.. Jonathan satt i soffan och tittade på film.. Tomas satt i köket och övade med sin nya tatueringsmaskin.. och in stormar jag med Charlie i bilstolen, skötväska och kameraväska. Jag dumpade av väskorna och lämnade över Charlie till Tomas.. Satte koppel på Bella och tog ut henne på en liten snabb promenad.. Upp i lägenheten igen, kopplade loss Bella,

pussade alla mina pojkar och stack iväg för att handla inför dopet.. Två och en halv timme senare var jag tillbaka..


Jag packade om i kylen för att få plats med allt jag köpt, tog ett bloss tillsammans med Tomas och stack iväg igen.. Den första affären hade inte allt som jag skulle ha, så det blev ett nytt besök i en annan butik.. Var inom mamma på vägen hem, för att lämna av lite bröd.. till på söndag..

Hos mamma ringde jag till pizzerian och beställde fredagsmaten. Tankade bilen, innan jag hämtade pizzorna och åkte hem.. Klockan hade redan hunnit bli 20:15. Tomas hade gjort kvällsmat till Charlie, som jag gav honom innan jag kunde äta min pizza.. lagom kall och soggig.. *suck*

 

Ja.. det var väl min dag det.. Och i natt ska jag vika servetter!

Blev lite trött efter maten.. liggandes i soffan, men så kan vi inte ha det. Jag har fortfarande tio servetter kvar att vika + att jag ska ha små knutna rosetter på dem också.. och namn och datum..


-Shit vad hon tjatar om sina servetter.. tycker du nu.. och ja.. det må hända, men jag ska på möhippa imorgon.. så alla ni som tror att det har slagit över i mitt lilla huvud.. får ha överseende med att jag stressar.. Jag har inte mer än några timmar över till förberedelser inför dopet på lördagmorgon.. imorgon.. för klockan tolv ska jag vara på möHIPPaplats..

-Snygg och med kameran i högsta hugg..


Känner att jag skulle kunna blogga hela natten.. men det är nog bara för att jag har annat att göra.. S E R V E T T E R ..  *hi hi hi*


Nä, nu måste jag slita mig.. annars blir det alldeles försent.. och med tanke på att jag var uppe tidigt i morse.. vet jag att det kommer att bli svårt i morgon.. En morgon.. ok.. men TVÅ.. ? .. Nä, tror inte det..


Men innan jag avslutar, vill jag tacka Ha. Ma. Paddan och A. för en underbar dag i solen!! Ni e bäst! Puss och Kram! Och TACK såklart..


Till alla andra säger jag natti natti och..

-Tjingeling ding ding..


Av Jenny-Blue - 20 mars 2009 01:26


Oj vad tiden sprang iväg.. Har suttit vid datorn hela tiden, men kom ifrån min lilla blogg, då jag blev inspirerad av att söka ett jobb.. Satt och kollade på deras hemsida och skickade in en ansökan i hopp om att kunna dryga ut min föräldraledighet, med lite kvälls- och helgjobb..

-Vi får väl se hur det går.. Spännande är det i alla fall! Jag har inte sökt jobb på.. ja det måste var fem år sedan sist.. Vi får väl se om de vill ha en gammal föredetting..


Jag vet att man inte anses som gammal idag, när man är 31, men ändå..

-Shit, man flyttar ju inte hemifrån förrän man är 25 idag.. och att få sitt första barn när man är 35 - 41 är inget konstigt heller.. även om jag tycker att det känns lite skumt.. inget illa menat. Tiderna förändras.. och vi med den..


-Nä. Nu står klockan på TRÖTT och jag ska slänga mig i säng. Ska ju träffa flickorna imorgon och då vill jag vara pigg och vaken..


Natti natti.

-Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards