Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Jenny-Blue - 29 mars 2009 23:08


-Så, nu äntligen har gubben också gått och lagt sig.. Tiden är MIIIIN!!

Jag har hållt igång sedan klockan tio, när jag klev ur sängen fram till nu.. Var precis ute med hunden på en powerwalk.. som jag kallar dem.. och det var det sista måstet för dagen.. ME LIKE!


Som jag försökte berätta tidigare, har vi varit på kalas idag.. Inget speciellt, men det bjöds på go'a kanelbullar, kaffe och smarrig maräng/bär tårta.. och det är ju inte helt fel.. en söndag.. som denna..


Igår var vi på 60-års fest och det var väl okej.. i alla fall tills vi skulle hem.. Jag började ring efter taxi, strax efter klockan tolv.. 20 i ett kom en annan i sällskapet, äntligen fram och fixade bilar till alla som skulle hem..

Vi var hemma ganska så exakt klockan ett, vilket var underbart! Jag mitt dumma nöt hade ju valt HELT FEL skor för kvällen..


Charlie sov, som sagt, över hos en kompis till mig mellan lördag och söndag.. men Jonathan var med på festen.. Vilken lirare han är! Han klarade hela kvällen och somnade inte förrän vi kom hem.. mest imponerad blev jag över att han kunde hålla sig vaken i taxin hem.. det brukar annars vara ett säkert kort på att barnen ska somna.. Men sen å andra sidan körde taxikillen som om det brann på Rosengård.. så det var kanske inte så konstigt ändå att Jonathan höll sig vaken..


Bla bla bla.. Det var min helg.. händelsemässigt..

Känslomässigt.. kommer kanske sen..


Tjingeling.. så länge.. 

Av Jenny-Blue - 29 mars 2009 21:46


Igår var jag noga med att påminna alla i min omgivning om att inte glömma vrida fram klockan en timme.. mellan lördag och söndag.. Men tror ni att jag själv kom ihåg det..?! När klockan var två.. trodde jag att den bara var ett, vilket gjorde att jag fick totalPANIK när Tomas sa att det var dags att åka.. Vi skulle vara på 14-års kalas klockan 15 i Svedala och jag skulle göra mig i ordning och hinna hämta Charlie, som sovit över i Oxie, innan kalaset..


-Ja ni förstår själva, att det blev lite stressigt, men det gick..


*suck*.. Jag får återkomma.. blir störd av tv:n och allt annat i min omgivning.. Kommer tillbaka senare när alla har gått och lagt sig..


-Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards