Alla inlägg den 1 april 2009

Av Jenny-Blue - 1 april 2009 23:41


Gissa om jag har satt igång ett jäkla projekt.. här hemma.. Jag säger bara:

-Shit, how do I do.. ?! Ja, varför inte.. det ska ju mig till det..!


Saken gäller vårt badrum.. Paret som vi köpte lägenheten av, var rökare båda två.. vilket i och för sig inte stör oss eftersom vi också röker.. Men saken är den att de rökte inomhus.. på den tiden.. Vi renoverade alla rummen + köket när vi flyttade in, men badrummet var bara ett eller två år gammalt, så vi har inte gjort något åt det.. Men trots sina unga år, har badrummet blivit lätt nikotinpåverkat, vilket har stört mig mer och mer..


Min tanke är: utan att riva hela skiten och börja om från början, att fräscha till det i form av en supertvätt.. och lite upp-piffning, med hjälp av lite ny inredning, så som spegel, badrumsskåp, krokar, mm..


Jag har gått och tänkt på detta projekt ett tag och när jag fick Charlie, bestämde jag mig för att sätta en deadline.. innan året med Charlie här hemma är slut, ska jag ha gjort klart vårt badrum..


-Så.. Jag vet inte var det kom ifrån.. men idag tog jag det stora steget.. och plockade ner badrumsspegeln.. Projektet är igång! Jag försökte tvätta.. eller rättare sagt.. SKURA bort den äckliga gula nyansen, från fogarna.. men det gick inget vidare.. Så.. jag kom fram till att jag måste slipa bort det med sandpapper.. Efter tre timmar och knappt två kvadratmeter, kom jag på att det är ett jäkla projekt jag satt igång! Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan jag blir klar med det..


Jag ska slipa alla fogar, sätta upp en ny och större spegel, byta badrumsskåp, sätta i en ny blandare, täta om duschen, måla taket, sätta igen alla hål från gamla krokar mm, köpa en bättre lampa och få någon till att instalera en eldriven fläkt.. Ja.. och så ska jag hitta en lagon djup glashylla som är tillräckligt lång, som jag hade tänkt att ha under spegeln..


-Det känns som om det var tur att jag började nu.. detta kan ju lätt ta hur lång tid som helst om jag inte skärper mig och lägger ner de flesta av mina ¨fria¨ timmar till detta.. Jag blir kanske helt enkelt tvungen till att göra ett schema..

-Ja! Det var ju en bra idé!!

Det får bli på dagtid.. för mina kvällar måste jag ha till annat.. Min lilla blogg ska ju inte behöva lida av detta påhitt, menar jag..


-Nä.. klockan börjar bli mycket och jag måste upp tidigt imorgon.. Ska träffa min barnmorska klockan 9:30.. och eftersom jag känner mig själv kommer det att vara kaos imorgon om jag inte kommer i säng någorlunda i tid.. Så.. natti natti.. Vi ses!


-Tjingeling.. 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards