Alla inlägg den 3 april 2009

Av Jenny-Blue - 3 april 2009 23:32


Efter jag givit Charlie mat, höll mina ögonlock på att trilla ner hela tiden, så jag tog mig en liten snarklur.. tillsammans med Charlie.. Gött!!

Tomas hämtade Jonathan, så jag behövde inte stressa iväg och det var ju skönt.. Den där lilla power-nap:en behövdes verkligen..


-Ja.. Tomas kom hem.. men stack iväg ganska så snart igen.. skulle ut med några från jobb.. Jag kopplade hunden och packade barnen och sedan gick vi en runda.. Först bortom affären.. mjölken var slut.. sedan tog vi en liten omväg hem.. för att Bella skulle få springa av sig lite.. Vi avslutade promenaden på granngården, där Jonathan spelade fotboll med en kompis, medans jag satt i solen och löste lite korsord.. Charlie sov som ett litet barn i sin vagn..?!

Kvart över fyra vaknade Charlie till och det var dags för honom att äta igen, så jag gick upp, Jonathan stannade kvar en stund till..


Jag hade inga direkta planer inför kvällen, tänkte mest på vad jag och Jonathan skulle ha till middag.. eftersom Tomas inte var hemma.. Sköt på problemet en liten stund och satte mig på balkongen för att fixa till mina naglar.. Just som jag satt mig ner, ringde telefonen.. Det var min kusin som ringde för att bjuda ut mig och ungarna på middag. Gissa om jag nappade på det.. Svar JA! Middagsfrågan var löst! Me like!!


Vi hämtade upp min pappa, som också skulle med, på vägen. Mamma och Moster kom samtidigt som oss.. De hade varit och handlat käk.. På menyn: Grillat kött, pommes och sallad. -Gott som f*n!! (jag gillar lagad mat.. alltså, när jag slipper att laga maten själv)


Vi satt på altanen och åt.. Det var jag, min mamma och pappa, min moster och hennes man, min kusin och hans sambo, min andra kusin, syster till kusin nummer ett, och barnen.. Jonathan satt naturligtvis och åt med oss medans Charlie och den andra lilla tjejen låg och sov i vars en vagn..

Det är alltid lika trevligt att träffa La Familia! Jag älskar dem allihop!


Efter maten var det kaffe och lite snacks.. men efter någon timme blev det lite för kallt och vi bestämde oss alla för att flytta in istället.. Då tackade jag för mig och packade in alla mina med mitt i bilen och körde hem. Ja.. och nu är vi hemma. Tomas sitter och spelar X-box, så han är inte av intresse just för tillfället.. däremot känns sängen som lite lockande.. Ska nog gå och borta tänderna, kissa och gå och lägga mig i min säng.. för att slå på Tv:n.. och kanske hitta något att titta på..


Bella min lilla trasselsudd är nog intresserad av detta lika mycket som jag.. Kanske inte så mycket av Tv:n, men sängen.. Hon har sprungit runt i skogen som en galning och är nog trött som tusan.. Min lilla tuss!!


Ja.. Nä.. va fan.. nu får det räcka för idag.. God natt och sov gott, för det ska jag och min hund göra..

-Tjingeling..


Av Jenny-Blue - 3 april 2009 11:53


.. att sitta här vid datorn, så här dags.. jag brukar ju inte göra det.. Har alltid en massa annat att göra och platser att vara på.. Jag brukar oftast vara iväg på förmiddagen, då jag tycker att det är smidigast att komma iväg då, med tanke på att Jonathan ska lämnas och att Charlie är packad och klar..


Jag har faktiskt att göra idag också.. men eftersom det är så fint väder känns det inte alls bra att stänga in sig på toaletten och fortsätta med mitt projekt..


Nu är det dock dags för Charlie att få mat.. så jag får ta en paus..


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 3 april 2009 11:28


Aktivister av olika slag finns det ju gott om.. och jag förmodar att alla brinner för sin sak.. Igår.. utanför cirkusgrindarna.. stod det ett gäng tjejer och delade ut flygblad om Djurplågeri av djur i fångenskap.. så som elefanterna på cirkus.. för att ta ett exempel..


På flygbladet stod det också: Våga vända i entrén..      ?!

-Ja du kan ju försöka.. speciellt om du har en femåring med dig som tjatat om cirkus det senaste dygnet..

Men, men.. vi kan kalla det för ett tryckfel.. Däremot kan jag inte för mitt liv, begripa hur man får ihop ekvationen, när man samtidigt med budskapet om bojkotta cirkus.. DELAR UT GRATIS POP CORN TILL BARNEN!


Nu såhär i efterhand, känns det lite retligt att jag inte frågade en av tjejerna hur de tänkt sig.. men sen å andra sidan.. det var kanske deras första uppdrag.. eller nått.. Inte tusan vet jag hur det går till..


Vi gick i alla fall på cirkus.. och åt KÖPTA pop corn.. 

Av Jenny-Blue - 3 april 2009 10:54


Somnade i soffan igår igen.. men jag somnade EFTER det att Tomas somnat i den andra soffan.. *hi hi* Jonathan somnade i bilen och Charlie somnade i vagnen hemma hos kusinerna..


-Anledningen till att alla somnade där de gjorde, är att vi var på Cirkus igår! Det ringde på dörren i onsdags när vi satt och åt middag.. Det var min pappa, alltså MORFAR som kom.. och han hade med sig tre stycken fribiljetter till Cirkus Brazil Jack's föreställningen i Lund.


Jonathan blev ju eld och lågor.. och kvällen blev lyckad! Dansande hundar, hoppande katter, clowner, hästar, akrobater, fler clowner och en åsna.. Och till denna härliga blandning av artister, två sockervadd och en himla massa popcorn.. och så lite dricka på det såklart.. 

-Det blev en trevlig kväll tillsammans med familjen, utan Charlie dock.. Han fick hälsa på hos kusinerna i stället..   



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards