Alla inlägg den 8 april 2009

Av Jenny-Blue - 8 april 2009 22:38


-Om jag hade varit av det manliga könet, hade jag varit döende nu.. men nu råkar jag vara född som tjej.. så jag tror att jag överlever..


Men shit va jobbigt det är att vara förkyld.. i alla fall i den graden som jag har varit idag.. Jag har inte orkat göra någonting.. bara precis det viktiga.. så som blöjbyten och matning.. Det är tur att jag har så underbart snälla barn. Jonathan har underhållit sig själv med dataspel och tv.. Charlie har legat i sängen hos mig och snackat för sig själv..


När Tomas kom hem från jobb stängde jag ner helt och hållet och somnade.. Det är tur att jag har en så underbart duktig sambo, som fixar och donar, när jag är ur spel.. Han har tagit hand om barnen och lagade maten och det är guld värt, tycker jag.. Bara det att slippa laga mat..

-NICE!


Mycket mer än så här blir det inte idag.. Jonathan som har varit hemma hela veckan, verkade må bättre idag, men får vara hemma imorgon också.. Jag ser ingen mening med att han ska behöva vara hos dagmamman en dag.. för att sedan ha påsklov.. Han kan gott få en dag till hemma.. Dessutom har han haft feber , till och från hela veckan och idag har varit hans första feberfria dag.. så.. ja.. Så får det bli.


Vad gäller påsken.. så tror jag att allt är klickat..

Om hälsan tillåter ska vi till Staffanstorp på fredag.. och träffa mina tjejer.. Jag hoppas att jag har fått bukt med min förkylning till dess, för Jonathan har sett fram mot denna dag. Tomas måste jobba, så det hade varit kul att göra något annat än att vara hemma..

På lördag ska Charlie till farmor.. Inget speciellt.. hon vill bara njuta.. och det kan hon väl få.. På kvällen sen ska vi förmodligen till mina päron för att äta påsk.. och måla ägg.. En tradition som mamma tar på största allvar!


Söndag sedan.. Tomas jobbar till två.. Klockan ett ska jag hjälpa min kära svägerska med att göra en Jansson.. som vi sedan ska mumsa på när det är kalas klockan fyra. Jonathans kusin fyller 6 år, så det är henne vi ska fira.


Det blir konstrunda med mamma på måndag.. också en tradition, vi har.. mamma och jag.. Förra året var mamma bortrest, så då blev det ingen konst.. men i år ska vi göra ett försök.. Alltid lika spännande att se var vi hamnar..


-Nä.. mina kära vänner.. nu rinner näsan igen.. Får väl snyta mig igen och sedan ska jag faktiskt återgå till mitt säng-liggar-läge..


Önskar er en snorfri kväll och en skön natt!

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 8 april 2009 00:01


-Ja.. jag vet att jag sa natti natt.. innan.. Men en kan väl få ändra si..?

Klockan är ju bara tolv.. lite över.. Jag kommer nog i säng.. snart.. sen.


Det händer ibland att jag tar en titt på andras bloggar, men jag brukar inte följa någon speciell.. Så långt har jag inte kommit i min utveckling.. än, men det är väl på väg..


-Jag har nämligen koll på EN speciellt blogg..

Det var av en slump som jag hittade den.. Men den berörde mig djupt och nu kan jag inte släppa taget om den. Jag blir ledsen, när jag läser den, då personen bakom verkar så sårbar, ensam och så utan hopp.. Men samtidigt, trots det ledsna, känner jag kampen om att verkligen vilja.. Som sagt: den berör mig!


Jag kommenterar ibland.. men orden känns så små.. Känslan är mycket större..! Det är svårt att förklara.. Men för den som vet hur jobbig det är när man ser in i sig själv.. och upptäcker att ingen.. INGEN.. vet vad som händer i ens huvud.. Den som känner igen den hjälplösheten och framför allt ensamheten, kankse kan ha en aning om den stora känslan jag pratar om.. För det spelar ingen roll om hur mycket vi berättar om våra tankar och känslor, för allt och alla..

-DÄR FINNS INGEN SOM VET..!! Och ord i jämförelse med känslor kan vara så lama, även om de är menade som mer..


Oj.. vad djup jag blev nu.. Det var kankse inte riktigt meningen.. men ibland blir det väl bara så.. Det finns en mening med allt! Allt har sin tid.. och just ikväll, var det dags för ett av mina djupa moments..

-Så blir det när man blandar in allt förmånga känslor..


Ja, ja.. Nu ska jag nog gå och lägga mig.. för nu är klockan inte tolv längre..

God Natt igen.. och försök att sova gott.. oavsett vem du är eller vilka problem du har.. Mitt problem just nu, är att jag inte kan avsluta detta.. *suck* Men jag försöker ändå..


-Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards