Alla inlägg den 20 april 2009

Av Jenny-Blue - 20 april 2009 23:36


Jag var på vårdcentralen med Jonathan idag.. Ringde för en månad sedan, men fick en tid först idag.. När vi parkerat utanför, frågade Jonathan mig om vad de skulle göra.. och jag svarade att en läkare skulle titta och lyssna på honom.. du ska bli undersökt, sa jag och fortsatte.. men du behöver inte ta några sprutor idag..

(Han fick sin 5-årsvaccination sist vi var på stället)


Vi kom in, anmälde att vi kommit och gick och satte oss utanför läkarens dörr.. Vi väntade en stund, men det gjorde ingenting.. det var inte många minuter..


Läkaren lyssnade på Jonathans lungor.. tittade honom i öronen och i hans hals.. Hon kunde varken se eller höra något fel.. men med sina frågor och mina svar, sa hon att det lät som om det kunde vara någon form av astma.. Hon ville inte ställa någon diagnos, men gav inte upp, utan skickade oss vidare till ¨labbet¨.. för provtagning..


När vi satt och väntade på vår tur, sa jag till Jonathan att jag hade haft fel ang sprutan.. och jag kände mig lite dum.. Men Jonathan svarade bara:

-Det gör ingenting mamma.. dem får lov att ta en spruta på mig..


Tjejen som skulle ta blodproverna, var suverän och tog Jonathan precis rätt!! Jonathan fick själv välja vilken hand och vilket finger han ville att hon skulle sticka honom i.. och så stack det till.. Jonathan reagerade knappt.. en liten ansiktsrörelse.. det var allt.


När tjejen var klar med att fylla två rör.. frågade Jonathan hur mycket blod hon skulle ta egentligen.. och när hon svarade: Helst två till, sa han bara okej..

-HAN VAR SÅ DUKTIG!!

Tjejen sa till Jonathan flera gånger att hon nog aldrig hade haft en så duktig kille hos sig förut.. och Jonathan växte direkt..


När alla de fyra rören var klara och Jonathan hade fått ett plåster på fingret, fick han välja en ¨sak¨ från tjejens lilla låda.. Tjejen sa dock att han hade varit så duktig så han skulle få ta en sak för varje rör.. Det blev en liten plastödla med glitter på ryggen.. en liten plastgorilla och två tatueringar..

Jag har sällan sett en så stolt Jonathan som idag, när vi lämnade vårdcentralen för att åka och köpa glass.

-Och som mamma till detta A-barn.. är jag mäkta imponerad!

Av Jenny-Blue - 20 april 2009 23:27


Min lilla Bella har varit på trimmet idag och hon blev jättefin!

Samtidigt som jag tycker att hon är lite mer mig, när hon är långhårig och ruffsig, så älskar jag henne när hon är nytrimmad.. Det roliga är att när hon är långhårig, är det som om hennes personlighet sitter i pälsen.. sen när hon är trimmad blir hela hon en personlighet..


-Och tro mig.. hon blir världens busigaste lilla råtta, när hon blir av med pälsen.. Hon blir jätterolig.. och ännu kaxsigare än vad hon brukar vara.. Jag tror att hon känner sig fin.. och lite stolt över att ha klarat av pinan ännu en gång.. Min lilla tuss.. ingen tuss just nu.. men fortfarande min..!

Av Jenny-Blue - 20 april 2009 01:04


Först Jonathan till vårdcentralen klockan ett.. och sen, förhoppningsvis till hundtrimmet klockan14:30.. Det är inte säkert att jag hinner bli klar på vårdcentralen, så att jag hinner att lämna Bella.. men jag har allt under kontroll..!

Jag har frågat min mamma om hon kan och vill hjälpa mig om det skulle behövas.. och eftersom hon är världens bästa mamma.. till mig.. har hon sagt att hon gärna hjälper till.


-Åh, min lilla tulla ska bli snaggad.. Hon är så söt när hon är nytrimmad.. Hon ser ut som en liten råtta.. *hi hi*

Det är lite läskigt egentligen.. Inte det att hon ser ut som en råtta, men att hon blir en helt annan hund. Att inte känna igen sin egen hund är alltid lika läskigt.. och det händer varje gång.. Men sen å andra sidan så blir jag lika kär i henne, varje gång det händer.. så det finns väl en mening med det också..?!


Jag ska ta.. som jag alltid gör när Bella ska trimmas.. ett före och ett efter kort.. På samma ställe.. i samma pose.. Det brukar bli bra och det är roligt att jämföra senare.. -Min lilla ¨Tuss¨


Klockan börjar bli mycket.. och som sagt har jag en del att ta tag i imorgon.. så jag får väl säga god natt nu..


-Natti natti.. Och sussa gott!

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 20 april 2009 00:45


Under veckan som kommer, ska Tomas jobba tidigt, vilket innebär att jag ska lämna Jonathan.. Hade lyx förra veckan, då Tomas lämnade honom varje dag, men nu är det andra bullar som rullar..?!

Klockan 13:00 ska jag vara på vårdcentralen med Jonathan.. Måste kolla upp hans hosta. Jag hade barnastma som liten och eftersom Jonathan har hostat ett tag nu vill jag kolla upp det.. Dessutom hade Jonathan något vajsing med andningen när han var runt två år.. Då var vi på sjukhuset och fick rönkat hans lungor, men utan resultat, skickades vi hem. Där fanns inget fel på hans lungor.. i alla fall inget som de kunde se då..

Det har aldrig hänt igen.. det som hände när han var två, men han har ofta hosta. Han har svårt för att andas när han kommer in från kyla och blir hesflåsig, när han har sprungit mycket..


Jag vet inte vad det är.. men jag vet att jag tycker synd om Jonathan, som kan hosta hela nätterna igenom, när han är förkyld.. Och så blir jag ju så klart orolig.. man vet ju inte vad det kan vara..

Nu är han i och för sig frisk igen.. men så är det ju när man ringer till vårdcentralen och får en tid.. en månad senare.. *suck*


Ja.. vi får väl se vad de säger i morgon.. OM de säger något!

Det är ju inte säkert..

Av Jenny-Blue - 20 april 2009 00:20


Igår (läs i lördags) var jag och familjen + en av kusinerna på Tekniska museet och kollade läget..

Tomas brukar knorra lite innan, när jag tvingar med honom på sådana här saker, men han har alltid följt med.. och igår tyckte han att det var riktigt roligt! Ungarna.. de två stora.. hade nog också himla roligt.. det lät så på dem i alla fall.. Vi var inne i U-båten och tittade.. jag och de stora.. och efter det tjatade Jonathan om uR-båten resten av dagen..


Efter museumet, åkte vi till Tomas syster, där vi åt en god laxmiddag tillsammans.. Vi softade lite och sedan var det tv klockan åtta.. ¨Robinson¨ eller stavas det med två s..?! Jag tittar bara på det när vi är där hemma.. så jag vet inte ens hur de stavas.. Ber om ursäkt för detta.


När vi kom hem hade vi kusinen med oss, då hon så gärna ville sova över..

Klockan var ganska mycket så ungarna fick göra sig klara för sängen direkt när vi kom hem.. När de kommit i säng tittade jag och Tomas på en film.


Det blev en bra dag! Jag mår toppen när jag får göra saker med min familj.. uppleva saker tillsammans.. även om det är små grejer som ett besök på museet, eller en god middag hos ¨Syrran¨..

Igår hade jag glädjen att få båda, vilket gjorde att jag kunde somna sött i min lilla säng, med ett smil på mina läppar..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards