Alla inlägg under april 2009

Av Jenny-Blue - 20 april 2009 01:04


Först Jonathan till vårdcentralen klockan ett.. och sen, förhoppningsvis till hundtrimmet klockan14:30.. Det är inte säkert att jag hinner bli klar på vårdcentralen, så att jag hinner att lämna Bella.. men jag har allt under kontroll..!

Jag har frågat min mamma om hon kan och vill hjälpa mig om det skulle behövas.. och eftersom hon är världens bästa mamma.. till mig.. har hon sagt att hon gärna hjälper till.


-Åh, min lilla tulla ska bli snaggad.. Hon är så söt när hon är nytrimmad.. Hon ser ut som en liten råtta.. *hi hi*

Det är lite läskigt egentligen.. Inte det att hon ser ut som en råtta, men att hon blir en helt annan hund. Att inte känna igen sin egen hund är alltid lika läskigt.. och det händer varje gång.. Men sen å andra sidan så blir jag lika kär i henne, varje gång det händer.. så det finns väl en mening med det också..?!


Jag ska ta.. som jag alltid gör när Bella ska trimmas.. ett före och ett efter kort.. På samma ställe.. i samma pose.. Det brukar bli bra och det är roligt att jämföra senare.. -Min lilla ¨Tuss¨


Klockan börjar bli mycket.. och som sagt har jag en del att ta tag i imorgon.. så jag får väl säga god natt nu..


-Natti natti.. Och sussa gott!

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 20 april 2009 00:45


Under veckan som kommer, ska Tomas jobba tidigt, vilket innebär att jag ska lämna Jonathan.. Hade lyx förra veckan, då Tomas lämnade honom varje dag, men nu är det andra bullar som rullar..?!

Klockan 13:00 ska jag vara på vårdcentralen med Jonathan.. Måste kolla upp hans hosta. Jag hade barnastma som liten och eftersom Jonathan har hostat ett tag nu vill jag kolla upp det.. Dessutom hade Jonathan något vajsing med andningen när han var runt två år.. Då var vi på sjukhuset och fick rönkat hans lungor, men utan resultat, skickades vi hem. Där fanns inget fel på hans lungor.. i alla fall inget som de kunde se då..

Det har aldrig hänt igen.. det som hände när han var två, men han har ofta hosta. Han har svårt för att andas när han kommer in från kyla och blir hesflåsig, när han har sprungit mycket..


Jag vet inte vad det är.. men jag vet att jag tycker synd om Jonathan, som kan hosta hela nätterna igenom, när han är förkyld.. Och så blir jag ju så klart orolig.. man vet ju inte vad det kan vara..

Nu är han i och för sig frisk igen.. men så är det ju när man ringer till vårdcentralen och får en tid.. en månad senare.. *suck*


Ja.. vi får väl se vad de säger i morgon.. OM de säger något!

Det är ju inte säkert..

Av Jenny-Blue - 20 april 2009 00:20


Igår (läs i lördags) var jag och familjen + en av kusinerna på Tekniska museet och kollade läget..

Tomas brukar knorra lite innan, när jag tvingar med honom på sådana här saker, men han har alltid följt med.. och igår tyckte han att det var riktigt roligt! Ungarna.. de två stora.. hade nog också himla roligt.. det lät så på dem i alla fall.. Vi var inne i U-båten och tittade.. jag och de stora.. och efter det tjatade Jonathan om uR-båten resten av dagen..


Efter museumet, åkte vi till Tomas syster, där vi åt en god laxmiddag tillsammans.. Vi softade lite och sedan var det tv klockan åtta.. ¨Robinson¨ eller stavas det med två s..?! Jag tittar bara på det när vi är där hemma.. så jag vet inte ens hur de stavas.. Ber om ursäkt för detta.


När vi kom hem hade vi kusinen med oss, då hon så gärna ville sova över..

Klockan var ganska mycket så ungarna fick göra sig klara för sängen direkt när vi kom hem.. När de kommit i säng tittade jag och Tomas på en film.


Det blev en bra dag! Jag mår toppen när jag får göra saker med min familj.. uppleva saker tillsammans.. även om det är små grejer som ett besök på museet, eller en god middag hos ¨Syrran¨..

Igår hade jag glädjen att få båda, vilket gjorde att jag kunde somna sött i min lilla säng, med ett smil på mina läppar..

Av Jenny-Blue - 19 april 2009 23:56


Söndagen har varit bra.. Men lördagen var bättre.. eller i alla fall mer innehållsrik.. Idag har jag varit på jympa med Jonathan..mellan elva och tolv.. cirkus. När vi kom hem snubblade jag in över dammsugaren och kastade mig in i verkligheten.. igen..

Tomas var i full gång med att städa lägenheten.. och jag hängde på..


Med ett gott slutresultat lämnade jag mina tre pojkar för att åka hen till mamma o pappa för att tvätta min bil. Där resultatet blev bättre än väntat.. Jag tvättade min bil.. som blev riktigt stilig.. Dock sparade jag städningen invändigt till en annan vacker dag..

Eftersom jag redan hade dragit ut alla grejerna på gården.. tvättsvamp, vattenslang, mm.. och eftersom båda deras bilar stod på gården.. passade jag på att skämma bort mina päron genom att tvätta deras bilar med.


Första gången jag tvättade min förra bil.. den röda Volvon.. höll jag på i sju timmar..?! Galet jag vet.. men OJ så fin hon blev efter det!!

Idag höll jag inte på så länge.. men alla tre bilarna blev vårfina och det är ju det som räknas. Jag var i alla fall nöjd med mig själv, när jag åkte hem igen vid sjutiden..


Resten av dagen blev pizza och film.. och nu sitter jag här.. en liten stund till i alla fall..



Av Jenny-Blue - 19 april 2009 01:12


Efter det att jag hade varit och tittat till Jonathan, som satt och tittade på tv i min säng.. och efter det att Tomas hade kommit hem från pokern.. satte jag mig ner vid datorn igen.. När jag skrivit klart och skulle spara mitt lilla inlägg, tryckte jag på ¨spara inlägg¨ men istället för ¨Ditt inlägg är nu sparat¨ stod det, stort och tydligt över hela skärmen:

-Sidan går inte att hitta..


Det var andra gången på mindre än en vecka.. och ni förstår ju själva att jag blev helförbannad och stängde ner hela skiten.. Jädra skit!

När jag hade lugnat ner mig igen.. tänkte jag först att jag skulle göra ett nytt försök.. men jag ändrade mig och sket i det!


Nu är jag inte arg längre.. och hela dagen har jag tänkt på min lilla blogg..

Hade tänkt ta en paus.. men jag kan inte hålla mig borta.. Och de faktum att jag har en tom ruta i min kalender, stör mig en aning..

-Ja ja.. Man kan inte få allt.. Även om det hade varit kul om man fick den uppkopplingen som man betalar för.. *Ha!* ComHem ska vara så jäkla bra..?! Och ja.. det är de väl.. när det FUNGERAR!!


-Shit the same.. Det funkar idag.. ÄN SÅ LÄNGE.. i alla fall..?!



Av Jenny-Blue - 17 april 2009 21:49


Jag satt och läste tidningen, som vanlig i morse.. och där fanns jättemycket som jag skulle kunna tycka till om.. men nu är det som bortblåst.. Jag skulle kunna ta en snabb titt igen.. men jag tror att jag hoppar det.. Jag ser det som en anledning.. att jag inte kommer ihåg. Förmodligen bara skit och tråkigheter.. och dessutom känns det skönt.. eftersom jag inte har gått och stört mig på en massa under dagen.. vad gällande tidningen.. det vill säga.


-Ah.. Jag har faktiskt inte stört mig på något idag..

-Jo, kanske en liten stund.. på de förbannade smulorna, som Tomas lämnar efter sig på, den förövrigt, rena diskbänken.. Men som sagt.. det är bara smulor..


-Nä.. min dag har varit bra. Förvånansvärt bra faktiskt.. Jag vet inte vad som har hänt, men jag tycker att jag har mått bra ganska mycket den senaste tiden.. Och det är ju bra!


Tomas är hos en kompis och spelar poker.. så jag är ensam med pojkarna. Charlie sover och Jonathan, som snart också ska gå och nanna kudden, sitter i min säng och tittar på tv.


Jag och pojkarna tog en runda med hunden innan.. gick bort om affären för att handla cigg. På vägen tillbaka gick vi förbi Sdf och den JÄTTESTORA lampan. Den har tidigare stått på Stortorget.. men nu är den här! -Kul!

Min första reaktion, när jag såg den lysa så fint på sin nya plats, var tacksamhet.. Lite lustigt kanske.. men min erfarenhet säger att alla fina saker.. med ljus.. hamnar på Rosengård..


-Jag är aldrig på Rosengård och kan därför inte njuta av allt fint som kommunen sätter upp där. Därför är det kul att den stora lampan kom till oss!! Jag kan gå förbi den varje kväll om jag vill.. Det blir en perfekt runda när jag ska gå ut med hunden..


Hur som helst.. Jonathan blev överförtjust, när jag sa att vi kunde gå förbi lampan på vägen hem.. Den var inte tänd när vi gick till affären, men när vi skulle gå hem var den på väg att tändas. Jonathan var i extas!

Han frågade om han fick gå och känna på den och det var ju klart att han fick! Jag tog faktiskt några bilder med telefonen när han står på kanten av lampan.. Han ser ut som Nisse Pyssling..

-Tjillevippen! *hi hi* Jätteroligt! Jonathan mådde som en prins! Det är så härligt att se happy kids.. De kräver så lite, men det ger sååå mycket!!


-Oj oj oj.. klockan har hunnit bli mycket.. Jag får nog gå in och se så att Jonathan inte har somnat.. Vi ses kanske senare..


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 16 april 2009 22:55


med små bröstvårtor.. *hi hi*

Ja, ni får ursäkta mig för detta lilla inHOPP.. men jag sitter brevid Tv:n och skriver.. (Datorns riktiga plats) och Tomas ligger i soffan och tittar på TV4 Sport.. där de visar någon slags kampsport.. om det är kickboxning eller vad det heter..?! Oavsett så är det inget för mig.. men det händer att jag tittar upp i mellanåt.. och hur jag än försöker.. kan jag inte se något annat än svettiga killar.. med små bröstvårtor..?!


-Det må hända att jag inte är riktigt riktig i huvudet, men jag är i alla fall ärlig.. och det är en bra egenskap. Det säger min mamma!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards