Alla inlägg under april 2009

Av Jenny-Blue - 13 april 2009 11:11


Jag har egentligen inte tid att sitta vid datorn nu.. men jag blev så sugen..

-Mamma kommer hit, då vi tänkt att sticka iväg på konstrundan.. Tomas jobbar.. *suck* och varken jag eller ungarna är färdiga.. Charlie har fortfarande pyjamas på sig.. Jonathan saknar strumpor och jag är klädd i mjukisbyxor och linne. Jag är osminkad och håret står åt alla håll och kanter..


Tanken var att det skulle bli en mor och dotter dag, men eftersom Tomas var tvungen att åka till jobb, blir det förmodligen att barnen får följa med.. Vi får väl se om Tomas hinner hem, innan vi ska åka.. annars får ungarna följa med..


Det gör ingenting.. jag har ju så snälla barn.. men eftersom vi ska in och ut ur bilen hela tiden, känns det som ett lite större projekt.. i alla fall med Charlie och hans vagn.. Men ja.. det ska nog gå bra..


-Nä, nu får jag nog ta mig i kragen och göra mig i ordning..

-Tjingeling.. så länge..

Av Jenny-Blue - 13 april 2009 03:13


.. från skissad.. till klar..

Av Jenny-Blue - 13 april 2009 00:42


Charlie somnade i soffan.. och har sovit en bra stund nu.. Hoppas att det onda har gått över, så han kan fortsätta sova natten igenom.. -Stackars liten..!

Det började redan på kalaset.. Han panik-skrek och krampade.. kräkte lite och somnade.. och så höll det på ett tag innan han fick ro och somnade ordentligt. När vi kom hem från kalaset började han igen.. på samma sätt som tidigare, dock utan att kräkas..


-Det är fruktansvärt att höra sitt barn skrika så hjärtskärande och se att de har ont.. och samtidigt veta att man inte kan göra någonting åt det.  Ett tag här hemma blev jag riktigt orolig.. Obehagligt!


Men som sagt.. nu ligger han i soffan.. mitt emot mig och jag kan höra hur han andas.. -Mammas lilla älskling!   


Hoppas bara att jag inte väcker honom, när jag flyttar in honom i sin säng igen.. Det brukar gå bra.. men ibland vaknar han till.. men somnar oftast om lika fort igen. Men om han fortfarande har ont och bara har somnat ifrån det.. och vaknar igen.. Då får vi kanske börja om från början igen..


-Men vad då.. jag har aldrig varit känd för att sova bort mina nätter, så varför skulle jag sova i natt..?!

Av Jenny-Blue - 12 april 2009 23:08


Det är något som inte stämmer med Charlie.. Skulle ha skrivit om dagens lilla kalas som vi har varit på idag.. men jag måste ta hand om Challe..

Just nu sover han.. men så plötsligt får han krämpor, gråter och skriker.. som om det är något med magen..?! Vi tror att det har blivit lite för mycket av det goda, hemma hos farmor.. men vi vet inte..


Jag får berätta om kalaset imorgon istället..


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 11 april 2009 23:40


Ikväll har vi varit och ätit påskmiddag hemma hos Mamma o Pappa.. och målat ägg har vi gjort.. vilket är Tomas favorit.. *hi hi*

Att måla äggen, som sedan ska ätas till Jansson:en, har varit en tradition i många år.. långt innan Tomas kom in i bilden.. så även om han ser det som en alldeles för lång väntan på maten.. så är det ett måste!

-Mamma är stenhård med detta!

Jag tycker att det är roligt.. och Jonathan tycker också om det.. sen att både Tomas och Pappa inte brukar speciellt allvar, får vara upp till dem..


Det blev en trevlig kväll, med god mat och kladdkaka till kaffet..

Jonathan fick ett påskägg av mormor, som han blev väldigt glad över!

Han skulle ¨min själ¨ inte dela med sig.. som han själv uttryckte det..


Nu är vi hemma igen.. alla utom Charlie.. som sover över hos Farmor i natt.. Jag ser fram mot att få sova längre än till klockan sju imorgon, men det känns lite konstigt när han inte är med hem.. Tomt på något sätt.. och varje gång jag kommer in i ¨sovrumsdelen¨ och ser att det inte är tänt i Charlies rum, reagerar jag på detta.. trots att jag vet att han inte är hemma..


Jag vet inte om jag kommer att skriva igen.. senare.. men jag ska fråga Tomas om vi skulle se en film, eller inte.. Vi pratade om det tidigare, men han har fortfarande inte sagt något.. Han skulle först ringa till sin X-box kompis och höra om de skulle spela ikväll.. Om inte.. så kunde vi se en film..

-Hyggligt! Det är alltid lika kul att få veta att man kommer på andra plats..?!


-Det är som den gången då vi satt på balkongen och skojade om vad Tomas hade gjort om han vann hundra miljoner..

-Då skulle jag resa utomlands.. med R.. sa hon utan en min..

På fullaste allvar..?! Kan man vara mindre romantisk än så..?!


Ja.. kärleken.. den kärleken.. Visst är den underbar..?!


Nä.. nu ska jag fråga om filmen.. annars blir det kanske för sent.. Vi ses kankse senare..?! Om inte.. så önskar jag er alla en God Natt!


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 11 april 2009 00:48


*Hi hi* blev så exalterad över att jag kunde knyta ihop den röda tråden innan.. så jag glömde ju att säga god natt..


-Åh shit va' pinsamt alltså.. åh han bah, åh hon bah, åh dom bah.. liksom.. typ.. hippt.. not..


*asg*


-Förlåt.. men man är ju inte en gammal stanare.. kicker.. för ingenting..


Jag tror det är dags att sluta nu.. det börjar bli lite tokigt här på min balkong nu.. skyller på musiken.. Tur att jag inte går på Red Bull, för då vet jag inte vad som hade kunnat hända..

Sist jag var såhär lycklig, målade jag om min garderob.. ?! Jo, det är sant!

Men hur som helst.. NU ska jag avsluta.. det är bara det att jag gillar min blogg..

-Jasså syns det..?!


-Nä NU!


-God Natt..!!                       

      och..                                 

-Tjingeling..                      

Av Jenny-Blue - 11 april 2009 00:24


Efter en så underbar dag med tjejerna i Staffanstorp.. var det först lite osäkert på om kvällen kunde bli lika bra.. men trots lite knirr o knarr hemma med Tomas.. så blev den ändå bra. Vi var utom Tomas syster en sväng.. och när vi kom hem någon timme senare, tog jag en långpromenad med min lilla Bella..


Med musik i öronen.. vilket jag fortfarande har.. HÖGT!!!! så JÄVLA BRA!!!

Gick jag och hunden runt ibland villorna.. den blev en nice runda.. tror vi var ute i säker en och en halv timme.. ME LIKE!!

Jag var lite irriterad på Tomas.. där ett tag.. någonstans mellan det att jag och barnen kom hem från Staffanstorp och syrran.. men med lite musik.. rättelse: MYCKET musik.. blev allting såååå mycket bättre!


Det är det ändå rätta.. när jag är nere eller pisst.. så är det musik.. eller att måla.. som gäller! Synd bara att jag inte har mer musik omkring mig, än vad jag har.. Jag tror att jag hade varit mycket lättare att ha och göra med om så hade varit fallet.. Men.. men.. man kan ju inte få allt.. (även om Tomas får FÖR allt, när jag är tråkig..)


Nå.. var var jag någonstans.. erkänner att jag njuter lite för mycket av musiken just nu.. kommer liksom av mig hela tiden.. Få se.. -Okej!


Nu sitter jag på balkongen.. med musik i öronen..

Grannarna undrar nog vad jag håller på med, när jag sitter här och diggar..

omgiven av total tystnad.. *hi hi* Klura ut det ni.. *bläää*


.. i alla fall.. den röda tråden.. ska knytas ihop nu.. på balkongen.. Jag sitter och skriver i min blogg.. och röker.. NJUTER av den perfekta avslutningen på den perfekta dagen!


* Hi hi.. Jag kunde det!!*


-Tjingeling!

Av Jenny-Blue - 11 april 2009 00:12

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards