Alla inlägg under maj 2009

Av Jenny-Blue - 30 maj 2009 02:44


Att sy ett lapptäcke, kan vara svårt.. beroende på hur avancerat man vill göra det.. det vill säga.. Det lapptäcket som jag började på igår, är av den lite enklare modellen.. och jag har inte haft några som helst problem.. förrän nu..


Overlook maskinen lade av.. men jag trodde att jag skulle kunna göra det färdigt på den vanliga maskinen.. MEN FAN NEJ!! Det bara drar sig HELA TIDEN.. och nu orkar jag inte sprätta mer!! Därav har jag nu lagt det åt sidan.. Lite panik, eftersom jag ska ge bort det imorgon klockan 18, men nu är jag så trött på det att jag går och lägger mig i stället..


-Det får bli friska tag i morgon istället.. Hoppas jag..


Sov gott! För det ska jag göra.. som en gris!

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 29 maj 2009 02:45


Sist jag skrev, var läget långt ifrån bra.. och jag var tvungen att bryta mitt i mitt eländiga skrivande, då Charlie vaknade och grät.. (reaktion på vaccinationen, tror jag) Sedan dess har dagarna bara rusat iväg.. och tur är väl det.. för nu mår jag bättre igen!

-Väldigt mycket bättre!


Klockan är ASmycket.. jag har suttit och sytt, därav klockslaget.. Kände att jag skulle gå och lägga mig nu, men var bara tvungen att titta in på min lilla blogg.. som jag missunnat min tid.. Jag ville väl bara säga till er som undrar.. att jag faktiskt finns kvar och att jag trots vissa hinder på livets stig, fortfarande befinner mig på jordens yta.. Vi kan kalla mitt lilla bloggavbrott, för en liten paus i regnet.. eller nått.. ?! Ja, för jag har inte sett så mycket av solen den senaste tiden, tycker jag..


Nu ska jag sova.. som de flesta andra redan gjort i många timmar..

-Natti natti..


och.. Tjingeling!

Av Jenny-Blue - 20 maj 2009 23:18


Det är onsdag och jag är inne på mitt andra glas rött.. Det var tänkt till middagen, men det blev inte som jag tänkt.. som vanligt.. Tomas och Jonathan har varit iväg under kvällen.. De har varit nere i hamnen och kollat på bilarna.. Kul för dem..?!

Själv har jag varit hemma med Charlie, som är jättekass efter sina två vaccinationssprutor, som han fick innan idag.. -Jättekul.. NOT!


Jag varnar er känsliga läsare.. för detta inlägg tillhör inte de roliga..

Det är bara skit alltihop faktiskt..! Jag vet inte om jag ska ens försöka att förklara varför allting är skit.. Det bara är det!

Att vara mamma är underbart i 90% av fallen, men de där resterande 10.. 

-The suck!!


Vi har haft lite problem med Jonathan.. som inte vill till lekgruppen på morgnarna.. än mindre vill han äta.. varken här eller där..


Jag är hans mamma och det är min uppgift att ta reda på varför.. Jonathan blir bara apatisk när jag försöker prata med honom.. vilket är fruktansvärt frustrerande.. Han gråter, jag frågar, han gråter, jag försöker trösta, han gråter, jag vet inte vad jag ska göra.. Det var min morgon..


Jonathan är klar för lekgruppen och går ut.. Tomas ringer mig och jag berättar läget om Jonathans tårar och ovilja till lekgruppen. Tomas säger att han kommer hem. Jag väntar.. något stressad.. ska till BVC med Charlie klockan 10:45..

Tomas kommer hem.. missar Jonathan som är ute på gården.. går ner igen.. Jag ringer till lekgruppen och meddelar att Jonathan stannar hemma idag.. Efter en stund kommer Tomas och Jonathan in igen och Jonathan är helt plötsligt redo för lekgruppen.. ???


Jag mitt dumma nöt trodde att Tomas skulle vara hemma, med Jonathan under tiden som jag var på  BVC med Charlie.. FEL!! Tomas skulle ju bara snacka med Jonathan lite.. sen skulle han tillbaka till jobb igen..

-Förlåt mig för att jag är korkad..


Hur som helst.. Tomas stannade hemma.. jag körde i 190 till BVC, men kom ändå sent.. Charlie fick sina sprutor.. och när allt var klart och vi stod utanför bilen, ringde jag till Tomas.. Han och Jonathan var på Mc Donalds och åt lunch.. (Jonathan åt två hela nuggets och lite pommes) Vi bestämde att jag skulle komma till dem.


Osv osv.. Jag måste gå..

Av Jenny-Blue - 18 maj 2009 00:32


Idag, efter Jonathan varit på gympa, skulle han och Tomas åka och fiska..

Jag stannade hemma med Charlie och passade på att städa lite i köket. När diskbänken var skinande ren och Charlie hade fått mat, var jag sugen på att göra något.. men visste inte riktigt vad.. Lite lustigt ringde mobilen i jackfickan. Det gick bara fram tre signaler, så jag hann inte svara, men jag lyckades få upp telefonen efter mycket om och men.. jädrans mini till jackficka.. och såg då att det var den nyblivna bruden som hade ringt..

-Jag ringde så klart upp henne!


En timme senare stod jag, med Charlie i vagnen, utanför deras sprillans nya hus.. nyfiken på att äntligen få se den välplanerade insidan..


-Jag säger bara Wow!!!

Okej.. lite rörigt fortfarande, eftersom de flyttade över alla grejer, kartonger och möbler igår.. men oj.. va´ snyggt! Ett enplanshus med fyra rum och kök.. Kanske inte världens största, men det var väldigt öppet och fint och med alla fönster kändes det väldigt ljust och luftigt! Men det bästa av allt var nog doften..

-Doften av nytt.. *suck*


-Helt fantastiskt! Ja, det är väl bara att gratulera de nygifta, nyblivna husägarna. Och önska dem lycka till.. så klart!


Det är jätteroligt att de äntligen har fått sitt hus.. som de har väntat på och längtat efter i över ett år.. Deras glädje är min glädje!

-Fast lite avundsjuk är jag nog ändå.. *hi hi*

Av Jenny-Blue - 16 maj 2009 14:00


Jag har tyvärr inga bilder på mig iklädd klänningen..

Men här kommer i alla fall en bild på hela klänningen och en bild på den större delen av pärlbroderiet, som jag gjorde för att klänningen skulle bli

lite x-tra speciell..


Här kommer bilderna.. Varsågoda!



Av Jenny-Blue - 13 maj 2009 01:17


Det började med att jag fick för mig att jag skulle börja blogga..

Sedan, pga påtryckningar, blev jag Facebook:are..

Nu har jag min själ gjort en egen hemsida också.. GALET!


Min blogg, är jag mer eller mindre beroende av, eftersom jag älskar att skriva och för att mitt skrivade fungerar som terapi för mitt inre..


Facebook, i all ära.. men det blir nästan lite för mycket på något vis..

Men visst är det bra att ha! Det är tack vare Facebook som jag har fått kontakt med mina flickor igen.. så jag ska väl inte klaga..

Jag är väldigt sällan inne på sidan.. men jag är i alla fall med..


Hemsidan är fortfarande under uppbyggnad.. men jag tycker ändå att jag har kommit en bit på vägen.. Jag öppnade den igår.. och med tanke på att jag fortfarande håller på att lära mig nya finesser, som dyker upp lite varstans.. känner jag att jag har det hela under kontroll..


-Kom in och titta, vet jag..

Den är som sagt inte klar än, men det får du ta..

jenka.zoomin.se


Nu ska jag gå och lägga mig.. Det har blivit många sena nätter i rad nu, den senaste tiden och det börjar kännas i kroppen.. så..

-God natt Kära Medborgare! Vi ses..


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 13 maj 2009 01:03


Jag hörde för ett tag sedan att oroligheterna på Rosengård, egentligen inte skulle vara så oroliga.. Att det skulle vara medias fel, att det blivit så omtalat och så stort..


-Visst kan jag hålla med om att media kan vinkla saker.. men som granne till Rosengård och som dagbladsprenumerant, tycker jag inte att media har förstorat någonting..


Det har varit en hel del i tidningen, under året som gått.. men med tanke på att det smäller ¨där borta¨ var och varannan natt, vill jag inte påstå att media gör en större sak av vad som egentligen händer. Tvärtom.. Jag har inte läst något på länge.. i alla fall inga större.. vad jag kan minnas.


-Men sen å andra sidan.. Det kan ju vara så att folket börjar tröttna på den gamla nyheten.. och att media inte ser det som säljande längre..

Vad vet jag..?! Jag hör bara hur det smäller..

Av Jenny-Blue - 11 maj 2009 00:18


.. god natt till mina tre pojkar.. en efter en.. Ska snart säga god natt till hunden, men först säger jag god natt till er:

-God natt och sov gott!


-Tjingeling..


* * * *


Jag och min hund.. myser en stund..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards