Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Jenny-Blue - 10 maj 2009 23:04


Det har varit en häktisk tid, de senaste dagarna.. med allt som jag skulle fixa.. Klänningen var nog det som tog mest tid, men det var det värt!! Den blev jättefin! 

Det är därför jag har varit lite off i mitt bloggande, men nu är allting lugnt igen..

Vi var nämligen på bröllop igår..


Det var ett jättefint och trevligt bröllop!

Vigselakten i kyrkan var ganska kort, men ändå hanns det med både solosång och vackra ord från prästen. Fint, tyckte jag!

Sen var det naturligtvis fotografering av det nyblivna brudparet utanför kyrkan..

både med och utan gäster.. Innan vi lämnade kyrkan fick bruden och brudgummen skåla med skumpa utanför bilen som skulle köra dem flott till festlokalen.


Lokalen var fin och mycket större på insidan än vad den såg ut till att vara på utsidan. Ljus och trevlig. Och när vi kom in, stod serveringspersonalen redo med välkomstdrickan..


Mingel, mingel, mingel.. sen var det äntligen dags för det som de flesta gäster längtat efter.. Middagen!

Förrätt: skagenfylld laxrulle.. Gott! Musslan som låg vid sidan, gav jag mig dock inte på.. -Helt ärligt.. Hur äter man sådana..?!

Varmrätt: Oxryggfile, baconspäckad potatiskaka och paprikasås.. Ja det var så in i Hel*etes gott! Kanske för att man var så hungrig.. kanske för att man själv inte behövt att laga det.. Eller så var det gott, bara precis för att det var det.. ?!

Dessert: Toblerone mousse med bärsås och hembakat flarn..

Jag säger bara.. varmrätten var god, men efterrätten var gudomlig! Jag vågar nog säga att jag aldrig ätit en så god efterrätt någon gång. Helt klart värt mina 31 års långa väntan! -Ja, det var Galet gott!


Sen var det rökepaus och när vi alla kom in igen var kaffet klart! ME LIKE!

Borden och stolarna var flyttade åt sidan för att göra plats åt festen, med dans och livemusik!


-Ja.. *suck* Det blev en fantastiskt trevlig kväll, med många skratt och glädjetårar.. En dag jag sent ska glömma! Så många underbara människor och så fruktansvärt mycket kärlek.. överallt.. från alla.. till alla..

-Helt klart det bästa bröllopet jag varit på! Jag hoppas att brudparet tycker det samma..


Ps.. Anledningen till att jag visste vad vi åt, är inte pga att jag är expert inom området.. nej nej. absolut nej.. men det var jag som gjorde menykorten.. därav denna utförliga beskrivning på käket..


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards