Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2009 03:25


.. speciellt nu när skolorna har börjat och man är uppe med tuppen..

Inte för att JAG går i skolan.. men grabben har ju börjat..


*suck* Det tar hårt på krafterna att gå upp klockan 07 varje morgon..

Det har inte jag gjort på.. ? .. ja jag vet inte hur många år sedan det var sist..

Det borde egentligen inte få vara lagligt att behöva gå upp så tidigt, när man är nattmänniska.. som jag.. !


Men vad spelar det för roll, om jag vet att det finns papper på att vi är två typer av människor, som lever på vår jord. Ytters få vill erkänna att det verkligen är så. Det finns faktiskt dem som forskar i ämnet.

 A- människan, är morgonpigg och B- människan är, nattuggla. Jag såg detta på tv, en morgon, då jag var i Stockholm, för att göra ett jobb. 

- Väldigt intressant! 

Och även om jag känner till faktan om att samhället är uppbyggt av A-människans rutiner och att det hela bygger på deras dygnsrytmer.. så är sannolikheten, att någon skulle bry sig.. YTTERST liten! Likväl som att någon skulle ta mig på allvar, när jag säger, att jag som B- människa lider av ständig sömnbrist.


Imorgon (läs idag) är det lördag.. och grabben har ¨helg¨ för första gången..

Han bryr sig inte så mycket.. men jag kommer sova som en stock!


Av Jenny-Blue - 22 augusti 2009 02:48


Mamma ska ha partaj imorgonkväll, totalt blir det 36 personer som kommer.. men eftersom tre av dem är Bebisar.. så har vi hela tiden sagt 33 pers.


Det roliga med mamma, är att hon egentligen inte är sådär jätte-över-förtjust i att fixa party och har därför inte så många sådana om året, men varje gång det väl händer.. säger hon alltid att det varit trevligt och kul.


- Ja ja.. hur som hälleflundra..

Tanken var att jag skulle hjälpa till med att sätta ihop partytältet, tillsammans med pappa, medans mamma fixade och donade med allt annat..

Nu blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss.. som vanligt.. och det hela slutade med att jag och MAMMA fick sätta ihop partytältet.. eller tältEN = 2 stycken!


Till vår stora skräck.. när vi öppnade det första paketet.. läste vi beskrivningen och det stod att man skulle vara FYRA personer för att få ihop det..

- Oh shit.. tänkte vi och fortsatte..


Ja.. det krävde visserligen sin lilla tid.. men vi lyckades få ihop båda partytälten a´ 3 X 6 X 2,5 m. Det tog nästan längre tid att planera placeringen mellan träden, än att få ihop och upp de stora schabraken..


När vi stod och tittade på vår enorma prestation, kom vi fram till att det måste ha varit en man som gjort beskrivningen.. Inget illa menat.. men det är väl vida känt att killar helst bara ska göra en sak i taget.. vi tjejer klarar dubbelt upp.. Och om inget annat så har jag och mamma bevisat det idag!

Fyra killar eller två tjejer.. det kan kvitta lika.. *blink blink, med glimten i ögat*



En liten sak till min älskade lilla mamma, som är så duktig och klarar av så mycket!! Detta gjorde vi bra mamma!


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards