Alla inlägg den 9 september 2009

Av Jenny-Blue - 9 september 2009 22:13

 

Efter min tidiga akutveterinärs- upplevelse, tog dagen sin vanliga

form igen.. bortsett från den lilla minnesstunden som hölls för de

avlidna fiskarna.. Jonathan insisterade..

- Det är faktiskt viktig mamma, sa han med djup sorg i rösten..

 

Frukosten plockades undan, skolväskan var packad och skorna var

på väg på.. Skolan.. here we come.. *suck*

Tur att det inte är jag som är elev.. då jag tycker att det är jobbigt

nog, att vara mamma till en. Shit, vad det är mycket som ska fixas..

.. HELA TIDEN!

 

Hur som helst.. Jag körde Jonathan till skolan för att sedan ta mig

tillbaka hem igen. Tomas började lite senare, så han var kvar hemma

med Charlie. Lite nice.. med tanke på att det tar tio sekunder i stället

för tio minuter, ner och in i bilen, när inte Charlie är med..

 

Väl hemma igen, möttes jag av en trött Tomas, en glad son och en kissnödig

hund.. Så jag passade på att gå ut med Bella innan Tomas åkte till jobb.

 

Den gråa färgen, som jag möttes av i morse, men som hastigt och lustigt gick 

över till grumligt grönt, hade efter ett besök på BVC, blivit varmare grönt..

.. fylligare på något vis.. Härligt!

 

Den sköna färgen höll i sig och när jag hade hämtat Jonathan och vi alla tre,

hade kommit hem till mammas mysiga trädgård, kände jag mig i fullständig

harmoni. Jag och mamma fick till och med tid och ro, att sitta ner och

verkligen prata.. Charlie somnade i vagnen och Jonathan fick se en film.

 

Efter en grön stund hos mamma, åkte vi hem. Tomas var fortfarande på jobb

så lugnet höll i sig.. *hi hi* Jag och Jonathan bråkar oftast bara när Tomas är

hemma.. av någon konstig anledning..?!

 

Färgskiftet kom lagom till middagen, då den tidigare färgen gick över till

orange. Kanske var det värmen på balkongen, innan jag ställde mig i köket

för att laga mat, eller så var det helt enkelt kycklingkorven som blev det

avgörande..?!

- Oavsett, så har det varit samma färg sedan dess och kommer förmodligen

vara så tills jag slår upp mina blå.. tidigt i morgon bitti.. igen..

 

Om jag fick önska mig en färg till imorgon, skulle det vara rosa.. tror jag..

Rosa är mysigt och gulligt.. och det kan ju passa bra på en torsdag..?!

Av Jenny-Blue - 9 september 2009 21:23

 

I morse när jag vaknade av att radioklockan började väsnas, halv sju, kändes

det som om dagen skulle bli en typisk grå dag.. Yrvaken, med håret spretande

åt alla håll och kanter, lyckades jag kravla mig ur sängen, med nöd och näppe..

Charlie var vaken och låg och jollrade i sin säng. Jag lät honom ligga kvar,

medan jag gick in till Jonathan för att försöka få liv i honom..

(Han tycker nämligen också om att sova på morgonen) 

 

På vägen tillbaka genom hallen, råkade mitt ena öga skela mot akvariet..

-Oh shit.. shit, shit, shit.. Jonathan hade matat fiskarna..

.. för TVÅ ÅR framöver.. såg det ut som..

Vattnet var grumligt, som ett glas med vatten, efter man druckit mjölk..

.. fast med en mer grön-brun nyans.. Och på botten låg det drivor med fiskmat!

-Oh shit shit shit..

 

Makabert, upp och ner, låg det tre svullna fiskar, uppsugna mot pumpen..

-Jättedöda!

 

Plötsligt förvandlades jag, från en yrvaken tvåbarnsmamma, iklädd gråa

mjukisbyxor, rosa linne och ett par gula morgontofflor, till en akutveterinär

med full sinnesnärvaro! Jag kastade mig in i skåpet, in mot akvariesakerna!

Hittade den lilla gröna håven.. YES!

 

Tog fram den stora glasskålen, som fiskarna brukar vara i när jag annars 

städar akvariet.. under lite lugnare förhållanden..

Vatten i den! Lite "anpassningsmedel" i! PH-värden och temperatur fick kvitta!

Det kunde liksom inte bli VÄRRE på något vis, kände jag lite sådär i lilltån!

Sedan var jakten igång!

 

Jädra fiskar! Att de inte fattar att man vill göra en god gärning.. Super stirriga!

- I´m going to save you!!! VA STILL!!!

 

Jag såg inte ett skit heller.. Men på något konstigt vänster, lyckades jag få

upp alla de resterande, levande fiskar.. Malen var svårast.. Men det gick!

 

Redan här började jag misstänka att den kalla och gråa dagen, kanske inte

skulle bli så grå ändå..


D60 fiskar

Här är två av offren som överlevde utan livshotande skador..   

Av Jenny-Blue - 9 september 2009 04:07


Och då men ar jag inte att jag ska gå på någon galen bantningskur eller något liknande..

Nä.. Jag ska göra om min sida.. Förnya mig, det vill säga.. KULIGT!

 

Jag har suttit här en bra stund nu.. och nu vet jag nog hur jag vill ha det.. men klockan är OLIDLIGT mycket, så jag får nog gå och nanna kudden en stund innan det är dags att lämna grabben i skolan..

-Men jag återkommer.. var så säker..! Detta med allt nytt, har verkligen gett mig Blogginspirationen tillbaka!!

 

Jag sa det innan.. och jag säger det igen..

-Tjingeling.. o Natti Natti!!

Av Jenny-Blue - 9 september 2009 01:48


Få se nu.. man kan alltså lägga in smilygubbar..

Så här kommer min första: Glad 

-Ja.. det var ju inte världens svåraste.. precis.. *hi hi*


Känner att jag inte riktigt gillar att det LYSER GRÖÖÖÖNT..

när man skriver inlägg..

- Jag är ju mer åt det blåa hållet.. sinnesmässigt..

Politiskt sett.. kan vi ta en annan dag..


Jag vet att jag kanske verkar corny.. men det bjuder jag på..

.. då jag känner för att testa..


  1. .. de nya finesserna
  2. .. för att se hur det fungerar

  • En prick..
  • .. är en prick..
  • .. är en prick..

Och om man trycker på denna knappen så fungerar den som på

alla andra sidor som har denna finess.. lite längre in.. på sidan..

.. away.. från kanten..



Tillbaka igen..



Som tidigare kan man skriva i FETSTIL..

.. man kan skriva med kursiv text..

.. Understuket och överstuket



Vänster .. vänster .. vänster

vänster .. vänster .. vänster



Centrerat .. centrerat .. centrerat

centrerat .. centrerat .. centrerat


  

Höger .. höger .. höger

höger .. höger .. höger


Och tillbaka igen..

*Pinsamt* Men jag kom precis på att man kan skrolla ner

bilden en bit, så slipper man bli GRÖÖÖÖN i ögonen. *Hi hi*

Ja det får vi fira med en liten: Skrattande .. detta går ju riktigt bra!


En liten sak jag skulle kunna tänka mig bland finesserna är: Text med val av storlek..

Ibland när man skriver inlägg.. kan det inte understykas nog, vad man vill ha sagt..

Och om man hade fått önska lite till.. hade jag önska mig: Fler val av stilar..

Det finns ju ett helt hav av olika.. roliga stilar.. som gör skriveriet ännu mer personligt.


- Nä.. nog med tramserier nu.. nu har jag flamsat tillräckligt..

För att kompensera Er för tiden som Ni lagt ner på att läsa detta:

- Invignings-test-av-den-nya-avancerade-bloggsidan-inlägget..

Ger jag Er en bild, som kanske förklarar min trivsel, med det nya..


fisk - animation  

 -Som fisken i vattnet..


- Tjingeling.. och God Natt!



Av Jenny-Blue - 9 september 2009 01:14

 

Som vilken kväll som helst, går jag in bland mina favoriter, för att trycka fram sidan och logga in på min blogg..hamnar på en sida jag inte känner igen och utan att titta på den så gör jag om det igen.. Andra gången läste jag vad det stod på den jättegröna sidan och till min stora förvåning.. hade jag inte alls kommit fel.. Min blogg har avancerats..

 

Allt måste ju gå framåt och så även bloggen.. och detta är så klart både kul och bra.. men just nu, känns det lite rörigt.. Det tar väl ett tag innan man kommer in i det.. men det ska nog gå bra.. så småning om.. :)

 

-Tjingeling så länge.. jag kommer igen.. ska bara inom FaceBook och kolla en sak..

 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards