Alla inlägg den 16 september 2009

Av Jenny-Blue - 16 september 2009 23:51

 

Vet inte varför.. men jag satt just och läste lite gamla inlägg..

Skulle läsa en kommentar till ett inlägg jag skrivit i juli 2009 och

får då se en Google annons under mitt inlägg???!!! Var F*n kom det ifrån..

Kollade nästa kommentar.. och där var den igen.. Google annonsen.. ?!

Jag fattar ingenting, men jag vet att sånt retar mig till förbannelse!!

 

 

Förbannad

 

 

Av Jenny-Blue - 16 september 2009 23:19


Tomas fick för sig att han skulle fixa det där med tvillingkortet till tv:n i sovrummet. Han har tjatat om det ett bra tag och idag tog han tag i saken.. Bra kan tyckas.. men då räknade han inte med att dem på Com Hem kunde strula till det..

RESULTAT: ingen tv i vardagsrummet..


Och det är ju inte hela världen.. enligt mig.. men att tv:n lägger av (eller boxen som det faktiskt var) och blir svart, två minuter innan Zlatan ska spela visad match på tv.. PANIK uppstod för Tomas.. som dessutom hade bjudit över en kompis.. som kom ENBART för att se matchen.. *små ler*


Tulle min lilla Tomas.. fick spendera hela första halvlek, i telefon, väntandes på att komma fram till telefonist.. Började som samtal nummer 86 i kön.. för att slutligen komma fram till att det inte går att fixa förrän imorgon..


Det blev en tur med bilen, bort till en annan polare.. Tomas och hans kompis fick se slutet av matchen, som dessutom blev 0-0 (har jag fått reda på) och jag fick en tyst stund för mig själv, här hemma..


-Ett jädra meck, enligt Tomas.. men jag kan inte låta bli att små-le.. då det för mig är ett stort frågetecken, varför han tvunget skulle ta tag i saken med tvillingkortet, bara en halvtimme innan matchen. Jag ser det bara som dålig timing.. och då får man kanske skylla sig lite själv..

Av Jenny-Blue - 16 september 2009 00:44


Somliga tittar på tv.. andra tar en dusch. Någon går och tränar, en annan gör ingenting.. En tisdagskväll, kan spenderas på många olika sätt. Själv har jag och familjen varit hos svärmor och ätit middag. Det blev torsk a la Tomas.. på svärmors vis.. då det var Tomas som dragit upp fisken. Gott!


När vi kom hem och jag fått ungarna i säng, erövrade jag kvällen, med att ockupera köket.. Jag har sytt ett par byxor! Jag har en jädra massa jeans.. men inga andra byxor.. då par efter par, slitits till döden.. *snyft*


Byxorna jag sytt ikväll, är av ett manchester-tyg. Breda ränder i brunt.. Jag köpte tyget för ett tag sedan, när jag och mamma var på VIP-kväll på Stoff o Stil. 2,5 meter.. för 40 kronor!!! Ja, ibland är det bara härligt att leva! 

Mönstret jag använt mig av, är också inköpt på Stoff o Stil, men det var för lääääänge sedan. En vanlig vid byxa, utan krångligheter.. ganske lätta att sy.

- OCH JAG BARA ÄLSKAR DEM!!

Det kommer en bild på dem senare.. var så säkra!


Nu är klockan mycket.. och jag är trött som en gnu..

(hur trötta dem är.. får ni fråga dem)

Och eftersom jag vet att det är superskönt att nanna kudden.. tänker jag gå och göra det nu.. med gott samvete.. då jag känner att jag faktiskt har gjort något idag.


Nattugglor  


Ta det lugnt i mossen.. alla nattugglor.. då jag anar er där ute..

- Själv säger jag over and out!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards