Alla inlägg den 19 september 2009

Av Jenny-Blue - 19 september 2009 23:13

 

Min dag började redan klockan 07:48 då Charlie kom inkrypande till sovrummet.. Jonathan kom efter, men jag hann vakna.. och så var dagen igång.

 

Charlie fick sin morgonvälling och när han var klar med den och fått ny blöja och allt det där.. kopplade jag hunden och tog barnen med mig på en morgonrunda till affären. På vägen var Jonathan så söt, när han helt plötsligt sa: ¨Här går vi som en riktig familj.¨ Han tänkte en stund och fortsatte: ¨Fast inte riktigt hela familjen.. Pappa är ju hemma och sover.¨ Mysigt att en snart 6-åring kan få sådana tankar. Och skönt att vi verkligen är en hel familj, då detta verkar viktigt för honom.. (så klart)

 

När vi kom hem igen från affären dukade vi upp med frukost och Jonathan ville lära sig hur man kokade kaffe.. Vilket jag naturligtvis visade honom! Tomas kom upp och vi åt frukost tillsammans.

 

Klockan var strax efter halv elva, då vi var klara vid frukostbordet och vi gjorde oss iordning för att åka iväg. Destination: Almviksgården 4H. De hade lite uppvisningar (mindre intressant, enligt Jonathan) och så klart djuren i stallet, som man kunde klappa. Hästar, får, gätter, en jättesöt kossa och favoriterna: en massa griskultingar, som var ganska roliga att titta på.. Vi var där i ungefär en timme innan vi gick tillbaka till bilen.

 

Vi körde en runda.. var inom Myrorna och skämtade lite om TOTALT UTE kläder.. Hittade inget av intresse idag.. men det har faktiskt hänt tidigare.. Efter vår tilla besök där.. åktte vi vidare till Jägersro Center, där vi tog en fika tillsammans, alla fyra. Mysigt! Jag och Charlie var inom H&M för att se om vi kunde hitta några mockasiner (stavas det så?) men de två paren pojkmockasiner vi hittade var för små och sen var det bara Hello Kitty för resten.. *suck*

Min teori är:

1. Det finns fler pojkar än flickor, just nu, därför är allt pojk-igt slut..

2. Det finns mer att välja på till flickorna, helt enkelt..

Oavsett så är det ytterst irriterande.. Nåväl.. det blev alltså inga mockasiner till lilleman.. idag heller..

 

Ja det är väl vad som hänt idag.. Efter att vi kom hem igen, har vi bara softat. Jonathan har lekt lite, kollat lite på tv, spelat lite data och sysselsatt sin lillebror. Tomas satt vid datorn och jag tog en power-nap ute på balkongen. HÄRLIGT! Måste tilläggas!! När jag kom upp en stund senare, var det Tomas tur att vila lite.. Ja och sen var dagen så gott som slut.. händelsemässigt i alla fall..

 

Jag och Jonathan åkte till affären vid halv sju, för att handla lite inför kvällen och på vägen hem köpte vi pizzorna som vi senare åt framför Tv:n. Marängswissen, chipsen med dippan och kexchokladet som Jonathan, jag och Tomas skulle mysa med, blev aldrig av.. då klockan helt plötsligt blev mycket. Jag och Tomas var fortfarande mätta efter maten och Jonathan somnade i våra sängar, när han tittade på tv.

 

Överlag har denna relativt lugna lördag, varit supernice och väldigt skön.. Det har varit många lördagar den senaste tiden som varit fullbokade, så en spontan dag som denna, var välbehövlig.


Som pricken över i:et hade jag tänkt avsluta dagen med en skön och låååååång dusch.. och den hade jag tänkt att gå och ta nu..


- Tjingeling!!



Av Jenny-Blue - 19 september 2009 02:13


Här är dem..


Jonathan o Charlie - tillsammans i soffan  

Av Jenny-Blue - 19 september 2009 01:42


Tanken idag.. var att jag under kvällen skulle uppdatera min hemsida.. Lite nya bilder, mm.. Men som vanligt blev det inte som jag hade tänkt. Har suttit och FaceBook:at, nästan hela kvällen.. Galet men sant.. (Tyvärr ska kanske tilläggas?) Hur som helst.. så har klockan hunnit bli natt.. sedan en stund tillbaka.. faktiskt.. och jag börjar bli lite nannig.. Tomas sitter och spelar Xbox.. som vanligt.. eftersom det är fredag.. *suck* a ja.. vad är väl en bal på slottet..?! Men jag ska väl inte klaga.. ´Det är ju ett relativt billigt nöje.. och jag vet ju vad han gör, eftersom han är hemma.. med mig.. trots allt..


Nu ska jag gå och lägga mig.. Bara så ni vet.. Natti natti.. och sov gott!

Av Jenny-Blue - 19 september 2009 01:25

Idag hade Jonathan en kompis med sig hem från skolan.. och eftersom det var så fint väder, kände jag inte för att sitta inne i en tråkig lägenhet.. med tre ungar.. Så vi gick till grod dammen för att titta på.. GRODOR såklart! 


Det blev en skön stund i solen och Jonathan och hans kompis, tyckte att det var spännande och roligt. Det jag tycker är så skönt med just grod dammen, är att det är så lugnt och stilla.. Då och då hör man ett plopp och man vet att ännu en groda hoppade i vattnet.. 


Jag älskar grodor, så kameran var så klart med. Tacksamt ställe att fotografera på, då det är en härlig miljö och att det finns grodor i hur många storlekar som helst..


    Kväkande groda animation            Kväkande groda animation            Kväkande groda animation            Kväkande groda animation          Kväkande groda animation  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards