Alla inlägg den 23 september 2009

Av Jenny-Blue - 23 september 2009 23:48

 

Nära tre timmar senare.. efter mitt impulsiva hitta-på-ryck.. är jag nu

äntligen klar med den förbaskade krusbärsmarmeladen..

Jag har fått i sörjan i burkar och de är placerade ute på balkongen..

.. för en mörk och kylig natt..

 

-Hur firar men nu detta.. undrar du.. en onsdagskväll som denna.. ?!

Och det kan jag berätta! Eftersom jag har en sådan kväll att fira!

Jag firar.. detta under, med en vitlökskryddad ölkorv..

-Nice.. Eller annorlunda.. vilket man vill..

 

Klockan slår snart över till torsdag.. så det är nog dags att dra sig

tillbaka.. upp i korgen.. och tryna lite.. För imorgon är det förmodligen

nya äventyr som väntar.. dock inga planerade..

 

Ha en underbar natt! Go´Natt!

Av Jenny-Blue - 23 september 2009 23:12

 

Ja.. marmeladen står fortfarande och kokar på spisen.. fortfarande inte riktigt klar.. *suck* Jag börjar fundera på om detta verkligen kommer att hända igen..

Marmelad - JA.. KRUSBÄRSmarmelad - NEJ.. Sist jag gjorde marmelad var det av märket Rabarber.. och det var helt okej.. men krusbär.. Njaaah, jag vet inte.. Känslan kom redan när jag hade rensat typ 48 bär och fortfarande hade 2 liter kvar.. Vi snackar EN HEL DRÖSE BÄR ATT RENSA! *suck* och nu.. när marmeladen kokat i sina 45 minuter PLUS 80 minuter till.. och det fortfarande inte är klart.. börjar jag få aningar om att detta var första och sista gången krusbär..

 

-Nä, nu måste den ju för fasen vara klar.. om inte.. så.. ja.. ?!

Av Jenny-Blue - 23 september 2009 22:45

 

Ja det var ju för väl!! Mamma hade burkar så det räckte.. Väntar fortfarande på att marmeladen ska bli klar.. men det gör ingenting, då det var tur att jag hann hem till mamma och tillbaka, utan att marmeladen hade kokat fast.. Det behövdes mer än 45 minuter, den här gången.. men så kan det ju bli ibland.. och jag får väl skylla mig själv, när jag hittar på sådana här dumheter.. att koka marmelad.. en onsdag.. Det är ju galet..?!

 

 

Av Jenny-Blue - 23 september 2009 21:22

 

.. *suck* Ah ja men..

Jag har alltid varit impulsiv, men sedan jag.. VI.. fick barn har livet varit lite mer åt det planerade hållet. Tråkigt ibland.. men oftast smidigast.. Hur som helst.. Idag, eller rättare sagt nu under kvällen.. för bara en halv timme sedan, typ.. fick jag dock ett impulsivt ryck och jag började göra marmelad.. Kanske inte något av det vanligaste man hittar på en onsdagskväll.. men så blev det. Om 45 minuter ungefär.. är min krusbärsmarmelad klar och ska hällas på burkar..

 

.. Ja just det.. BURKAR!! Jag håller på att göra EN OCH EN HALV LITER marmelad.. och jag har bara två små burkar.. upptäckte jag.. *kliar mig i huvudet..* Hoppsan.. Helt plötsligt kan jag känna att detta var inte riktigt planerat.. Ja ja, så kan det gå, när man är impulsiv.. Typiskt att jag skulle gå och vara det nu såhär ikväll..

-Ah ja.. Jag får väl ringa mamma och höra med henne om hon har någon burk att undvara.. om inte.. får jag väl ringa till övrig släkt och vänner..

 

Fortsättning följer..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards