Alla inlägg den 24 september 2009

Av Jenny-Blue - 24 september 2009 21:55

 

Det får bli en snabbisrunda med hunden först bara..

Min bror har varit hemma hos oss idag, så det har varit full rulle på mina pojkar, i stort sett hela dagen. Tomas är fortfarande på jobb.. Vet inte när han kommer hem.. men jag tror att det tar ett tag till, innan han dyker upp. Han skulle ha jobbat över igår.. men något strulade till sig och gårdagens övertid blev flyttat till idag.. En dag och två gånger övertid.. Då finns det risk för att man kommer hem ganska sent..!

 

Ja ja.. Jag är i alla fall JÄTTETRÖTT! och tänker gå och lägga mig aldeles snart.. men som sagt måste jag ut med hunden först.. Natti natti..

Av Jenny-Blue - 24 september 2009 14:09

 

Jag har läst en del bloggar.. ja, egentligen många bloggar.. som handlar om deprimerade ungdomar.. Antingen om det är föräldrar som skriver.. eller om det är barnen som skriver.. Oavsett så är det en verklighet, som de flesta blundar för.. Jag har väl alltid tagit åt mig av dessa sorgsna och vilsna själars ord och känt att det är ett faktum att så fruktansvärt många ungdomar faktiskt mår dåligt idag. Och att det göms som en familjehemlighet, är både sorgligt och hemskt.. Då jag anser att vi måste vakna! Samhället vi lever i.. Stressen och pressen våra ungdomar utsetts för dagligen är inte human och det är inte så konstigt att de kraschar.. Vi vuxna, måste sluta tänka bara på oss själva och vår egentid.. och se våra barn.. och som många skriver.. Det behövs bara tre små ord..

 

Härom kvällen satt jag och Tomas och tittade på en film: HORSEMEN

Den började som en mordutredning.. men efterhand inser man var det är på väg..

En film som jag starkt rekomenderar alla dessa deprimerade ungdomar.. att slänga i knät på sina föräldrar..

En film som jag starkt rekomenderar till alla föräldrar.. oavsett.. deprimerade barn eller inte..

 

Det är ett första tecken på att någon vuxen sett, hört och tagit åt sig.. en vuxen med möjligheter och som gjort en film och som kan visa resten av världen.. hur det faktiskt är..

 

Tack för ordet..

Av Jenny-Blue - 24 september 2009 13:47


.. tog jag mitt körkort! Idag.. torsdagen den 24 september 2009 (fem år senare) blir jag stoppad av farbror polisen.. och jag får göra mitt första alkotest.. någonsin!!


-Ja vaddå, tycker kanske ni.. och visst får ni tycka så..

Ni har kanske fått blåsa tusentals gånger och tycker mest bara att det är trist..?

Men då måste ni sätta er in i min situation.. som nästan fick blåsa, efter bara att ha haft körkortet en vecka eller nått.. Andra gången var det likadant.. Jag såg polisen och tänkte att Nu ska jag få blåsa, men inte heller denna gången vinkade polisen in mig, utan nöjde sig med bilen framför min..


Sedan den gången har det blivit som en sport att få blåsa, men som sagt.. har det aldrig hänt.. Förrän idag!! Detta firades naturligtvis när vi kom hem! 

- Äpplekaka och vaniljsås, ett underbart sätt att fira!! 

Av Jenny-Blue - 24 september 2009 11:48


.. jag måste ju hämta Jonathan! Ja ja.. Jag hann att logga in i alla fall.. Glad

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards