Alla inlägg under november 2009

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 01:32


.. eller ja, EN bild i alla fall!


La Familia är i Helsingborg och julskyltar på Knutpunkten, i terminalen för Scandlines..

-JÄTTEKULIGT! Vi har bara sååå roligt tillsammans när vi jobbar!


Roland, Erica, Jonas. JULSKYLTNING SCANDLIENS HBG  


Bilden är inte i världskvalitet, men man ser ändå vad det föreställer.. Eller?!

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 01:15


.. som ni kankse förstår..?!


Har därför kunnat ladda upp lite nya bilder..

Dels på våra senaste fiskar.. (se förra inlägget)

.. och dels på minstingen.. Charlie..


Här vid middagsbordet:


Charlie äter 2009-11-19  


Charlie äter 2009-11-19  


Charlie äter 2009-11-19  


- Mammas lille gullesnutt..

.. i och för sig som ett litet solsken, just här.. men tro mig, när jag säger att han har ett temperament som kan jämföras med mitt..


(men det är smällar man kan ta.. speciellt när de är så söta som honom..!)

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 01:12


.. våra senaste fiskar..


De tre senaste.. = de tre första, i det nya stoooora..  


-Visst är de söta.. ?!

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 01:00


Sedan mamma slutade som scoutledare, har hon varit med i mammaföreningen.. Till en början var de en massa mammor, som träffades och gjorde pyssel och andra förberedelser, inför Loppisar, lotterier, mm.. och pengarna har gått till scuotverksamheten..


Men det var då det.. Idag är de tre eller fyra stycken.. som kämpar för glatta livet för att göra handgjorda vinster till jullotteriet.. = 150 vinster, för att vara exakt..


Mamma frågade mig en kväll om jag hade några tips och förslag på vad man kan göra för vinster.. och jag svarade kort och gott.. HALVFABRIKAT!!


-Köp en träplatta.. en bricka till X-empel, måla den med ett litet gulligt motiv..

Och TAAH DAAH! En vinst är färdig..


Mycket enkelt, tyckte jag, då jag vet att det kryllar av saker man kan måla på..

Men mamma var inte lika övertygad..

- Kan inte du hjälpa oss med det då, frågade hon sedan lite försynt..

Jag är ju inget vidare bra på att måla.. fortsatte hon sedan.. och det visade sig att ingen i den nuvarande mammaföreningen, var speciellt intresserade av att måla, då de anser sig själva som mindre bra på detta..

- Klart att jag hjälper er!Blev mitt svar.. Har jag någonsin bangat för att måla..?!

(för er som inte känner mig, är svaret på den frågan: NÄ!!)


Ja.. nu blev det ju inga brickor, direkt.. men det blev ett gäng smörknivar..

Inget speciellt alls.. men det blev väl i alla fall ett tiotal vinster.


Har inte tagit foto på alla.. men här är två..


Målat på uppdrag av mamma, för mammaföreningen o scouterna 2009  

Smörknivar - på uppdrag av mamma och mammaföreningen (scouterna) 2009  

Av Jenny-Blue - 20 november 2009 16:35


.. jag har sagt det förr:


- Dagens Svin, är morgondagens Bacon!



  



(Kan vara bra att ha i tanken ibland..)


 

Av Jenny-Blue - 20 november 2009 16:12


- Jag hittar inte sladden till kameran!!


Jag har hur många foto som helst, att lägga över.. och eftersom datorn vill fungera idag, tänkte jag att jag skulle få lite gjort.. men NÄ.. inte idag tydligen.. *suck* Har förvisso cirka 200 bilder kvar att ta, innan kameran är proppafull.. men det blir ju så mycket att sortera sedan..


-Ja ja.. får väl leta vidare..


Min nya skönhet


-Tjingeladd.. sladd.. sladd..?!

Av Jenny-Blue - 19 november 2009 23:19

  




.. Ja, jag förstår om ni trillar av stolen..

men ikväll ska jag faktiskt gå och lägga mig i tid..

Ingen speciell orsak, mer än att jag är förbannat trött.

Skulle kunna somna här jag sitter..

.. rätt upp och ner, vid köksbordet..


Önskar er alla en sköööön natt!

Natti natti och nussa gott!

- Tjingeling..




  

Av Jenny-Blue - 19 november 2009 22:55


Läste innan att Twitter och Facebook ska komma på X-Box 360 LIVE.. Då blir det att skriva schema på vem som sitter när.. Det blir inte lätt för gubben.. X-Box världen.. HERE I COME!!


- Eller inte..?!

Det kanske blir att Tomas hellre flyttar hemifrån..?

Du vet hans X-Box, skojar man inte om..


-Nja.. det kan bli en svår nöt att knäcka..


Men som jag alltid brukar säga.. Den tiden, den sorgen..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards