Alla inlägg under december 2009

Av Jenny-Blue - 29 december 2009 09:15


.. Före:


Före klippning 22/12-09  


Och efter:


Efter klippning 22/12-09   


- Televinken.. 

Av Jenny-Blue - 28 december 2009 23:42


.. och jag ska snart gå in i duschen!


Sitter och tittar på ¨Den siste samurajen¨ med Tom Cruse..

.. en bra film. Har inte sett den från början.. den här gången, så jag kan undvara några minuter här i slutet för att säga god natt till er..


Så..


- God Natt o Sussa Gott!

För det ska jag göra.. men inte förrän efter min sköna dusch.. 


- Tjingeling!

Av Jenny-Blue - 28 december 2009 20:45


.. men som ni kanske märkt så bloggar jag ändå!!    - TjooHoo!!


Ja.. det är inte riktigt så bra som ni tror.. Jag har INTE fått någon ny.. men Tomas har fixat en ersättare, som får hoppa in som vikarie, så länge..


Detta är såklart HELT FANTASTISKT!! Tycker i alla fall jag, men liiite trist, med det där ang. mina foto.. Ska försöka lägga in lite bilder från kameran.. in i vikarien.. Jag har lagt in julens bilder i vår orginal dator.. Gjorde det i hopp om att jag skulle kunna ladda in dem till min blogg med orginaldatorn och sedan lägga in dem i inlägg via den vikarierande datorn.. men.. NÄ! Orginal datorn är STENDÖ! Så, som jag sa, så ska jag försöka få in lite bilder via vikarien.. Tur att jag inte tömde kameran på bilder efter jag lagt in dem i den andra..


Bla bla bla.. Shit, vad jag kan babbla om egentligen ingenting alls..

Jag tror vi tar en paus här..   

Av Jenny-Blue - 28 december 2009 19:00


Var hemma hos Svägerskan innan och innan jag och barnen åkte hem, var jag så smart att jag frågade min kära svägerska om hon hade lite grädde att undvara, så jag skulle slippa att köra inom affären på vägen hem.


-Åh vilken tur! Hon hade grädde och jag var MÄKTA imponerad över mitt listiga drag!


I bilen, nästan hemma, kom jag på att mjölken kanske var slut och ringde i hast hem till Tomas för att kolla av läget.. Ännu ett brilliant drag av mig, tyckte jag och till min stora glädje, hade vi mjölk hemma!


Vi kom hem och jag satte igång med att laga maten..

Men just som jag står där och småmyser, i tankar om hur fenomenalt bra allting blev och hur smidig jag varit, med grädde och mjölk slog det mig..

.. som en bomb i skallen:

-ÄGG!!


MAN KAN VÄL FÖR FAAAASIKEN INTE ÄTA JANSSON UTAN ÄGG!!


Så gissa vad jag fick göra, när jag skalat färdigt potatisen och fått in allting i ugnen.. *ha ha ha* Ja just det: ÅKA OCH HANDLA..


Av Jenny-Blue - 28 december 2009 13:54


KAKA!


Eller.. Njaah.. Kanske inte nu såhär direkt, efter all julmat..?!  

Av Jenny-Blue - 28 december 2009 12:30


Posten trillade precis in genom dörren. Hunden anföll, precis som vanligt.. om inte mer.. *suck* Hon blir totalt GALEN när posten kommer. Skäller som det värsta odjur.. Brevbäraren måste tro att hon är farlig.. *hi hi*

Skämt å sido.. Det är egentligen inget roligt alls, jag blir mest irriterad på henne, faktiskt, när Bella RÅSKÄLLER på det viset..


Hur som helst..

Posten innehöll BARA ?? reklam.. Det är en del om den stora julrean.. men mest är det om nyårs raketer och smällare.. *suck, pust och ett stort STÖN*


- Jag verkligen HATAR raketer o smällare!!

Tycker att man borde förbjuda all försäljning av detta och inte bara förbjuda användningen av det (bortsett från själva nyår, då det är lagligt) Ingen jävel håller sig till den lagen ändå.. För så länge det säljs.. så köps det. Och används så klart..


Blir förbannad på ungarna som springer omkring och skjuter smällare till höger och vänster.. Redan förra veckan, började det här hemma.. Vid närmare tanke på det blir jag mest förbannad på föräldrarna till de stackars vilseledda barnen och tonåringarna. Jag vill inte dömma någon.. MEN VAD ÄR DET FÖR FÖRÄLDRAR SOM BOKSTAVLIGEN SÄTTER SPRÄNGMEDEL I SINA BARNS HÄNDER??


Läste i dagens tidning att det fanns barn som gick runt och knackade dörr, för att sälja nyårsraketer, för att i sin tur, tjäna några extra slantar till sin förening.. eller vad det nu var.. Ok enligt föreningen, ok enligt köparna.. o detta är då vuxna människor.. ?!


- FÖR VAD GER DET FÖR BUDSKAP??!!

Vad lär barnen sig av detta? För mig är det detsamma som att säga:

Man ska inte leka med eller bruka vapen, men det är okej att sälja till andra och tjäna pengar på att någon annan kanske gör sig illa.


Nä. Vi skulle bojkottat alla affärer som säljer dessa ohyggliga saker!!

Av Jenny-Blue - 27 december 2009 14:51


Välkommen till ¨Här är ditt liv¨!

Idag möter vi en sorglig figur.. som trots en underbar jul, med nära och kära, befinner sig mitt i livets dystra dagar..

Hennes mammaledighet lider mot sitt slut.. och hon står utan jobb..


Inget unikt med detta.. då arbetslösheten.. svärmar runt om i landet redan och befaras bara bli värre.. Så det får hon inget medlidande i..


Paniken stiger.. och desperationen börjar ta över..

Lättirriterad.. och dyster.. Utan glädje.. och totalt ointresserad av att gå upp ur sängen på morgnarna..


Men livet måste gå vidare.. två barn att ta hand om.. en hund.. och en sambo..

som söker medlidande i att han jobbar jämt och ständigt..

*suck* Hade varit skönt med lite balans, mellan oss.. Jag vill jobba MER och han vill jobba MINDRE.. *suck igen*


Nu är frågan om man ska lämna allting åt sitt öde.. intala sig själv om att allting kommer att bli bra.. och att vi kommer att vinna de där miljonerna på Lotto eller på hästarna.. ? Att någon kommer fram till en på stan och säger:

- Hej! Jag har ett jobb till dig!


Eller ska man bara lägga sig ner och dö.. ?

(Liiiite drastiskt kanske, till o med för mig.. men så känns det)


Sitter och funderar på vad jag skulle kunna göra..

Innerst inne vet jag ju att jag är duktig inom ganka många områden.. men vad hjälper det.. ?!


Jobben finns.. tror jag.. eftersom jag inte ha några större krav..

Men det hade ju underlättat om man fått de också..

Anställnings-stopp.. överkvalificerad.. obehörig.. *suck* You name it..


Helt ärligt har jag funderat på att bara dra.. Inte för att jag har några planer på att bara lämna min fina familj.. (min anledningt till att jag finns) Men att dra ut i världen för att söka lyckan.. Jag har ju ändå inget här..


Existens- minumum.. vilket jä*la ord..

Vad säger det om den som ska behöva leva på detta..

- Jag existerar.. men det är också allt..


Nä.. fy tusan.. Ryck upp dig!

Det löser sig snart ska du se.. Frågan är bara hur.. och när.. och ibland undrar jag.. varför..


- Tjingeling.. och Gott Nytt År till er alla!

Av Jenny-Blue - 22 december 2009 22:45


Var hos frissan idag.. och där rök 20 cm av mitt hår..

- Nice!! ME LIKE!! Vi får väl se vad Tomas säger.. han är fortfarande inte hemkommen från julhandeln..


Ja.. som ni kanske förstår, så känns det lite bättre idag.. än vad det gjorde igår..

Och jag tror att det är för att stressen har släppt.. Imorgon är det middag, med Tomas sida.. och det som saknas får vi överleva utan.. Precis som det som inte hinns med till julafton.. för nu tänker jag inte stressa mer för i år..


Och sen har jag lovat mig själv att jag ska stressa ännu mindre nästa år.. om det nu går.. ?! Rent psykiskt.. tror jag nog att det går, i alla fall..


- Ja.. jag trivs jättebra i min nya frisyr.. och så snart jag får möjlighet till det, ska jag lägga in en bild.. (tillsammans med en himla massa andra bilder, som ligger och väntar i kameran..)


Vad gäller min dator.. (vår dator) så kan det jämföras med

den där Norge-historien.. (om ni kommer ihåg..)

- Fungerer.. Fungerer icke.. Fungerer.. Fungerer icke..

För precis så roligt är det. (tolka det som du vill)


Nä.. nu får det vara bra för idag..


- Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards