Alla inlägg under december 2009

Av Jenny-Blue - 9 december 2009 00:35



Jag har sedan jag såg videon, gillat låten..

Har tyvärr ingen video här och nu.. men det går bra ändå..

Av Jenny-Blue - 8 december 2009 23:06

Skata tuggar på kanin 1/12-09 


Jag vet inte varför.. men jag gillar den..

Tror att det är pga dess äkthet och naturlighet, som den på något konstigt vis, tilltalar mig..


- Kommentera gärna..

Av Jenny-Blue - 8 december 2009 16:07


.. som jag lovat.. och som några har väntat på..



Det var alltså kalas den 5/12-09 för:

 

Tårtorna 5/12-09  

.. och så här blev tårtorna.

 

Men innan det, var det mat och dricka..

och så klart presenter!

 

Jag o Pojkarna öppnar presenter - Kalas 5/12-09  

 

Här sitter Charlie, Jonathan och Jag

i en hög av presentpapper..

 

 

Jonathan öppnar paket - kalas 5/12-09  

Här har Jonathan öppnat en present

från Mormoster, (min moster) med familj.  

 

En ny form av pulka.

 

Och här har Charlie öppnat en från sin

Farbror Dan, med familj..

 

Charlie har öppnat presenter - kalas 5/12-09

 

.. en blinkande och spelande mojäng, med mikrofon.

 

Och så var det dags för tårtorna!

 

* * *

Först fick Jonathan blåsa ut sina ljus

 och sen var det Charlies tur..

 

kalas 5/12-09

 

Han tittade förundrat på tårtan, men förstod ju så klart inte att han skulle blåsa ut ljuset..

 

kalas 5/12-09

 

.. och blev tillslut arg för att han inte fick ta den.

Då blev det bråttom och jag fick blåsa ut ljuset.

 

Gissa om han blev jätteledsen, när jag sedan tog bort tårtan, för att ställa den på serveringsbordet..?!

 

-Stackas liten!

Lite taskigt kändes det..

Först titta, sen inte röra, sen försvinna..

 

Charlie 5/12-09  

Men så kom ögonblicket..

 

Charlie 5/12-09  

.. då Charlie äntligen fick äta tårta..

 

Charlie 5/12-09  

..alldeles själv!

Sittandes på bordet, hos sin Faster Cilia.

 

* * *

 

Ja.. det var det hela..

Efter tårtorna lekte barnen och de vuxna pratade

en stund till, innan de en efter en började avlägsna sig..

 

Jag och mamma stannade kvar och städade upp efter kalaset.

Var väl klara med allt vid 23-tiden ungefär..

.. så jag var lagom trött, när jag kommit hem, lastat ur

bilen och varit ute med hunden.

Men Det Blev Ett Bra Kalas!

Av Jenny-Blue - 8 december 2009 10:14


Har ni tänkt på, att det är inte lika många jul-utspökade hus i år?

I alla fall inte där jag bor.. Är det så att det sparas på energi..? 


Lite lustigt, det där om miljöfrågorna..

Det pratas HELA TIDEN om att vi ska värna miljön..

Miljön hit och miljön dit.. blir nästan lite trött på det..

Speciellt när det hela tiden förekommer sånt som borde förbjudas..


Ta bara en så enkel sak som alla dessa jubileum och liknande.. då det firas med att släppa ut 10 tusen ballonger i luften.. ?? !! Det händer förvånansvärt ofta tycker jag.. Har sett det i tidningarna..


Eller allt skräp som kastas på stadens alla gator.. kolapapper, glasflaskor, tuggummi..


- Åh vi tänker globalt.. vi måste rädda världen.. ?!

Skulle vi kanske börja med de små sakerna först.. Många bäckar små.. som det heter..


Ah ja.. jag blir lite trött på allt snack..

Men det syns i alla fall på julbelysningarnas mängd.. vem som sparar..

Själv har jag ingenting.. men det är för att jag inte har hunnit få upp sakerna ur källaren än..


*suck*  Jag vet inte varför jag skriver detta inlägg egentligen.. Det är väl bara en tanke som slog mig..


-Tjingeling..


  

Av Jenny-Blue - 7 december 2009 20:37


Blev avbruten i mitt bloggande i söndags, när jag skulle berätta om kalaset.. och var tvungen att avbryta..

Och sedan dess har dator-helv*tet varit ur funktion.. *suck*


Nu fungerar den igen.. men jag vågar inte sitta här förlänge.. Är rädd att den ger upp igen, innan Tomas kommer hem från träningen.. och han behöver datorn ikväll..


Så tyvärr får jag be er.. i alla fall mina trogna läsare.. att ha lite tålamod.. (helst mer än mig) då jag hoppas att kunna blogga som vanligt snart igen..


Kramen!

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 4 december 2009 15:43


Kalas för pojkarna imorgon och allt ska fixas ikväll..

Så fort Tomas kommer hem, börjar allvaret.. Som tur är har jag hjälp av min söta lilla mamma.. som lovat att ställa upp.. både med inköp och tillagning.. och transport.. Ska hämta nycklarna till lokalen i morgon klockan tio.. vilket är ok, med tanke på att kalaset inte börjar förrän klockan fyra..


- Ja.. det ska nog bli bra..

Maten är inte jättekomplicerad att göra och tårtorna ser jag bara fram mot..

JAG ÄLSKAR ATT GÖRA TÅRTOR! Den här gången blir det prinsesstårtor.. Jonathan har beställt det nämligen.. och eftersom det är hans o Charlies kalas så får det bli så.

- Det blir kul !!


Nä.. nu ska jag gå och plocka lite i köket. Skönt att inte ha kalaset här hemma, då vi blir cirka 30 personer.. (Hela tjocka släkten) men får väl ändå städa lite här hemma.. Om inget annat så inför julmiddagen, som vi ska ha den 23:dje.. Men då blir vi ¨bara¨18 personer..


-Tjingeling..


  

Av Jenny-Blue - 4 december 2009 01:52


Det var en gång en   som träffade en   . De blev kära i varandra och det ena ledde till det andra..   . Nio månader senare kom   till världen och   blev plötsligt förvandlad till   . Stackars   ! Han gjorde allt och lite till..   tills den dagen då det blev förmycket..  


Han blev en   och började spela.. Hon blev och deras lilla   blev en liten   ..


Men så en dag så träffade   en snygg   och hon blev genast    igen.   förstod vad som hänt och blev   och ville   sin reval.    Men när han konfronterade   hade han druckit så mycket  att han blivit    och glömt bort varför han var så   ..


Plötsligt kom   in i rummet och hon var så söt att   kände sig som en   ..

Han kom att tänka på dagen då de blev   och på   och på   ..


  som stått brevid, blev lite   men visste att han aldrig skulle kunna ta   plats i     . Dessutom skulle   åka på turne med   och   och   och hade därför bråttom till   .


Kvar stod nu    och   och tittade på varandra.. läääänge.. innan de gick hem tillsammans och försonades   .



- The End -

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards