Alla inlägg under december 2009

Av Jenny-Blue - 4 december 2009 00:59


 Jag har alltid blivit accepterad för den jag är.. och de som inte gillat mig har hållt sig väck.. Det finns få som trampat mig på tårna.. och de som gjort det.. har fått känna av det..


Jag har alltid fått höra hur bra jag är.. att jag vågar vara mig själv och går min egen väg.. Att jag är impulsiv och lite knasig.. men på ett bra sätt..


Men samtidigt som jag hyllas för att jag är just jag.. så när det väl kommer till kritan.. så står jag ensam.. Ensam är stark, förvisso.. men det gnager mig lite..


Jag vill inte verka gnällig, men ibland blir det ensamt på toppen..

- Alla känner grodan.. Grodan känner ingen.. om man så säger..


Ah.. jag vet inte..

Tänker för mycket.. tror jag..


Ska nanna kudden nu..

- God Natt!


  

Av Jenny-Blue - 2 december 2009 21:02


När man ringer till vårdcentralen kan man göra olika val..

-Tryck ett, för råd eller tidsbeställning.. Om du inte har någon tonvalstelefon, håll kvar, så kopplas du till personlig service..

Så låter det när man ringer till vårdcentralen..


Jag har kommit på att om man gör att val, hamnar man i kö och får möjlighet till att bli uppringd.. Om man inte gör ett val, låter det i stil med så här:

- Det är många som ringer just nu, var vänlig försök igen lite senare..


Då tänker jag på de stackare som inte har någon tonvalstelefon och som inte kan göra något val.. oftast de äldre.. De har inte en suck i världen till chans att komma fram till någon för varken råd, eller tidsbeställning..


- Är inte det lite olagligt att ljuga på de viset.. som de faktiskt gör.. ?!

Borde det inte vara lika.. oavsett vilken telefon du har.. ?!


Personligen tycker jag att det är åt helskotta orättvist!! Och fruktansvärt frustrerande! För att komma fram till någon, utan tonval, MÅSTE man ringa 112.. och var går gränsen till livshotande.. har man ont så har man.. Behöver man hjälp så gör man..


Att ringa sjukvårdsupplysningen, kan man bara glömma.. i alla fall i dessa tider..

De säger samma där, att det är många som ringer och att man ska återkomma.. och att man ska ringa 112 om det är livshotande..


Återkom gärna.. om du inte har dött innan.. ?! Eller vad ?!


- 112, vad är det som har hänt?

- Jag har trillat och kommer inte upp..

- Är du döende?

- Nej.. men jag ligger här på golvet.. orörlig..

- Ja men om det inte är livshotande, får du ringa till vårdcentralen..



Av Jenny-Blue - 2 december 2009 20:54


Har varit på vårdcentralen idag.. och det visade sig att Jonathan har dubbelsidig öroninflammation.. *suck* Han var jätteledsen natten till idag, men efter vi kom hem från Apoteket, har han hållt full rulle.. Ja, jo.. han sov en stund vid tre, men han brukar sova middag vanligtvis också.. Idag fick han lov.. annars brukar han inte få sova.. men gör det liksom i smyg..


Själv är jag igendegad i hela huvudet.. och nu framåt kvällen.. har det börjat bulta..*suck* Jag har verkligen inte tid med att vara superförkyld nu.. men, men.. så länge jag slipper influensan så är det väl ok.. på nått vis..?!

Av Jenny-Blue - 1 december 2009 22:12


Jag vill inte..


sjukling - animation  

- JAG VILL VERKLIGEN INTE.. DETTA.. NU.. ! ! ! !


..



Av Jenny-Blue - 1 december 2009 21:28


Har inte frågat de andra, som var med på festen, om de vill visas i bloggen.. ännu.. så ni får hålla tillgodo med mig.. Den lilla dockan.. och Tomas.. utklädd till det senaste och mest skrämmande.. Svininfluensan..


- Vassego'a !


Jag o Tomas - Festen den 28/11-09  


Jag o Tomas - Festen den 28/11-09  


Jag - Festen den 28/11-09


När jag var ute med svägerskan.. kom det fram en tjej, till mig och frågade om jag hade varit ledsen.. Hon tittade oroat på mig och klappade mig på axeln, men blev lättad när jag berättade att det var som jag hade sminkat mig med flit.. *hi hi*

- Så himla gulligt av henne!!


Träffade många okända människor den kvällen/natten.. med glada kommentarer om min Outfit.. Ja.. och det var ju ball!


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 1 december 2009 10:27


.. Rädda- Jenny´s Blogg- Fond..


-F*N.. jag har ju ingen fungerande dator.. och utan en fungerande dator..

- BLIR MAN KNÄPP I HUVUDET!!!


Visst! Mycket av det man gör på sin dator är inte livsnödvändigt.. så som att blogga och kolla Facebook.. Det är trist att man inte kan, men mycket mer än så är det inte..


Däremot! Är det ett rent helv*te.. när man behöver söka efter information.. så som telefonnummer till vårdcentralen, när Jonathan har ont i örat, eller efter en cateringfirma som ska fixa maten till kalaset på lördag..


Att betala räkningarna är alltid tråkigt, men med en dator som inte fungerar.. känner man ändå ett visst behov av att göra det ändå.. Men när skitet inte fungerar.. är det ännu tråkigare!!


Sen har vi det här med att söka jobb..

- GLÖM DET! om din dator inte fungerar.. För i de flesta annonser man hittar i tidningen, står det: "Mer information om tjänsten, hittar du på vår hemsida"


- AAAAAAH! Jag blir TOKIG!!


Det borde kanske inte jämföras, det finns barn som svälter.. men mitt datorproblem, får hela min värld att rasa.. I-landsproblem.. må hända, men vad fasiken ska man göra, när samhället är uppbyggt via en FUNGERANDE dator..?!


Just nu sitter jag hemma hos mamma, därav detta inlägg.

Hemma är det stört omöjligt att blogga.. just nu..


Hade Jehovas.. utanför dörren, för ett tag sedan.. De talade om beroendet vi skapat runt tekniken.. mobiltelefoner, datorer, mm.. Och visst kan jag hålla med dem, när de säger att vi kanske borde släppa lite på tekniken, för att kunna stressa ner.. men det är näst intill omöjligt! Ännu värre är det när man inte själv kan välja.


Att själv välja om man vill logga in på kvällen eller inte, är väl en sak.. Men att inte kunna logga in om man nu vill, är en helt annan..


- Så.. eftersom jag inte är gjord av pengar.. fortfarande arbetslös.. och utan en fungerande dator.. funderar jag på att starta en fond.. till mig själv, så att jag kan köpa en ny dator.. Sen har jag dock svårt att tro, att någon skulle vilja skänka mig pengar.. för att jag ska kunna blogga.. ?!

Ja, med tanke på Faddergalan, Barncanserfonden, Läkare utan gränser, mfl. kan jag själv känna att det kanske inte är någon idé med en Jenny-fond..?! *suck*


Jag får väl helt enkelt.. ? .. överleva utan.. *snyft, snyft* och hoppas på att min kära sambo får sin löneförhöjning snart..


Jag önskar alla er som kan blogga, när de vill.. en fortsatt skön dag!

Vi ses..? .. när vi ses.. ?!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards