Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Jenny-Blue - 2 januari 2010 11:21


Jonathan frågade mig imorse:

-Mamma, har du hört att det är en liten flicka som har försvunnit, när de sköt raketer?


-Vad säger man?

Jag menar, Jonathan är 6 år gammal.. stor nog till att förstå vad det betyder, med att hon är försvunnen.. men för liten för att förstå vad det innebär..


Och ska man då, som förälder, förklara att det finns idioter som tar barn.. ?!

Eller ska man bara prata bort det och säga att hon förhoppningsvis kommer hem, snart igen.. ?


Jag läste om försvinnandet i morgontidningen och det faktum att flickan var av utländskt bakgrund, skrämmer ju en ännu mer, då man vet hur det brukar sluta.. Inte för att man ska dra alla över en kant, men upplösningen brukar väl vara så att barnen hittas i föräldrarnas/ eller den andra förälderns hemland.. ?!


Ja.. jag vet inte.. Jag tycker bara att det är så fruktansvärt!

Denna lilla fyraåriga flicka.. borta..

- Usch! Obehagligt!

Av Jenny-Blue - 2 januari 2010 03:14


.. och ändå dyker det upp en massa inlägg, med en massa musik-klipp från Youtube.. Ja.. visst är det galet.. ! Men det var så att jag hade radion på i telefonen, när jag gick ut med Bella.. och när jag kom in igen, satte jag igång datorn igen, bara för att hitta Neil Young.. (För jag hade faktiskt stängt av datorn innan jag gick ut med hunden, tro det eller ej..) Och ja.. Det ena leder ju oftast till det andra.. och här sitter jag nu.. klockan 03:17..


Ja.. jag skulle kunna sitta här hur länge som helst.. nu när jag letar, hittar och lyssnar på musik..

ME LIKE ! kan man säga.. men nu måste jag nog tvinga mig själv bort härifrån..

Lite sova hade varit bra.. och med tanke på att jag tänkt att komma upp liiiite tidigare imorgon..? eller ja, snart.. så får jag nog säga natti natti nu..


-Natti Natti och Sov så Gott!

Av Jenny-Blue - 2 januari 2010 03:06


Låten finns i måååånga olika tappningar.. Här hittade jag en med Sinead O´Conner.. som jag aldrig hört, men som jag tyckte var rätt skön..

- Väääldigt avslappnande i alla fall..



Av Jenny-Blue - 2 januari 2010 01:00


Oj.. är klockan redan så mycket..

lite skrämmande vad tiden går fort.. speciellt när man sitter vid datorn..


.. den lilla dum.. burken.. ?! kan man inte säga.. då det inte är så vanligt med burkar längre.. allting ska ju vara så platt som möjligt.. vi som dem..?! Och ja.. jag gick nästan vilse själv, där faktiskt.. men nu är vi tillbaka igen..


Dock inte så länge.. då jag ska ut med hunden, så snart jag blir klar här..




    



.. och det får jag väl anse mig själv vara nu.. klar här alltså..

Har ändå inget mer att skriva om.. ?!


See You Later Aligator..

- Te.. te.. te.. tjing!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards