Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Jenny-Blue - 3 januari 2010 18:01


.. IGEN..! *suck* Det tar ALDRIG slut..


Dagens mat-tips är..*Boiiink* inget mindre än Potatisplättar och Bacon..

Mindre glamoröst, kan tyckas.. men så får det bli..


- Så vida inte Per Morberg läser detta och kommer hit snabbt som tusan..

Ja.. och lagar någon annan mat.. så klart..


Men sannoliken för att det skulle hända.. är väl gaaaaanska så minimal..

Så jag antar att jag får masa mig till spisen.. och göra det jag tänkt..


-See you.. när matosen lättar..


  

En middag som Morberg hade lyckats med..

Av Jenny-Blue - 3 januari 2010 17:52


Dagens Ros och Ris..

Här tänker jag lista det jag vill höja och sänka!

 

Ni hittar det i sidomenyn

under klockan..

 

- Välkomna!

 

Ps.. Har du några förslag på vad du tycker ska Ros:as och Ris:as..?!

Kul att höra.. och om det är riktigt bra.. eller dåligt.. så får det gästa min lista!

OBS! Glöm inte att skriva namn, så jag vet vem jag ska referera till :)



-Tjenixen..

 

 

Av Jenny-Blue - 3 januari 2010 13:53


.. det är kallt ! Bara på balkongen är det -8..

Jag är övertygad om att min bil inte går att öppna.. och det är ju trist.. med tanke på att jag inte kommer någonstans.. *suck* Men det som är bra med det hela är.. är.. är.. att bilen står still.. ?!


Kan tänka mig nu.. kom på det precis.. att det säkert finns de som tycker att jag är pjallig angående de fjuttiga -8 graderna.. Uppåt i landet är det betydligt kallare.. JAG VET! men -8 grader här i Malmö ÄR KALLT! eftersom vi har en helt annan fuktighet i luften, än uppåt i landet..

- Ja.. jag var bara tvungen att säga det..


Nu ska jag gå ut och ta ett bloss på balkongen..

Sedan ska jag ta en runda med min lilla doggy..

Sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda..


- Tah tah..

Av Jenny-Blue - 3 januari 2010 12:49


(Det finns ingen bild på dagens äventyr, men jag har en annan bild

på min lilla apunge..)


För att vara mamma till en liten apunge, kan var väldigt mysigt,

när det kommer till kramar och kel..

Men inte lika kul, när det gäller allt klättrande.. som idag.. *suck*


För bara en liten stund sedan när jag skulle ut och ¨ta lite frisk luft¨

stod Charlie upp i en av snurr-fotöljerna.

-Sitt ner, mammas lite apunge.. (sagt, tusen gånger)

Men inte hjälper det.. för ni tror väl inte att han lyssnar.. ?!


- Nä.. för det gör inte små apungar..

De måste göra sånt som man inte får och lära sig den svåra vägen..

Vilket Charlie också gjorde, då han slog pannan i elementet, när stolen

tippade över..


Här är bilden på min lilla apunge, när han har somnat på golvet..

.. en vanlig dag i december 2009


  

Av Jenny-Blue - 3 januari 2010 03:00


.. efter en trevlig kväll tillsammans med mina tre pojkar, hemma hos svägerskan och hennes familj. God mat och bad i tunnan.. Ja.. jag hade inga badkläder med mig, för jag hade inga planer på att gå ut i bara bikini i -10 grader..

Men efter maten och kaffet.. hade jag inget val..


Svägerskan, som inte var riktigt lika kär som hon brukar vara, letade upp lite extra badkläder och accepterade inte ett nej.. (Ja, hon TVINGADE mig..) Och det var ju tur.. för hur jädra kallt det än var, precis innan man kom ner i tunnan.. och hur fruktansvärt varmt det än blev i fötterna, när man väl kom ner i tunnan..

- SÅ VAR DET HÄRLIGT!!


Det var så nice.. att vi satt där i nästan två timmar..

Det var inte riktigt lika nice att gå upp sen.. men jag överlevde.. och ja..

.. jag kommer att göra det igen.. !!


*Ha ha ha* HÄMDEN ÄR LJUV!

Min kära svägerska har ingen aning om vad hon har gjort..

Jag kommer att tjata mig till att få sitta i tunnan, varje gång jag kommer dit..


.. Jag kommer att sitta där när hon vaknar på morgonen.. och jag kommer sitta där när hon släcker utebelysningen, innan hon går och lägga sig.. *hi hi hi*


- Nä.. nu var jag kanske liiiite överdriven.. men det var bara för att jag tyckte att det var så nice..


Nu ska jag gå och borsta tänderna, för att sedan krypa ner under mitt täcke och nanna kudden.. Klockan är ju snart tre på morgonen.. ?! Och så vitt jag vet.. så kommer det en dag imorgon med..



  


Sov Gott ! Och dröm så sött !

-Tingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards