Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Jenny-Blue - 9 januari 2010 22:45


.. inte för att jag kräver av er, lite yngre läsare, att ni måste veta vad en 25-öring är.. *ha ha ha* FÖRLÅT!! VERKLIGEN FÖRLÅT.. men jag kunde inte låta bli..

*hi hi hi* fick känna mig väääääldigt gammal där.. *hi hi hi*


Oavsett om vi förstår varandra eller inte.. så vill jag utan sura miner.. från någon.. bara säga god natt.. Jag kommer inte att gå och lägga mig nu.. men jag tänkte passa på att njuta av min fullständiga-egentid-vid-dumburken-tid ikväll..


Ta hand om varandra.. stora som små! Vi ses! Tjenixen..


  

Av Jenny-Blue - 9 januari 2010 22:00


.. låt mig bara få påpeka den fruktansvärta utstyrseln.. som den kvinnliga programledaren (vet inte hennes namn) i ¨Let´s Dance¨  hade spökat ut sig i,

i gårdagens program..?!


Jag är inget modefreak.. kan ingenting om det egentligen.. men jag vet att man kan se bra ut i något.. och att man kan se FÖRFÄRLIG ut i något annat.. Och jag vet att man borde föredra och klä sig i det som ser bra ut!

- SÅ FRUKTANSVÄRT SMAKLÖST!

Undrar om hon får bättre eller sämre betalt, för att se ut som hon gjorde..?!


Det värsta är att hon säkert inte har ett skit att säga till om, vad gäller hennes kläder i rutan.. och om det nu skulle vara så, så ser jag det som min personliga skyldighet.. som tittare och konsument, att informera de ansvariga om följande:


DO NOT DO THAT AGAIN!!

Tjejen må ha gått upp i vikt efter barnafödsel, vem gör inte det.. men ingen.. jag upprepar.. INGEN ska behöva ställa sig framför TV kamerorna iklädd något som får personen i fråga att se ut som en hydda, direktimporterad från.. ljungeln..

DET ACCEPTERAS INTE.. och ett stort absolut nej, till att det ens händer, med tanke om hur mycket man kan trolla med rätt.. OBS! RÄTT.. kläder. DET FINNS HUR MYCKET SNYGGT SOM HELST! Ta en runda på stan.. eller fråga någon som vet!

Ni har en vecka på er..


Helt ärligt.. om det inte är bättre nästa vecka.. så vete tusan om jag kan fortsätta titta.. JA! Precis så osmakligt tyckte jag att det var! - Skärpning!!


Ps. Till den stackars utspökade programledaren.. STÅ UPP FÖR DIG SJÄLV!

     

Av Jenny-Blue - 9 januari 2010 21:22


Jag har aldrig sett det förrän idag.. Har tidigare inte varit speciellt intresserad, men efter att min mamma pratat så mycket om programmet.. så har nyfikenheten smugit sig på.. Ikväll är jag ensam hemma.. bortsett från Charlie, som ligger och sover sedan 19:30.. Tomas är hos en kompis och spelar X-box.. och Jonathan ville sova över hos sin kompis.. Så.. ja.. alldeles ensam och i full kontroll över fjärrkontrollen!


TV:n stod på och när klockan var åtta, började just ¨Stjärnorna på slottet¨

Kanalen stod på men jag tittade inte först. Men så gick jag förbi TV:n och sen fastnade jag där.

Och ja.. jag tror inte att jag MÅSTE se nästa program, men jag förstår varför mamma tycker att det är så trevligt att titta på.


Personligt, lättsamt, charmigt och lite gulligt.. och allt med glimten i ögat..

-Trevligt, helt enkelt.. totalt onödigt.. men som sagt trevligt.

Av Jenny-Blue - 9 januari 2010 19:59


Eftersom jag älskar färger, kunde jag inte låta bli att klippa ut den lilla infolappen, som jag hittade i tidningen (kommer inte ihåg vilken) för ett tag sedan.. Tanken var att jag skulle dela med mig av den här.. men lappen hamnade på kylen.. och sedan dess har den suttit där.. och väntat.. och väntat..

Idag.. kommer det att hända.. Här kommer listan..

-Varsågoda!


GRÖN - harmoni, balans, kreativitet

GUL - glädje, stimulans, optimism

BLÅ - exklusivt, lyxigt, svalt

RÖD - livslust, provocerande, varmt

VIT - renhet, fräschör

GRÅ - neutralt, sobert, anonymt

SVART - rebelliskt, syndigt


Bara en kul grej.. såhär på lördagskvisten..

- Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 9 januari 2010 14:27


- Ah ja men.. det är ju jättekul.. !

Jag gillar hennes sätt att gå igång på.. *hi hi* 

Killen är helt chanslös.. Stackaren..!


Ta en titt och se vad du tycker..


Av Jenny-Blue - 9 januari 2010 10:34


Varför! Varför! VARFÖR!

 

Måste det vara så kallt?!

 

Tomas är iväg.. Hjälper sin faster att tömma de sista möblerna i huset, som hon fick sålt för inte så längesedan. Och jag fryser..

 

Jag är hemma, med barnen.. Hunden behöver snart ut igen.. och jag fryser..

 

Har ingen aning om vad vi ska göra idag.. Tomas ska till en polare i kväll.. eller ja.. i eftermiddag, klockan tre.. Och jag fryser..

 

Det enda ¨måste¨ jag har på dagens schema är att åka hem till mamma och släppa ut hundarna.. då både mamma och pappa är iväg och jobbar på båtarna idag.. (julen ska bort) och jag fryser..

 

*suck* Jag skulle kunna gå och lägga mig igen.. men det går ju inte.. har ju barnen att se efter.. i alla fall den lilla gangstern.. Den stora klarar sig lite bättre..

 

Usch, klockan är 10:44 OCH JAG FRYSER!!

Av Jenny-Blue - 9 januari 2010 01:45


.. inte heller två eller tre..

  


.. i alla fall inte när man tycker att det är gott !!

Och det gör ju jag, så..

 

Däremot gillar jag inte att jag höll på att frysa ihjäl,

när jag var ute sista rundan med hunden,

för en liten stund sedan..

 

Skulle kunna kräva av honom där uppe, att

frosta av frysen snart.. för nu börjar jag tröttna

på snön och kylan, riktigt ordentligt!!

- Jag behöver värme!!

 

Som tur är så har jag införskaffat mig värme

till fötterna.. faktiskt redan innan snön kom..

 

 

.. utan dem hade jag inte kunnat gå ut överhuvudtaget!

Och jag är såååååå tacksam för detta.. ? Kanske..?!

 

Och som om det inte skulle vara nog..

Förra julen (2008) fick jag faktiskt dessa av Tomas:

 

.. så jag kan hålla mig varm, även inomhus..

- ME LIKE ! Jag älskar mina inneskor!!

(0ch så påminner de mig lite om mormor, som hade ett par liknande)     

 

Oj oj oj.. vad klockan blev mycket, helt plötsligt..

- Det var oväntat, som Johnny Test brukar säga.

(Här hemma är det dock mest Jonathan, som använder sig av det uttrycket.)

 

Nä.. jag tror faktiskt att jag ger upp nu.

Tomas sitter och spelar X-box, i vanlig ordning

och jag har inte så mycket mer att skriva om..

.. så därför säger jag God Natt nu..

 

-GOD NATT & SOV GOTT!

 

- Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards