Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Jenny-Blue - 10 januari 2010 11:45


*ha ha ha* Vilken härlig kväll jag hade i går! Efter att Charlie somnat vid halv åtta snåret.. hade jag ALLT för mig själv! Det bästa var naturligtvis TV:n.. Satt och zappade fram och tillbaka med fjärrkontollen.. mest bara för att jag kunde..


Sen var väl inte planen att jag skulle somna med den i handen.. ?!

Vaknade till när Tomas kom hem.. har ingen aning om vad klockan var.. men fjärrkontrollen höll jag fortfarande i handen.. och fastän Tomas sa att jag skulle gå in och lägga mig i sängen istället.. har jag ett svagt minne av att han sa god natt och att jag somnade om i soffan igen.


Blev lite irriterad när Bella kom och hoppade på mig.. för att hon ville ut..

- Är du galen eller.. du kan väl inte behöva ut nu, sa jag och tittade på klockan.

Till min stora förvåning, var klockan redan halv nio.. så Bellas påhopp var befogat.. och jag fick allt vackert sätta på mig jackan och skorna och gå ut med henne.


Ja.. och sen var dagen igång.. Jag tog upp Charlie, som stod och snackade med sina mjukisdjur, i sin säng. Han fick ny blöja, kläder och morgonvälling..

Tomas däremot, kom inte upp förrän vid elva tiden.. Good for him!


Jonathan är kvar hos sin kompis.. Pratade med kompisens mamma och hon tyckte att de kunde få leka en stund till, efter frukosten som de åt för inte så länge sedan..

Inget mig emot.. Hon skulle ringa senare, när ungarna hade fått nog..

(om de nu får det..?!) Och det passar mig alldeles utmärkt..


Jag har inte den blekaste.. om vad som händer idag.. men jag kan ju tänka mig att jag åker hem till mamma eller nått.. ? Tomas sitter redan vid TV:n och glor.. ?!

.. Världskup i skidskytte.. tror jag att det är.. ?!


- Jag skiter i vilket!

Jag kan inte riktig med att TV:n måste stå på.. från morgon till kväll.. *suck*

Lite åt det irriterade hållet.. så då flyr jag hellre fältet..


Ja ja.. det är bara söndag.. en dag i veckan..

(Har jag faktiskt kommit på alldeles själv.. tro det eller ej.. *hi hi* )

.. och vi får väl se vad som händer och fötter denna dag..


-Tah tah..


  

Av Jenny-Blue - 10 januari 2010 11:16


Det där med vargjakten som det varit så mycket snack om.. tidigare.. har inte gjort mig så speciellt glad. Jag tycker förvisso att vargarna, liksom allt annat vilt, måste kontrolleras.. i viss mån.. Men med tanke på att vargarna varit utrotade i Sverige och att de nu har kommit tillbaka.. tycker jag att det är lite vrickat att skjuta dem igen.. ?!


Och nu har de skjutit tolv stycken till.. ?! Ja.. jag förtår ju att de inte kan springa runt, vind för våg.. men var man tvungen att skjuta för att döda?


Ja.. jag vet inte.. men lite ledsamt är det..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards