Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Jenny-Blue - 12 januari 2010 16:05


Ännu en vinterdag, är snart över.. men kvar återstår dagens stora frågetecken..

- Vad ska vi ha till mat idag.. ?! Och jakten har börjat..

Av Jenny-Blue - 12 januari 2010 10:31


Jaha.. så har det snöat igen..

Och jag som plockat bort julen.. känns ju lite dumt nu..

Ja ja.. snön gör ju allting lite ljusare.. och när det inte blåser kan det vara riktigt härligt! Mmmh..


Nu har jag inte tid med er längre.. måste hinna göra några telefonsamtal, innan jag ska hämta Jonathan..


- Tah tah..

Av Jenny-Blue - 12 januari 2010 01:45


-Det har varit en fantastiskt trevlig måndag idag.. måste jag säga! Som vanligt började den i total kaos.. men så fort jag kommit ut från skolgården, från att ha lämnat Jonathan utanför klassrummet.. ljusnade dagen..


Jag åkte hem till mamma och åt frukost tillsammans med henne, Charlie och hundarna.. Det var en behaglig stund.. bortsett från när Charlie fick för sig att skrika det högsta han kunde.. vilket han gjorde vid några tillfällen.. ?! - Galenpanna.. ;)


Ja, förmiddagen gick och klockan närmade sig hämtning av Jonathan.. Men först visade jag vägen till däckfirman, som bytte mina sommardäck till vinterdäck, för mamma.. som inte har kunnat köra med sin bil på hur länge som helst..


Ja.. sen hämtade jag Jonathan och hans klasskompis, som skulle följa med oss hem.. (Det var det jag berättade om innan..) När klockan var fyra, strax efter, kom kompisens mamma och hämtade henne och allt var som vanligt igen.. bortsett från en liten detalj.. JAG HADE ENERGI! Ja, till och med LUST till att städa och göra det fint och mysigt i vårt lilla hem.. så det gjorde jag.. - Passa på! Passa på!


Tomas kom hem.. vi åt.. Tomas gick till träningen.. Jag och pojkarna hade en lite mysig stund tillsammans ute i hallen, vid akvariet, där vi satt och spelade musik, om man nu får kalla det för det..?! Är inte så säker.. Och sen var det läggsags för Charlie.. Jag och Jonathan satt och tittade en stund på slutet av en serie, på Tv.. Familjen annorlund, tror jag att det hette.. Jonathan var jätte farsinerad av att man kunde vara så stora familjer, med åtta till tio barn och en del frågor kom upp.


Sen var det läggdags, även för Jonathan. Strax därefter kom Tomas hem från träningen. Vi satt en stund vid Tv:n tillsammans, utan att prata med varandra.. Jag hade datorn framför mig.. och Tomas tittade på något program.. ?! Ingen aning om vad det var..?! Tomas tog en dusch.. jag gick ut med Bella.. Tomas tittade en stund till på dumburken, medans jag bäddade rent i våra sängar och städade undan lite i sovrummet.. Ja.. och sen var det inte så mycket mer.. Ljusen som jag tände vid fyra, hade slocknat och Tomas hade gått och lagt sig.. och jag skulle bara precis vika ihop handdukarna som jag tvättat tidigare, som hängde på tork i vardagsrummet.. men så fastnade jag vid Tv:n..

- Ja, ni vet hur det är.. och så typiskt mig.. !


Det är en serie.. på 6:an, tror jag.. och om jag inte minns helt fel så heter den Nip/Tuck.. ?! eller något liknande..?! En lite annorlunda serie. Fortfarande med sex, lögner, intriger och blod.. men med mer av allt.. på något vis..

- Ja, jag gillar den stark, i alla fall.. Råtittar inte på den, men är kanalen på och jag går förbi, så fastnar jag direkt!


Ja ja.. Nu ska jag avsluta denna trevliga och sköna måndag.. som det visade sig att det skulle bli, trors allt i morse.. och det gör jag med den där duschen, som jag skulle tagit, efter jag vikt klart handdukarna.. (som jag då gjorde för en timme sedan.. om inte mer..) *suck* Ibland blir jag lite trött på mig själv..

- Jag skulle ju gå och lägga mig tidigt idag.. i en nybäddad säng.. *suck*

Ja, ja.. sånt e´livet..


Ha en underbar natt, eller vad det nu är, när du läser detta!


- Over and out!


   Ps. Gjorde pannkakor till middag igår..

Dock inte alls som denna söta lilla farbrorn.. men de gick att äta..

Jonathan var som i himlen hela middagen och Charlie sa om och om igen:

- Mmmmmmh *smack, smack*

                                                  

             Ds.

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards