Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Jenny-Blue - 13 januari 2010 23:43


Jag vet inte.. man kanske inte får lov att snacka skit om företag..?! Men sen å andra sidan.. Om man lyssnar på radioreklamen.. och man har liiiite humm om hur det fungerar i verkligheten.. så skulle SMS-Guld, lika gärna kunnat ha min rubrik som slogan.


¨Direkt från byrålådan till pengar i handen¨ klart och tydligt i reklamen!

- Okej.. vem säger att det alltid kommer från ens EGEN byrålåda..?!


Förlåt.. Men jag tycker att det är lite väl.. utmålat.. ? Jag är förvisso ingen tjuv.. men de är väl inte dumma huvudet.. och de lyssnar väl på radio.. precis som alla andra..


Jag hoppas bara att detta företag, har ett gott sammarbete med polisen.. ?!


(Det var egentligen inte detta jag skulle skriva om.. men det blev så i alla fall, när jag hörde reklamen på radion.. igen.. Retar mig lite faktiskt.. Därav detta lilla extra inlägg..)

Av Jenny-Blue - 13 januari 2010 15:07


ja.. ni får kalla mig gammal.. men lite häftigt är det..


- ¨Citytunneln klar om ett år¨, ett videoklipp, från Sydsvenskan.

Se filmklippet: Klicka här

Av Jenny-Blue - 13 januari 2010 14:46


Satt och titade runt på Sydsvenskans hemsida.. och hittade det här:

Kortare liv om det levs framför tv:n. (skrolla upp och läs artikeln..)


-Ja, jag visste det! Då har jag inte fel, när jag tycker att Tv:n står på hela dagarna..

Ja, det kändes ju bra.. att få det svart på vitt, menar jag.


I FEEL GOOD!

Av Jenny-Blue - 13 januari 2010 01:45


Har tänkt på det där med att man är lyckligare om man har mycket pengar.. och tror faktiskt inte att jag kan hålla med om det. Jag vet inte varför, men de två senaste dagarna har jag mått sååå bra..? Och helt ärligt.. så har jag inte speciellt mycket pengar.. knappt någonting faktiskt..

- Kan det vara så, som i filmerna..? De rika.. alltså, de jätterika, mår skit, för de har tappat kontakten med verkligheten.. och på grund av alla dessa pengar, så är de ovänner med mer än halva sin släkt.. De ljuger, stjäler, mm..

Ser du då de fattiga familjerna.. så har de knappt pengar till att köpa mat, men de har en stor familj på fyra, fem ungar.. och verkar vara lyckliga med de lilla, trots alla svårigheter..


Nu är det inte så att jag inte kan sätta mat på bordet.. Riktigt så illa är det inte.. inte än i alla fall.. men helt plötsligt, känns allting så mycket lättare.. Och jag har absolut ingen aning om varför.. ?!


Jag borde egentligen vara jättedeppig.. speciellt, med tanke på att jag tidigare har kunnat deppa ihop, över småsaker.. bagateller..

Pengarna börjar ta slut, mina mammadagar håller på att ta slut, jag står utan jobb.. *suck* Ja egentligen är det värdelöst.. just nu.. Men jag mår ändå så jättebra.. ?!


Kan det vara för att man helt plötsligt värderar andra saker än tidigare..? Men sen å andra sidan.. Vad skulle det vara? Eller är det överlevnadskänslan som har slagit in och tagit över den tidigare regerande tyck-synd-om-mig-känslan..?!


Ah, jag vet inte.. men jag mår bra.. Kan nästan säga att jag anar harmoni inombords.. Underligt, men sant.. Och jag tänker inte klaga!


Jag berättade om igår att jag var full av energi och att jag fick gjort en himla massa, under dagen.. och kvällen.. Och tro det eller ej.. men idag var det samma sak. Jag har hunnit ringa en del samtal, fylla i en del papper, jag har fixa skridskor som Jonathan ska ha med sig på utedagen imorgon, tvättat två maskiner tvätt och hängt upp en av dem, medans den andra fick gå i tumlaren.. Och så klart allt det där vardagliga.. som att lämna och hämta Jonathan på skolan, handla, laga mat, dammsuga, plocka undan, gå ut med hunden.. ja ni vet..


- Åh, allting känns så bra!

Och jag tror att det är det som är meningen, med allt det här..

Jag menar.. jag tror att meningen med att allting bara går utför och nedför.. just nu.. är för att jag ska vakna.. Komma ur den gamla trallen.. tänka på ett annat sätt och reagera annorlunda..  Jag ska helt enkelt prioritera andra saker här i livet, för att kunna bli en bättre människa.. Framför allt, en bättre mamma och sambo..


Nja.. jag tror det.. Men man kan ju aldrig så noga veta.. ?!


- Hoppsan, vad djupt det blev här då.. det var ju inte riktigt meningen..

Jag skulle ju bara inom och säga godnatt.. lite snabbt.. *hi hi hi*

Klockan är redan två på natten.. och jag får tuppjuck på mig själv!!! JAG HADE JU BESTÄMT ATT JAG SKULLE KOMMA I SÄNG I TID IDAG.. OCKSÅ.. ?! *ha ha*

Det är tredje kvällen/natten i rad som jag.. förvaknar mig..

(förvaknar är min motsats till att försova sig..) Galet men sant och helt otroligt!


Ah ja.. får väl gå in och borsta tänderna nu, så hinner jag kanske komma i säng, tidigare än igår.. (02:26) Dagen innan dess kom jag inte i säng förrän klockan 03:42.. och dagen innan dess, var jag uppe tills strax efter att klockan slagit 04:00.


Mmmh.. så e det..

.. men inte nu längre, för NU ska jag gå och lägga mig!


Puss och Kram! & Natti Natti!


  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards