Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Jenny-Blue - 21 januari 2010 23:39


Om bara lite mer än en vecka.. börjar jag jobba igen.. efter att ha gått hemma med Charlie sedan i slutet av oktober 2008. Och jag ska i ärlighetens namn, erkänna att det börjar pirra lite i magen nu.. Däremot tror jag inte att det har så mycket med själva jobbet att göra.. Förvisso är det en alldeles ny arbetsplats.. och ja, min sambo jobbar där.. Men ändå vill jag ha det till att det är pga att jag inte kommer att vara med på Charlies inskolning på dagis.. som får nerverna i magen att vibrera..


Detta jobb, som jag nu ska börja med.. är egentligen bara en tillfällig lösning.. och tanken är att jag under tiden ska söka andra jobb.. och förhoppningsvis få dem också.. ?! Eller ja, i alla fall, ett av dem..

Och egentligen är Charlis dagisplats också en tillfällig lösning.. fram till dess att han kan börja på dagiset, tillhörande Jonathans skola, i augusti. Vi var och hälsade på där idag.. och vi har fått platsen, men som sagt.. inte förrän i augusti.

(Väntetiden i detta fallet, är helt okej, med tanke på att Charlie sedan har en säkrad framtid på skolan. Från förskoleklassen och upp till nian.)


Jag är naturligtvis lyckligt lottad, som har en sambo som kan, vill och har möjlighet till att ta sig tiden för inskolning på dagis.. men samtidigt så blir det ett väldigt konstigt slut på min långa tid hemma..


Jag vill nämligen ha det till, att inskolning på dagis, för barnet.. är en utskolning för föräldern som gått hemma..

*suck* Ja.. jag vet inte.. men det känns så för mig i alla fall..


Det ska bli jättekul, att börja jobba igen.. Dra sitt strå till stacken.. men som mamma kan jag inte låta bli att oroa mig över hur det kommer att gå för min lilla parvel.. som är så mammig dessutom.. Samtidigt, är jag egentligen inte alls nervös, då Charlie är ett riktigt ¨dagisbarn¨ med stort intresse för andra barn och som har lätt att ta för sig utan att vara blyg..


Jag förmodar att det är såhär för de flesta föräldrar, som varit i sina barns närhet, hela tiden, från det att de föddes.. Tomas är en jättebra pappa, men även om han spenderat mycket tid med barnen, har det ¨bara¨ varit några timmar efter jobb. Jag å andra sidan har ju varit där i stort sett hela tiden.. Jag är övertygat om att Tomas kommer att fixa detta galant.. men som mamma, måste jag få lov att oroa mig.. i alla fall lite..


Allt detta med att jag ska börja jobba och Charlie ska börja på dagis.. rör verkligen om i grytan.. här hemma.. för vår familj.. Inte för att det är negativt på något sätt, men rutinerna kommer ju att få sig ett varv.. Men det är ingenting, vi har emot.. allra minst Jonathan, som ÄNTLIGEN ska få börja på Fritids..

- Lyckligare grabb får man leta efter.. *ler*


Ja ja.. Som ni ser, så har mitt lilla program för att komma i säng i tid.. inte hållt så bra.. Tanken idag, var att jag skulle gå och lägga mig, redan när klockan var 23.. men så behövde hunden ut.. och sen vaknade Charlie till (är genomförkyld..) och så ville jag bara säga hej.. på min lilla blogg.. ?! Ja.. ?! *suck*

Nu blev ju detta lilla ¨hej¨ liiiite längre än planerat.. och nu när klockan är 00:27.. kan jag känna lite ångest.. Attans bananer.. att det ska vara så svårt.. ?!


För att inte göra det värre.. så avrundar jag detta.. i hopp om att kunna vara i säng i alla fall strax innan klockan slår 01.. ?!


Ha en skön natt.. god morgon.. trevlig dag.. eller vad det nu är för tid på dygnet.. när du läser detta.. För mig är det i alla fall natt och nu ska jag sova!


  


Av Jenny-Blue - 21 januari 2010 13:05


Är det något speciellt idag.. eftersom alla bara kör i 40 km/h..?!

Har kört en del, runt om i krokarna.. och flertalet bilar, som hamnat framför mig, har kört i max 40 km/h.. ?!


- Så nu undrar jag.. Är det något speciellt.. ? eller är det bara för att det är lite snö på vägarna.. Jag menar.. snön har ju varit här ett tag nu.. och tidigare har trafiken rullat på som vanligt.. (ca 60 km/h på 50 väg..)


- Ja man blir ju lite nervös..

Och en nervös bilförare är inget bra..

- Tur att man är hemma igen.

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards