Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Jenny-Blue - 25 januari 2010 21:45


Tänk så olika öden vi människor kan ha..

- Om man nu tror på ödet.. vilket jag gör..


Att omgivningen, spelar roll är väl ganska så klart.. Lika så, tror jag att våra gener också är en avgörande del.. Men överlag tycker man att de ¨goda¨ ska ha det lite bättre än de ¨onda¨ . Att de som gör gott, ska belönas med goda liv..


Det behöver inte nödvändigtvis vara i lyx och flärd.. men att man i alla fall får ha ett bra liv.. Med tak över huvudet, mat på bordet, kläder på kroppen, familj som älskar en ovilkorligt och vänner som ställer upp.


Men tyvärr är det ju inte så..

Det finns, rakt-igenom-hel-goda människor, som aldrig skulle göra ens en fluga förnär.. som råkar ut för det mest bisarra saker.. Människor som verkligen skulle göra vad som helst för vilken medmänniska som helst.. och som ändå får leva i total ensamhet.. Utfryst av grannar och föredetta, så kallade vänner..

Med trackaserier från grannar, så som sönderskurna bildäck, krossade fönsterrutor, ryktesspridning och misshandel, mm..

Samma människa har två vuxna barn (med egna barn), som båda har tagit avstånd från henne.. Sin egen mamma.. som vårdat, skött, uppfostrat och älskat oavbrutet, sedan första stund..


- Hur kan man inte älska sin mamma?!

Ja, jag är inte dum.. klart att det kan hända saker.. men man kan inte sluta älska sin mamma helt obefogat..?! Eller jo.. tydligen.. ?! Men vad är det som händer i ens hjärna.. när man får för sig att misshandla sin egen mamma..???!!!

(- Det är fortfarande samma goda människa vi talar om..)


Dessutom kan vi lägga till, svår sjukdom, misslyckade operationer, skiljsmässa, dyra lån och avbetalningar, brist på bostad, seperationer, arbetslöshet och dödsfall..


(Det hade varit lindrigare att krossa en spegel.. för då drabbas man ju ¨bara¨ av sju års olycka.. ?!


Tolv års.. olycka.. om inte längre..?!

Bara det.. säger en hel del om personen i fråga..

- Säg en människa som hade stått ut så länge idag..?!


Jag kan säga en..

.. men jag tänker inte berätta hennes namn.. och det hoppas jag att ni förstår..

För mig är hennes öde mer än obegripligt.. !!


Hon är en av de mest givmilda, hjärtligaste, varma och godaste människa jag någonsin träffat..


Ja.. jag blir så ledsen.. för hennes skull.. Hennes öde..

Det har gått fem år sedan jag träffade henne sist.. och snart ska jag få träffa henne igen.. Och jag längtar! Även om jag vet att tårarna kommer att spruta.. så längtar jag till stunden, då jag kan ge henne, bara en gnutta kärlek, genom en lång och varm kram.. Bara en gnutta hopp.. och glädje.. För det är hon värd!

- Hon är en av de finaste människor jag känner!!


Till Dig:

Hade jag kunnat, hade jag gett dig en bättre värld..

Med mer kärlek och större trygghet..

Jag kan inte förändra världen, inte heller ta tillbaka det som varit..

.. men jag kan räcka dig min hand och ge dig min vänskap.. !

- Jag finns alltid här.

Av Jenny-Blue - 25 januari 2010 14:55


Charlie - 5 dagar gammal:



Charlie - nästan 3 månader:


 


Charlie - nästan 8 månader:



Charlie - 1 år:


          


Ja.. det är inte klokt.. hur fort det går..

Och så mycket som händer, under det första året..

Från en totalt hjälplös liten parvel.. till en bestämd liten mini människa, som vet precis vad han vill och inte vill..



Av Jenny-Blue - 25 januari 2010 14:22


På torsdag ska jag och Charlie åka och hälsa på förskolan.. som Charlie börjar på nästa vecka. Jag pratade med en av killarna på avdelningen, som Charlie ska gå på, för en stund sedan.. och han lät väldigt trevlig! Och det är ju bra! Det är i alla fall en bra grund för att vi ska kunna trivas, kan jag känna..

- Trevliga människor, tycker vi om!



Angående inskolningen i nästa vecka.. som var tänkt för Tomas.. har blivit ändrad.

- TJOHO!!

Jag vet inte den exakta anledningen.. men det blev ändrat, från att jag skulle börja jobba den 1/2.. till att jag istället börjar den 8/2.. Vilket i sin tur betyder.. och innebär att jag kan ta, i alla fall, den första veckans inskolning.. - HÄRLIGT!

Ja, ni förstår kanske själva, hur nöjd jag är med detta beslut..?!  ME LIKE!!

Sen får vi väl se om det behövs två veckor.. för Charlies inskolning..?

Jag personligen, tror inte det.. Men det lär vi väl se med tiden..



Av Jenny-Blue - 25 januari 2010 01:11

  

Jonathan redo för julbak


 

Charlie leker på sitt rum.. 

 

 

Charlie o Tomas busar i soffan

 

Jag, Charlie och Jonathan

 

 

       

Charlie: Knasen, Gottegrisen & Sötnosen!  

 

* * * * * * * * * * * * * * *

 

- Jag älskar att vara mamma!!

 

* * * * * * * * * * * * * * *

 

Men nu är jag trött och ska därför gå och lägga mig..

*suck*  Nu blev det ju sent igen.. *suck*

Men det är väl smällar man får ta.. när man e´som ja´..?!

 

Oavsett orättvisor..? så ska jag krypa till korgs nu.

Vi ses kanske i morgon.. då jag kan berätta

lite om festen, vi hade igår (23/1- 10)

 

Natti Natti!

-Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards