Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Jenny-Blue - 6 februari 2010 23:20


Åh vilken härlig kväll.. och vilken trevlig dag.. dessutom..!!


Jag och barnen har varit hos min kära svägerska och kusinerna. Jonathan och E. lekte jättefint tillsammans idag.. (kanske pga att D. den stora kusinen, inte var hemma..?) Charlie var näst intill ett A-barn och jag och svägerskan fick pratat en stund.. ovanligt ostört, måste tilläggas.. och det var nice..


Efter vårt lilla besök hos kusinerna åkte vi till affären för att köpa lite gott inför kvällen.. Jag och Jonathan hittade vars en film, som vi köpte för att titta på lite senare.. (varken jag eller Jonathan är speciellt intresserad av melodifestivalen)


När vi kom hem gjorde vi en liten snabbstädning, jag var ute med Bella och sedan gjorde jag middag.. en de Lux middag.. i Jonathans ögon.. Köttbullar och mackaroner, med ketchup och mjölk.. Charlie, som håller på att få tänder hade redan fått välling och somnat, när jag och Jonathan satte oss ner vid bordet.


Mitt i maten sa Jonathan att han tyckte att det var mysigt när vi kunde sitta ensamma och äta.. bara han och jag.. utan Charlie.. och jag höll med.


När maten var slut och diskmaskinen var igång, var det dags för film..

- Men Tjii, fick vi.. Vi hade ju helt och hållet glömt att Tomas som inte var hemma, hade tagit X-boxen med sig och att vi därför inte kunde se film.. *suck*

- Ååååh så traaaaaditt!!!! Och så vaknade Charlie.. Stackaren, var jättevarm och hade jätteont i munnen.. Mammas lille tulle..


Ja ja.. det blev melodifestivalen i alla fall.. om man nu vill kalla det för det.. Själv är jag en av dem som tyckte att det var bättre förr.. Men sånn e ja..

Charlie fick lite alvedon och en kall napp och somnade efter en stund i min famn. När jag lagt in Charlie i sin säng, plockade jag och Jonathan fram chipsen, dippan, drickan och godiset för att kunna mysa lite extra vid Tv:n..

När melodifestivalen (deltävling ett) var slut, höll Jonathan på att somna i soffan, men kunde själv ta sig in i sängen, innan han slocknade.. Och det var ju skönt.. eftersom han börjar bli för stor och för tung för mig att orka bära..


Ja.. och sen var det bara jag kvar.. och alla mina värmeljus.. som lyser så fint.. fortfarande.. Mmmh.. det har varit en nice dag.. Me like!

Jag har ingen aning om när Tomas kommer hem.. det vet han inte själv heller.. men det spelar ingen roll. Jag trivs i mitt eget sällskap, så för min del behöver han inte komma hem än, på några timmar..


Nu ska jag inte sitta här längre.. och uggla.. Vi får helt enkelt ses en annan vacker dag.. när solen lyser..?!


Puss & Kram.. Natti Natti.. och..

- Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 6 februari 2010 11:16

Har ni också märkt på de svältande fåglarna, att de börjar bli desperata nu..?!

Härom dagen, när jag skulle köra hem till mamma, var det ett helt gäng fiskmåsar, som kastade sig ner mot motorvägen.. utan att bry sig om bilarna som kom körandes mot dem.. Jag förmodar att de hade hittat något ätbart vid eller på vägen.

Fåglarna flaxade mellan bilarna, som fick bromsa in och gira undan..


Jag har tyckt synd om fåglarna ganska länge, men nu är det riktigt, riktigt synd om dem. Jag brukar (som de flesta andra) föredra de små fåglarna..

Talgoxar, finkar och de små mesarna.. är mina absoluta favoriter.. Koltrasten är väl okej.. men skatorna, korparna, kråkorna och de andra bjässarna vill man helst hålla på avstånd. Och man vill absolut inte att de ska komma och kraxa vid fågelbordet..!

Men nu tycker jag till och med synd om de stora fåglarna.. Det har ju varit snö.. hur länge som helst.. överallt, dessutom.. Inte undra på att de börjar bli lite knäppa..


         

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards