Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Jenny-Blue - 9 februari 2010 22:25


Jag var övertygad om att jag skulle ha jätteont i hela kroppen i dag, men framför allt ont i handlederna.. Men till min stora förvåning, vaknade jag i morse utan några större våndor.. Liiiiite öm i kroppen, var jag såklart.. men inte alls som väntat..


- Dagens första plus!! *hi hi*

(Det blev några plus till.. men de babblar jag inte upp här och nu..)


Det var lite stressigare i morse.. Charlie.. Bella.. Mig själv.. men det gick.. och så bar det av till dagis.. Charlie grät när jag lämnade honom.. och det var ju inte så kul.. men det gick det med..


Var på jobb redan 06:50 idag.

Så fort jag kom in genom dörren, rann stressen från morgonen av mig och allt som har med omaka strumpor och bortsprungna nappar att göra.. var som bortblåst.


En snabb kopp, starkt kaffe, fick igång blodomloppet och sen var det dags att starta upp maskinerna.. Samma göra som igår, fast med andra förpackningar..


Dagens lärdom idag.. var att man måste skruva på nödstoppsknappen.. efter man tryckt på den.. för att maskinen ska kunna gå igång igen..


- Lugn.. bara lugn.. Det var ingen som skadades..

Ingen mer än ett X antal kartonger.. som envisades med att fastna hela tiden.. 

Bortsett från detta lilla moment, har allting flutit på rätt bra idag.. Jag har kunnat ta för mig av de olika sysslorna.. utan att behöva fråga eller bli tillsagd.. och det känns ju bra.. både för mig och för de jag jobbar med.. ? tror jag i alla fall..?!

Vi har skrattat och pratat och större delen av dagen har varit musikfylld.. OCH DET GILLAR JAG!!


Ja.. och precis som igår, gick förmiddagen snabbt och eftermiddagen snabbare..

och vips var klockan 16:15 och arbetsdagen slut.. på jobb.. arbetet där hemma tog inte slut förrän vi ätit middag och klockan var cirkus 19..


Lite senare.. tog jag hunden med mig och åkte jag ut till min kära svägerska, för att lämna tillbaka ett par lånade skridskor och för en kopp kaffe.. (som om jag inte druckit kaffe nog.. *hi hi*)

Ja.. det blev i alla fall en trevlig liten stund, med lite skitsnack.. kaffe.. och en jädra massa kakor.. *hi hi* Farligt gott, men det sa jag till svägerskan också..

- Att bjuda på så goda kakor.. en vanlig tisdag.. njaaa.. det kan bli en skriftlig varning på det.. *hi hi* Men det tåler hon nog..?! Eller hur C..?!


Nä.. nu är jag trött.. IGEN..?! Så jag säger faktiskt god natt nu..

Imorgon är det lill-lördag.. men hur vi ska fira detta, får jag lista ut imorgon.. för nu säger jag Natti Natt!


Puss o Kram!


Av Jenny-Blue - 9 februari 2010 22:13


Ja, jag var nog trött igår.. för det var ju väldigt många fel.. överallt..

Jag hade kunnat gå in och rätta till dem.. men det orkar jag inte göra nu..

Vi får helt enkelt leva med detta.. och det tror jag nog, ska gå bra.. ?!

 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards