Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Jenny-Blue - 10 februari 2010 23:04


Kom till jobb klockan 06:55 idag.. utan någon större panik.. Charlie grät, som vanligt, när han blev lämnad.. men vad ska man göra..?! Det finns ju faktiskt inte så mycket att göra åt saken.. mer än att stålsätta sig och vinka glatt..


Idag har jag fått erfara.. hur det kan bli när något i ledet halkar efter.. Att jobba i fabrik är lite spännande.. (det kan hända att det bara är jag som tycker det.. eftersom jag är intresserad av alla maskiner och sysslor som finns omkring mig, på mitt nya jobb..) men just idag, var det lite trist där ett tag..


Pallen med förpackningarna som skulle handlimmas.. tog slut under förmiddagen och det gjorde ju ingenting då.. för då hade vi fullt upp med annat också.. Men vid 13:40 tog det bara stopp.. Maskinen stannade och den stora väntan hade börjat..


För att inte bara sitta rakt upp och ner.. satte jag och de andra tre tjejerna igång med att städa på lagret.. Bland annat så bytte vi skyddspapper på packbordet.. och sopade golv.. Mmmmmh.. mycket, mycket, golvyta.. blir det i en fabrik.. och lika mycket damm och skräp, blir det också..


Ja.. maskinstoppet varade i cirkus en timme, men sedan kom den igång igen.. och vi fick åter igen saker att göra.. och det var ju tur.. för att inte ha något att göra, får en att känna hur trött man egentligen är.. och det är precis vad jag har varit idag..

- TRÖTT.. som en gnu..

Det kan vara pga att jag inte kom i säng i tid igår.. heller..?! Eller så är det bara precis pga att jag har börjat 07:00 varje morgon.. i TRE hela dagar.. Inte vet jag..?!

- Och helt ärligt.. det får vara pga vilket som.. för jag orkar inte bry mig om någon anledning.. Det enda jag bryr mig om just nu.. är min säng.. som jag tror att jag älskar över allt annat.. om en liiiten stund..


Men innan jag säger god natt, ska jag säga att dagen i sig, har varit bra och att det har varit lika många skratt idag.. som igår.. Inga problem.. eller skandaler heller, för den delen.. och det är ju såklart bra.


Imorgon är det en ny dag.. (Hoppas att ni redan visste detta..?!) och då får vi väl se vad som händer och fötter.. Nu däremot.. VET jag att jag ska gå och nanna kudden!


God Natt!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards