Alla inlägg under december 2010

Av Jenny-Blue - 27 december 2010 14:28


Satt i bilen, på vägen hem från kiropraktorn..

solen lyste och trots osäkra bilister framför och bakom mig, kändes livet nice! Vet inte vad det var som gjorde det, men jag fick en sådan lust att måla! Tankarna rusade runt (på ett behagligt sätt) i huvudet och jag gav mig själv ett löfte:

- Att inte låta någonting hindra mig, för att göra det jag vill och det som får mig att må bra. JAG SKA BÖRJA MÅLA IGEN!! Och jag ska få ut min konst så att andra får ta del av mitt skapande!


Än sä länge har jag inte målat något.. mer än mina naglar: RÖDA!! men det kommer! Tro mig! Det kommer!!


See you.. Peace out!

Av Jenny-Blue - 23 december 2010 02:50


Det är dagen innan julafton och jag börjar känna paniken..

Inte för att jag inte hinner bli färdig med alla julklappar..

- Nej, det har jag släppt!!

Vet inte varför jag får panik egentligen..?! Saknar våra jular, tror jag?

Vet att jag saknar Mormor.. och julen är ALLTID värst!!


Jag ÄLSKAR min familj! Min lilla, med mina tre pojkar.. och min stora med mamma o pappa o bror.. kusiner o moster, morbror och alla de små.. Och hela familjen på Tomas sida.. med syskon o barn, farmor o farfar, med respektive.. Fastrar o.. och.. Ja.. ALLA!!

Och jag vet att julen är till för att vara tillsammans, med alla sina nära och kära.. och jag vill verkligen inget hellre.. Men det är ändå rätt så jobbigt att köra fram och tillbaka.. hit och dit.. till ALLA.. för att man måste träffa ALLA..


- Hysteriskt egentligen.

Alla som jag kommer träffa nu i jul - Lillejulafton, Julafton o Annandagen, träffade jag för inte mer än bara några dagar sedan.. och jag kommer att träffa dem igen under mellandagarna.. Garanterat! Mer eller mindre..


så VARFÖR ÄR DET SÅ HYSTERISKT UNDER JULEN?!

- Ja, jag fattar det inte.


Jag vet att jag inte är ensam om mina känslor, just gällande detta, men jag hoppas ändå att även de som inte känner som jag, förstår vad jag menar.. o att de inte tar någonting personligt! För då är det FEL!!


Personligen hade jag kunnat ha en stilla hemmakväll i soffan.. men för barnen kommer vi att fira jul precis som vanligt! Och precis som vanligt kommer vi att ha det JÄTTEBRA!! Vi kommer att äta och dricka gott och vi kommer att skratta och mysa tillsammans med våra älskade nära och kära..


- Tack för att ni finns!


God Jul &

Gott Nytt År !

 

  

Av Jenny-Blue - 20 december 2010 22:35


Tro det eller ej.. men vi hann näääästan med allt..


Sängen - Check

Skrivbordet - Check

Byrå - Check

Akvarium - Check

Hylla på väggen - Check

En tavla, inramad och upphängd - Check

Sängbord och lampa - Check


OCH DET BLEV JÄTTEFINT!!


Det som vi inte hann göra, var att få ut den stora garderoben..

Mattan kom inte på plats förrän idag, då jag hittade den först idag

när jag var på Rusta. Men alla leksaker, mjukisdjur, spel och en massa andra saker som förvarades i vardagsrummet under tiden som Jonathans rum skulle göras om, kom på plats till slut och kalaset kunde hållas..

.. som planerat!


Det bästa av allt är att Jonathan blev nöjd!

Hans lilla pojkrum har gått och blivit ett killrum.. *suck*

Mammas lilla pojke har gått och blivit stor.. 7 år idag!!

.

.

.

.

.

.


Av Jenny-Blue - 12 december 2010 23:18


Jag säger bara:

- Oj, oj, oj!


Äventyret började i fredags efter jobb.. då jag, Tomas och Charlie åkte till ILVA på Svågertorp, för att köpa säng och skrivbord till Jonathan. Listigt nog hade Jonathan bestämt med en kompis, så han kom undan hela shopping-grejen.. men det gick bra ändå.

Resten av fredagen gick åt till att städa, sortera och tömma Jonathans rum..

- Puuhu, mmmmh.. det gjorde jag bra!


Lördagen gjorde nog Tomas liiiite bättre..

Stackaren, fick först åka och lämna Jonathan hos en kompis.. och sen till tippen för att slänga en massa skräp. Sen vidare till Golvpoolen för att köpa dörrfoder och golvlister.

Oj, oj, oj.. som vi jobbade och slet. Mest Tomas, som jag sa, men jag hjälpte till.


När klockan var 20.45 bönade Jonathan om att jag skulle bädda

madrassen på Charlies golv, så att han kunde gå och lägga sig.

När jag ÄNTLIGEN var klar med monteringen av den nya sängen (som Jonathan väntade på) visade sig att det inte fanns någon botten..?!

*Suck* Irritation på HÖG nivå..

(som man dock kan skratta åt nu, såhär i efterhand..)


Idag har jag jobbat kl 7-12, så jag var lagom laddad inför dagens inköpsrunda, som jag gjorde själv. Hyllor på IKEA, mm och en sängbotten på ILVA.


Inte för att det är klart.. men Jonathan sover just nu i sin nya säng och det nya skrivbordet står på plats. Nu ska det in en byrå (ska inhandlas och monteras, först) och det ska upp en del hyllor, ett akvarium och tavlor och sänglampa.. när vi hittar en som passar..


- Mmmmh.. Det var helgens äventyr.. som fortsätter i veckan!

Det måste fortsätta!! För att det inte ska dra ut på tiden har vi planerat in ett födelsedagskalas på söndag, den 19:de..


- OCH DÅ MÅÅÅÅSTE VI VARA KLARA!!



Av Jenny-Blue - 1 december 2010 01:14


Klockan är mycket och jag måste gå och nanna kudden..

"Göra en Charlie" ..?! fast lite mer i sängen.. ???!!


- Oj oj oj..

Hur skrev jag nu?! *ha ha ha*

Det blev nog lite konstigt där!

Kanske bättre om jag visar bilden i stället, så kanske du förstår..?!


Här kommer den:

Detta är att "göra en Charlie"

Att stå upp, lutad mot mammas säng.. och somna.


- Mmmh.. ?!

Kanske inte världens skönaste sätt att sova på.

Tror ändå att jag föredrar det gamla

hederliga sättet att sova på.


- Natti natti!

Tjingeling!

.

.

.

.

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards