Alla inlägg under juli 2011

Av Jenny-Blue - 18 juli 2011 14:45

.. sniglar på en och samma plats:



Av Jenny-Blue - 18 juli 2011 11:30


   

Blir lite rädd för människans fördärv..

Det är syner som denna, som gör det svårt att lära sina barn att man inte ska skräpa ner.. Eller ja.. Barnen tycker ju själva att det ser förfärligt ut, men undrar samtidigt hur det kommer sig att vuxna människor, som borde veta bättre, gör så här..


Mitt svar då blir oftast, att de stackarna aldrig har fått lära sig bättre..

Varpå barnen svara med beklagande röst:

-Stackars dem..



Av Jenny-Blue - 18 juli 2011 10:00



Härligt, tycker jag..

 Att läsa om sådant som får bitarna att falla på plats!

 

Av Jenny-Blue - 18 juli 2011 07:45


 

Av Jenny-Blue - 17 juli 2011 23:12


Usch, vad jätte-dö-ont jag fick i mitt lilla huvud.. Får nog gå och knyta mig. Måste ut med hunden först dock.. *suck* Inget mot att gå ut med jycken.. men liiiite si så där när det asregnar ute..


Ja ja.. That´s life..


Säger God natt nu..

.. Men titta in igen imorgon.. Jag har gjort en del förberedelser inför morgondagen och nya inlägg (med bilder) kommer att "ploppa upp" lite då och då.. Det första redan klockan 07:45.

(Jag har varit på jobb sedan kl 06:00, men för dig som har semester, eller sommarlov, är 07:45 vääääldigt tidigt.. ?! Det hade det i alla fall varit för mig!)


- Nä, nu ska jag ut och bli med blöt hund..

- Natti Natti -

Av Jenny-Blue - 17 juli 2011 21:56


Åh det känns great, när man är klar.. och i detta fallet blev jag precis färdig med att sanera diskbänken..

- Sanera, tänker du.. Ja, riktigt så farligt var det kanske inte, men det var inte långt ifrån.. Tomas gjorde iordning och tömde diskbänken i fredags.. sedan dess har vi bara fyllt på..

-Blä, tänker kanske du då.. och det är väl okej.. men jag känner att vi har haft roligare saker för oss under helgen, än att stå och städa i köket.


Hur som helst, nu är det i alla fall rent och snyggt igen..


 

Av Jenny-Blue - 17 juli 2011 20:45

  


   


        


För ett tag sedan, när det spöregnade ute, tog jag med mig Jonathan ut på gården för att lära honom hur det går till när man hoppar i vattenpölar.. på riktigt!! Vi har ett ställe precis runt husknuten, där det samlas jättemycket vatten och det var där det hände! Vi sprang genom den långa och djupa vattenpölen, så det stod härliga till! Det var så kul att vi var tvungna att hämta Charlie, så att han också fick vara med.

- Ett billigt nöje som jag varmt kan rekommendera!!


Och frågar du Jonathan, så hoppas han innerligt på att det ska spöregna igen, för då vet han precis vad vi ska göra..

"Det är det roligaste jag någonsin har gjort, mamma"

Av Jenny-Blue - 17 juli 2011 20:41


Har slängt in ett gäng kläder i tvättmaskinen.. nu ska jag bara ta ett race i köket också.. Men först en liten röke-/datapaus på balkongen.. *hi hi hi*

Love the way I do it! Jag återkommer i nästa "paus"..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards