Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Jenny-Blue - 14 augusti 2011 23:57


Varför i hela fridens namn, finns det fortfarande sådana här STENÅLDERS FÖRPACKNINGAR???!!!



- DE FUNGERAR JU INTE!!!!!!!!


Det är alltid samma klydd när man ska öppna dem.. i teorin ska det vara så himla smidigt att bara dra av den lilla plastlappen som försluter hålet..

Men i praktiken sitter den antingen fast som synden, eller så trillar hela "locket" av.. Oavsett vilket så spiller man juice utanför glaset, när man väl ska hälla upp i glas..


Är det inte 2011 nu?! Hur kommer det sig då att denna förpackning fortfarande finns?! Jag hade fått för mig att vi har blivit både smartare och mer krävande sedan 1800-talet.. eller när de nu var de uppfann denna URDUMMA konstruktion..


- Men hej.. det är kanske bara jag som tycker detta..?!


Ps. Själva drycken i förpackningen är det inget fel på, så det finns ingen anledning att jiddra om det! Det finns ju faktiskt en anledning till varför jag motvilligt ger mig på dessa förbaskade förpackningar..


Hej på dej..

Av Jenny-Blue - 14 augusti 2011 20:30


Jonathan..


Och Charlie..

Av Jenny-Blue - 14 augusti 2011 20:27

- Gissa om jag har många nagellack..?!

Vi kan väl säga att jag gillar att måla naglarna..


  .. Och detta är bara den översta hyllan..


Av Jenny-Blue - 14 augusti 2011 19:55



Isadora

Ljusblå - Nr 711 och Lila - Nr 714

Innan..


Och efter..   

Av Jenny-Blue - 14 augusti 2011 02:14


Eller kanske lite mer passande med ett "God kväll" eller kanske rent av ett "God morgon"?! Klockan är ju trots allt ganska så mycket.. eller lite, om man hellre vill det..


OAVSETT.. så är jag här nu, i alla fall en liten stund, innan korgen kallar.. Vilket är ganska så snart, då vi ska vara på kalas i Svedala imorgon, redan klockan 11.. annorlund, men sant!


Min lördag, som fortfarande är vaken.. började med SOVMORGON ARNE!

(Arne, är mitt sätt att säga MYCKET på)

Var förvisso uppe redan klockan 06:57 för att hjälpa Charlie med att sätta på en film.. men sen gick jag och lade mig igen. Sen var jag uppe igen vi nio tiden för att starta om samma film.. till samma barn.. MEN SEN SOV JAG TILL KLOCKAN VAR STRAX EFTER TOLV! Charlie hade somnat och när jag vaknade hade han kommit in och lagt sig inne hos mig. Jonathan hade sovit över hos en kompis och Tomas hade åkt hem till en kompis för att hjälpa honom med att klippa häcken.. så det var bara jag och Charlie som var hemma..


Efter det att jag vaknat och jag och Charlie gjort oss iordning, åkte vi hem till våra vänner för att se Tomas in action.. Det blev kaffe och kex och en trevlig liten pratstund innan Tomas var färdig och vi åkte hem.


Jag tog en runda bort om affären för att fixa lite inför kalaset imorgon och tog mig då tid för att samtidigt avnjuta en riktig Latte Vanilj på Burlöv C. Sen bar det av hemåt igen..


Klockan 18 var vi bortbjudna på middag hemma hos Tomas syster och hennes familj.. Det blev Tacos att äta.. Kaffe, snack och skratt till efterrätt.. Och som en perfekt avslutning, innan vi skulle åka hem spelade jag och barnen Uno tillsammans i köket! - KULIGT!


En trevlig kväll, som tog slut när vi åkte hem vid 23-tiden..

Väl hemma igen, kom ungarna i säng ganska så direkt efter vi kommit in genom dörren. Charlie somnade redan i bilen, ja det gjorde Jonathan också, men Jonathan vaknade till när vi kom hem och fick borstat tänderna innan han kom i säng.

Tomas satt en stund vid tv:n, medan jag satte mig i köket med min lilla bärbara.. och här sitter jag än.. Tomas gick och lade sig för en stund sedan.. och jag tror.. Jag tror att jag ska göra det samma..


Natti Natti på er alla! Ta hand om er!

  - Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards