Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Jenny-Blue - 15 augusti 2011 17:30


Känner att jag gnällt en del den sista tiden.. Stenålders förpackningar, som inte håller i praktiken och intelligensbefriade vägarbeten, som skapar KAOS.


Därför vill jag nu skriva något HELT ANNAT! Nämligen om en liiiiiten skröpplig gubbe i mataffären..


Jag stod som tredje man (eller ja, kvinna) i kön i mataffären. Framför mig stod en liiiiiiiiten skröpplig gubbe (jättesöt) och framför honom stod det en asiatisk kille. Den liiiillla skröppliga gubben hade en korg med max fem varor i.. och den asiatiska killen hade en vagn med väldigt mycket mer..


Den lilla skröppliga gubben frågar den asiatiska killen, lite barskt, om han stod i kö, då han inte gick framåt, när tanten framför lämnade kassan.


Den asiatiska killen sa något (väldigt tyst) på engelska, tittade ner i den lilla skröppliga gubbens korg och pekade sedan åt gubben att han kunde gå före i kön. Gubben förstod först inte vad asiaten sa, men när han förstod att han fick gå före, bockade han på sitt liiiilla skröppliga huvud och sa, på bruten engelska:

-Täänk ju.


Åh så gulligt, tänkte jag då..

Det må hända att den liiiilla skröppliga gubben inte kunde så värst mycket engelska, men han kunde i alla fall säga tack!


All ära till den respektvisande, lilla skröppliga gubben..

Och all ära till den asiatiska killen, som lät den lilla gubben gå före i kön.



Av Jenny-Blue - 15 augusti 2011 17:00


Var tog alla hjärnceller vägen?!

Ja, ni får ursäkta en enkel svensk för mina upprörda ord, men

HUR FAN TÄNKTE NI NU???????!!!!!!!!!


Är det Malmö stad eller vägverket, eller kanske kommunen?! som är så tappade att de inte kan lägga ihop ett plus ett..??!!!


Ni undrar kanske vad det är som gör mig så ytters förbannad att jag till den milda grad svär och har mig..


Här är svaret..

Kanske inte världens bästa bild, men det får duga för nu..


Det spelar ingen roll var det är.. för det är så fruktansvärt KORKAT oavsett..!!

Om man nu måste stänga av en väg.. vilket är ok.. (allt måste ju underhållas..) VARFÖR? VARFÖR?! gör man det då, i samband med ett stort jädrans hinder på en av vägarna som ALLA trafikanter (typ 50% av Sveriges befolkning) använder istället för den avstängda vägen??!!


Jag fattar det bara inte..


Snälla du.. Om du råkar har en bra förklaring liggandes i bakfickan.. Kan du inte ta fram den och dela med dig till mig?!


Du kanske inte har någon bra förklaring, men delar mina minst sagt, mildt uttryckta åsikter (jämfört med hur jag känner ang. detta..) får du mer än gärna kommentera..


Om det, mot förmodan, skulle vara någon som känner sig träffad av all min galla.. (ansvarig för denna intelligensbefriade handling) ber jag om ursäkt om jag förnärmat dig (er) på något sätt..

Jag förmodar att du (ni) inte har körkort själv och då är det ju inte så lätt att veta..


Till alla er som har körkort..

- Ta det försiktigt ute på vägarna..

Vad som helst kan dyka upp.. TYDLIGEN..??!!



Av Jenny-Blue - 15 augusti 2011 12:00

Härmed skickar jag en hälsning in i framtiden. För när detta inlägg publiceras är det måndag och lunch. Och jag lämnar maskinen och är på väg in mot köket, vrålhungrig.. för att ÄNTLIGEN få äta lite mat!- Jag ser verkligen fram mot framtiden..

Av Jenny-Blue - 15 augusti 2011 00:13


Det är som om man frivilligt skulle sitta kvar och vänta i telefonen, när en försäljare ringer och ber en vänta..



Precis som om man hade gjort sig det minsta gnutta besvär att försöka se vad annonse handlade om.. Ha ha ha..


Lite tråkigt för annonsören, men kul för oss som är trötta på reklam..

- Tack kära Bloggplatsen, för ett hjärtligt skratt, i alla fall..

Hoppas att ni fått bukt på problemet.. eller inte..

- Missförstå mig rätt.. ;P


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards