Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Jenny-Blue - 23 augusti 2011 23:43


Idag har jag och min arbetskamrat, bland annat pratat om vänskap.

Det hela började med drömmarna om att vinna mycket pengar.. och vad vi hade gjort och haft möjlighet till att göra, om vi hade haft övermycket med pengar.. efter att ha rabblat upp alla saker vi hade köpt till oss själva, gick det över till vad vi hade kunnat göra för andra. För att ta några exempel, så hade jag kunnat köpa en lägenhet till lillebrorsan.. eller varför inte beställa en kock till jobb, som kunde laga lunch till alla i fabriken för en vecka eller två..

  

Mmmh, man hade kunna göra hur mycket som helst.. i alla fall tills pengarna var slut.. Men hur som helst.. efter allt "pengasnack", kom vi fram till att varken jag eller min arbetskamrat någonsin kommer att ha så mycket pengar.. (om vi nu inte skulle dra in storvinsten på lotto)

.. men samtidigt var vi rörande överens om att vi ändå är väldigt rika människor, då vi båda har kära vänner och familj!

  

Efter jobb var jag och hämtade ungarna som vanligt, men i stället för två, fick jag tre med mig hem.. en extra.. som är klasskompis till Jonathan skulle följa med hem och leka efter skolan..

Den "rika" vänskapstanken kom tillbaka, när jag såg Jonathan och hans kompis leka, dels med varandra, men också med Charlie och Bella..

- Så mycket kärlek bakom liksom..

  

Och sist men inte minst.. Grande Finale! När jag efter alla "måsten" tog bilen och körde hem till en kär vän till mig, för att sitta och myssnacka i hennes soffa med både kaka och kaffe.. MYCKET KAFFE dessutom..

Vi hade inte träffats på jätte-jätte-dö-länge, så det var RIKTIGT NICE att det ÄNTLIGEN blev av!!

- Härligt!


Ta hand om dina nära & kära, man vet aldrig när man behöver dem..

Och för att få måste man ge.. så GLÖM inte att ge!!



Och med de, fantastiskt kloka orden.. *hi hi hi* säger jag tack för idag!






LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards