Alla inlägg den 2 september 2011

Av Jenny-Blue - 2 september 2011 19:35


PIZZA!!    

     

Av Jenny-Blue - 2 september 2011 18:46


Bloggen hålls stängd i natt mellan klockan 01:00 & 02:00 pga. underhåll..

Undrar om det kommer några nya finesser, som kan göra bloggen ÄNNU trevligare och framför allt ännu mer personlig?!

- Hoppas, hoppas, hoppas..


En bra sak hade varit möjlighet till att radera och korrigera "kategorier"..

Annat på önskelistan hade varit fler, lite mer moderna, "bakgrundsmönster" och att man kunde ha fler än en omröstning aktiv på samma gång.. Kanske en och annan "ram" hade också kunnat vara snyggt att lägga till.. Älskar snirkliga blommor och växter, men kanske också lite stjärnor och hjärtan.. Tror att det hade gått hem hos många..?!


Nu finns ju dock risken att detta spännande underhåll inte alls har med förnyelse att göra.. utan bara är rent tekniskt.. och då får jag väl hålla tillgodo med det vi har.. Oavsett så är jag en BIG FAN av Bloggplatsen och jag ÄLSKAR min blogg!

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Till er som jobbar med detta.. underhåll:

- Ring mig om ni behöver fler tips.. *hi hi hi*


Till alla andra:

- Kommentera gärna.. om ni har några åsikter, det vill säga..


Tjabba..

Av Jenny-Blue - 2 september 2011 18:19


Här kommer de i Landskapens bokstavsordning:



Landskap - Blomma eller Växt

 

Blekinge - Ek (Kungsljus)

Bohuslän - Vildkaprifol

Dalarna - Blåklocka (Ängsblomma)

Dalsland - Förgetmigej

Gotland - Murgröna

Gästrikland - Liljekonvalj

Halland - Hårginst

Hälsingland - Lin

Härjedalen - Mosippa (Fjällviol)

Jämtland - Brunkulla

Lappland - Fjällsippa

Medelpad - Gran (Smörboll)

Norrbotten - Åkerbär

Närke - Gullviva

Skåne - Prästkrage

Småland - Linnea

Södermanland - Vit näckros

Uppland - Kungsängslilja

Värmland - Skogsstjärna

Västerbotten - Kung Karls spira

Västergötland - Lung

Västermanland - Mistel

Ångermanland - Styvmorsviol

Öland - Ölandssolvända

Östergötland - Blåklint


 

Hämtat från Wikipedia

Av Jenny-Blue - 2 september 2011 17:44


Choklad är ett antal olika livsmedel baserade på kakaobönan. Bönan framställs av kakaoträdet Theobroma cacaos frukt och tror ha använts i åtminstone 2500 år.


1502 togs chokladen till Europa av Christofer Columbus och Spanien etablerade tidigt ett monopol på import. Först förtärdes chokladen i form av chokladdryck som såldes i sk. "chokladhus", men 1828 upptäckte man hur man kunde framställa pulver av kakaobönorna, vilket ledde till att den första chokladkakan någonsin tillverkades 1847.


Många typer av choklad innehåller förutom kakao, i form av kakaomassa och kakaosmör, även socker. Mörk choklad innehåller i huvudsak kakaomassa, medan vit choklad består av kakaosmör. När mjölk ingår i blandningen kallas den mjölkchoklad. Idag används huvudsakligen tre olika sorters kakaobönor vid tillverkning av choklad.


Källa: Wikipedi

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Ja och så en sak till:


  



Av Jenny-Blue - 2 september 2011 17:26


Oj oj oj.. Har precis fixat en massa "göra" till ikväll!


För cirkus tre månader sedan fick jag nys om att det ska vara Loppis på Bulltofta (Malmö) och jag bestämde mig redan då för att boka bord, för att sälja av lite grejer, denna helgen.. Alltså den 3 & 4 september..

Men som vanligt har jag varit sen med att få ändan ur vagnen och det var inte förrän nu som jag verkligen ringde och bokade bord.


Jag vet att man inte kan ha för höga förväntningar om att det ska finnas några bord kvar.. dagen innan, själva eventet.. Men som tur var fanns det ett bord kvar, då någon ringt och avbokat i sista stund. - Härligt! -


Så imorgon ska jag stå och sälja loppisgrejer på Bulltofta! Vilket innebär att jag har fullt upp ikväll, med att samla ihop alla grejer som ska med!


Det börjar klockan 10, för de som är intresserade..


 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards