Alla inlägg den 8 september 2011

Av Jenny-Blue - 8 september 2011 23:45


Med risk för att låta som väldigt många andra.. så måste jag nu skriva om den jätteröda coca cola, som står här på bordet, precis intill datorn..

.. och frestar mig..


Den kom hit tillsammans med dagens köbemad (färdigmat) och den är min.. men jag tänker inte dricka den förrän imorgon.. ? Om jag kan motstå att öppna den vill säga..


Här kommer det jag varnade för innan:

Ett tag drack jag läsk näst intill varje dag.. inte överdrivet mycket.. men ett eller två glas.. Ibland på jobb, ibland hemma i soffan.. men ändå.. VARJE dag.


För ungefär en månad sedan, bestämde jag mig för att skärpa till mig gällande mitt läsk(iga)intag och BARA dricka läsk en dag i veckan.

Skulle egentligen kunna sluta helt och hållet.. men nä..

- Jag måste ha ett glas Coca Cola till fredagspizzan.. ibland till och med två glas..


Saken är nu den.. att jag har gått ner jättemycket runt midjan, bara på dessa få veckor som jag varit stark nog att motstå den lilla röda burken.. Jag vill dock påpeka att jag inte anser mig vara i något större behov av att banta eller något sådant trams.. men jag erkänner att det känns gött, när de annars tighta, åtsittande linnena fladdrar mot kroppen.


Bla bla bla..


Ja.. anledningen till detta urtrista kroppsfixerade inlägg.. ?! var inte för att skryta om min fantastiska kropp.. *Ha ha ha* utan mer bara viljan att få dela med mig.. tipsa lite bara..


Jag menar.. Det finns så otroligt många människor.. som inte mår bra pga att de kanske är lite mulligare än kompisarna, eller mår skit för att de inte ser ut som pinnen som gjorde Lindexreklamen på tv..

Och visst.. Det krävs kanske både kost- och motionskoll, men för att inte sätta upp för stora krav på sig själv, för att sedan misslyckas, för att slutligen ge upp.. så BÖRJA MED DET LILLA..

- Sluta dricka läsk och se vad som händer..


Sen är jag såklart medveten om att det finns de som säkert redan har slutat med läsken.. och som kanske fortfarande inte märker någon skillnad.. men hej.. Jag är bara en vanlig, liten människa.. och INTE en dietist, eller något sådant..


Jag menar..

- Vad vet jag..?! Detta var ju bara ett litet tips..

Av Jenny-Blue - 8 september 2011 22:42


Igår när jag kikade runt på lite blandade bloggar, hittade jag en sida som säkert kan underhålla fler än mig..

Tryck på den roterande knappen och hitta ett kul sätt att stajla dina foto..



Have fun!

Av Jenny-Blue - 8 september 2011 22:14


Hittade dessa sköna bilder, på Bella, från i somras..


   


.. när hon ligger på Tomas mage..



.. och njuter av solen!




Av Jenny-Blue - 8 september 2011 21:17


Veckan började med en ok måndag..

Tisdagen var totalt värdelös.. men sen kändes onsdagen bättre..Idag har vi haft torsdag hela dagen.. och den har varit hur jädra bra som helst! Och jag tror.. jag tror.. att morgondagens fredag, kommer att bli jätte-jädra-sjukt-bra.. ?! Men man kan ju aldrig så noga veta, som Grodan Boll, en gång sa..


Här kommer i alla fall höjdpunkterna från min torsdag:


- Andra arbetsuppgifter än vanligt på jobb - Lugnt och behagligt..

- Åkte från bilprovningen, med ett blankt papper - VÄLDIGT NICE!

- Ingen stress efter jobb, med att hämta ungarna, då Jonathan inte 

  hade någon fotboll idag.. (måndag, tisdag o onsdag får räcka)

- Var i stan och fixade en grej - som fortfarande är en hemlighet..

- Handlade färdigmat på vägen hem - Snabbt, smidigt o enkelt..

- Skön stämning hemma!


Jag vill inte lägga någon större vikt på det, men det har faktiskt varit ett litet minus idag.. och det var att jag och Tomas inte kunde luncha tillsammans, pga. att T. satt i möte idag och att jag därför missade "Stekt fläsk med löksås".. Men som sagt.. inget att lägga någon större energi på.


Jonathan vår lilla fotbollskille..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards