Alla inlägg den 11 september 2011

Av Jenny-Blue - 11 september 2011 23:47


Naturell.. (som fransk manikyr.. fast ändå inte..)


1.

Mabelline - Express finish nr 60 - White dream

På nageltipparna..


.. blir såhär..


2.

IsaDora nr 110 - Milkshake

På hela nageln.. två gånger..


Efter första lagret..


.. och efter andra lagret..


3.

Wet 'n' Wild - Clear color


Anledningen till att jag oftast har ett överlack, är att jag

sliter så mycket på mina naglar när jag jobbar..


Och för att jag ska kunna behålla färgen lite längre.


Och så skyddar det från att nagellacksfärgen

färgar av sig på förpackningarna jag hanterar varje dag.


Slutresultat - Naturell  

Av Jenny-Blue - 11 september 2011 17:05


- Åh så kom vi äntligen iväg.. hela familjen.. till Groddammen..


 

Här går mina pojkar.. Jonathan, Charlie & Tomas.


Tripp, Trapp, Trull..


Jonathan hade sin håv med sig, för att kunna

fånga en massa grodor och Tomas kom ihåg att

få med en burk att ha alla fångade grodor i.


- Och tur var väl det..


Här är en bild på den första grodan som Jonathan fångade.


 

Här är två grodor till..

En som fortfarande är yngel - Padda tror jag..

Och en som fortfarande har sin svans kvar..


Jonathan & Charlie på grodjakt..


   

Charlie var inte jätteintresserad av grodorna..

Han ville hellre blåsa bubblor..


Tomas och Jonathan var dessto mer intresserade..

Här tar Tomas rökepaus, när Jonathan kommer

för att visa upp sin senaste fångst..

- Något konstigt, som Jonathan beskrev det..

"Det ser ut som en loppa eller nått?"


Det blev en trevlig liten stund, nere vid groddammen.

Vi var väl där i cirkus en timme, innan vi drog oss

hemåt igen, med hotande regnmoln över våra huvuden..

  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards